کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۳۸۲
تاریخ خبر:

مرلین مونروی زیبا یا چارلز منسون زشت؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | ‌برای افرادی که به طور خاص شنونده موسیقی راک یا متال نیستند هم مرلین منسون، به‌واسطه چهره عجیب و غریب و البته حواشی جنجالی و غیرمعمول پیرامونش، چهره شناخته‌شده‌ای است. مرلین منسون یکی از سرآمدهای موسیقی در سبک اینداستریال متال است و حتی می‌توان او را موفق‌ترین هنرمند این عرصه نامید. در این سبک موسیقی، زخمه‌های هماهنگ و تکرارشونده بر گیتار را با صدایی بلندتر از آستانه تحمل میکروفن از جانب خواننده می‌شنویم. اشعار به کار گرفته‌شده در این آثار بیشتر وامدار مکاتبی است که خداناباور هستند و دل در گروی کلیسای شیطان دارند.

پیروان این فرقه، خود را شیطان‌گرایان لاویایی می‌نامند که به کتابی موسوم به انجیل شیطان معتقدند. پیروان این فرقه، کلیسای شیطان را ابتدا در سال ۱۹۹۶ در سانفرانسیسکو تاسیس کردند، اما به سبب تنش‌های به وجود آمده در آنجا، تصمیم به نقل مکان گرفتند و از سال ۲۰۰۱ تاکنون این کلیسا در منهتن نیویورک به کار خود ادامه می‌دهد. منسون یکی از اعضای بلندپایه این سازوکار است و از سال‌های جوانی لقب کاهن کلیسای شیطان را به دوش می‌کشد.

کاهن کلیسای شیطان با توجه به اختیارات ویژه‌ای که در دست دارد، می‌تواند مراسم ازدواج، غسل یا تشییع جنازه اعضای فرقه را به طور رسمی انجام دهد و صلاحیت افراد برای عضویت را تایید یا رد کند! البته با توجه به اینکه دین و دین‌گرایی در آمریکا یک اصل غیر قابل کتمان است و این کشور به‌واسطه اجتماع بزرگ مذهبیان و پیروانشان، بالاخص مذهبیان افراطی، یکی از کشورهای مذهبی قدرتمند جهان به شمار می‌رود، جای مناسبی برای برپایی کلیسای شیطان نیست.

از این رو فعالیت‌های این فرقه در سایه ترس و مخفی‌کاری صورت می‌گیرد و از تعداد واقعی اعضای آن خبر موثقی در دست نیست. اما از لابه‌لای اخبار درز کرده می‌توان دریافت که حتی حضور فرد مشهوری مانند مرلین منسون در مقام کاهنی هم نتوانسته به عضوگیری این فرقه کمک شایانی کند و تعداد اعضای کلیسای شیطان از دو هزار نفر فراتر نرفته است.

مرلین منسون در حقیقت نام هنری برایان هیو وارنر ۵۲ ساله است که مرلینِ آن از مرلین مونرو و منسونِ آن از چارلز منسون گرفته شده است. برایان هیو وارنر معتقد است که مرلین مونرو، بازیگر مشهور دوران سینمای کلاسیک آمریکا نماد شهوت و زیبایی و چارلز منسون، قاتل سریالی و یکی از اعضای فرقه خشن منسون‌ها نماد قساوت و زشتی است و مرلین منسون نامی است که وجه تسمیه آن عمق زندگی است؛ جایی که قساوت و شهوت و همچنین زشتی و زیبایی کنار هم می‌نشینند و به طی کردن مسیر ادامه می‌دهند. از این دست فلسفه‌بافی‌ها و نظریه صادرکردن‌ها در اشعار و ترانه‌های منسون موج می‌زند و به همین واسطه توانسته است برای خود طرفداران پر و پا قرصی دست و پا کند.

نقل قول‌های منتسب به او و رفتار و کردار خاصش سبب شده است تا اخبار زرد و بازار شایعات پیرامون منسون همیشه داغ باشد. برای مثال او فوبیای آتش‌سوزی منزلش را دارد، به همین دلیل هیچ‌وقت، حتی زمانی که در حمام دوش می‌گیرد لباس‌های خود را درنمی‌آورد؛ چرا که اگر در همان لحظه خانه‌اش آتش گرفت، بتواند با طیب خاطر فرار کند. همچنین شایعه شده است که او بینایی یکی از چشمان خود را به دلیل تزریق مستقیم هرویین به چشمش از دست داده است.

به علاوه برخی می‌گویند، آرایش خاص او نماینده تفکرش نیست و او برای تبلیغ محصولات آرایشی اسپانسر جذب می‌کند و درحال حاضر اسپانسر او برند دیور است. قصه خالکوبی‌های سی‌گانه منسون نیز سر دراز دارد و راز هر کدام به صورت مجزا مورد بحث طرفداران و مخالفان او در فضای مجازی است.

البته طرح دو خالکوبی از خالکوبی‌های سی‌گانه منسون با خالکوبی‌های بدن جانی دپ مشترک است و هدف این دو نفر اعلام رفاقت عمیق و پیوند برادرانه بین آنهاست. همچنین منسون در یک مصاحبه تلویزیونی دل میلیون‌ها نفر که از جاستین بیبر و شهرت روزافزونش متنفرند را خنک کرد و در جواب مجری برنامه که پرسیده بود «نظرت راجع به آثار جاستین بیبر چیه؟» گفت: «جاستین بیبر دیگه کدوم خری هست؟»

زندگی منسون مثل زندگی تعداد زیادی از ستاره‌های موسیقی با الکل و مواد مخدر عجین شده است. دیتا ون‌تیز، مدل مشهور آمریکایی و همسر سابق منسون او را به آزار جنسی و رفتار جنون‌آمیز پس از مصرف مواد مخدر متهم کرد. اتهامی که یک بار دیگر از سوی یک دختر ۱۹ ساله مطرح شد، اما منسون با حضور در رسانه‌ها اعلام کرد هیچ‌وقت هیچ‌کسی را به‌رغم میلش لمس نکرده یا آزار نداده است! حالا اسمه بیانکو، بازیگر سریال بازی تاج‌وتخت که نقش راس را بازی می‌کرد، منسون را به آزار جنسی و احساسی و نیز اعمال زور و کتک زدن متهم و از او به طور رسمی شکایت کرده است.

بیانکو می‌گوید این اتفاق زمانی رخ داده است که او از جانب منسون برای بازی در کلیپ موسیقی‌اش دعوت به کار شده بود. بیانکو می‌گوید منسون پس از دعوت از او به اسکان در خانه شخصی خود به جای هتل، دست و پای او را بسته و با شلاق و دستگاه شوک الکتریکی آزارش داده و سپس او را مجبور به هم‌خوابگی با یک زن دیگر کرده است.

از آنجایی که بیانکو در سریال بازی تاج‌و‌تخت نقش یک فاحشه در روسپی‌خانه‌ها را بر عهده داشت، پس از این خبر و اتهام‌هایی که به منسون وارد کرد، مورد هجمه و شماتت طرفداران منسون در فضای مجازی با استفاده از بریده‌های حضور او در سریال بازی تاج‌وتخت قرار گرفت. بیانکو می‌گوید نباید تحت تاثیر نام منسون و شلوغ‌کاری‌های طرفداران او قرار گرفت؛ چرا که منسون یک هیولاست و از تمام این صحنه‌ها نیز فیلمبرداری کرده است. بیانکو می‌گوید منتظر است دادگاه عدالت را در حق او اجرا کند.

کدخبر: ۳۸۷۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1546414614

    اونی که گفته بود بیبر کدوم خریه آزی آزبو رن بود گمونم