کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۳۲۹
تاریخ خبر:

مردم از‌ سینماها‌ فرار ‌کردند

روزنامه هفت صبح، گروه سینما | بررسی فروش فیلم‌های سینما در روز قبل از تعطیلی سینماها. «خوب بد جلف۲»، «جهان با من برقص»، «مطرب»، «دوئت» و «نرگس مست» روز گذشته چه مقدار بلیت فروختند‌؟ طبق اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته تعطیل شد.

حتی اگر تعطیل هم نمی‌شد وضعیت فروش سینماها چندان مساعد نبود. روز گذشته در همین صفحه درباره سایه کرونا بر گیشه سینماها نوشتیم و تاکید کردیم که هراس جمعی از ابتلا به ویروس کرونا به احتمال خیلی زیاد روی استقبال مخاطبان از سینماها اثر خواهد گذاشت. به همین منظور میزان فروش بلیت‌های سینما را در سایت سینماتیکت بررسی کردیم تا ببینیم آیا این مسئله در میزان استقبال مخاطبان اثری داشته است یا خیر. گزارش میزان فروش بلیت‌های سینما را یک روز قبل از تعطیلی سراسری بخوانید.

*** ارتش سری: کمتر از انتظار
در حال حاضر فیلم «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» جدیدترین فیلم اکران سینماهاست که می‌توان روی فروش بالای آن حساب کرد. از میان فیلم‌هایی که مورد بررسی قرار دادیم، فروش این فیلم نسبتا بالاتر بود اما باز هم کاهش محسوسی در فروش دیده می‌شود. روز گذشته بین ساعت ۱۷ تا ۱۸، فروش بلیت «خوب بد جلف۲» را در سه سینمای پردیس کورش، آزادی و چارسو بررسی کردیم.

بیشترین فروش بلیت متعلق به پردیس کورش بود. برای ساعت ۱۸:۳۰، ۵۶ نفر بلیت خریده بودند، ساعت ۱۹:۴۰، ۴۷ نفر، ساعت ۲۰:۴۰، ۵۳ نفر و ساعت ۲۱:۵۰ هم ۴۸ نفر. یعنی به طور متوسط برای هر سانس ۵۰ نفر متقاضی تماشای فیلم بودند. در سینما آزادی فروش بلیت بسیار کمتر بود.

برای ساعت ۱۸:۳۰، ۱۱ نفر بلیت خریده بودند، برای ۱۹:۳۰، ۱۲ نفر، برای ۲۰:۳۰، دو نفر، برای ۲۱:۳۰، ۱۷ نفر و نهایتا برای ۲۲:۳۰ هم ۱۳ نفر! در سینما چارسو هم وضعیت در همین اندازه بود. سانس ۱۹ چارسو، ۱۷ نفر متقاضی داشت، ساعت ۲۱، دو بلیت فروخته بود و سانس ۲۲ هم ۱۱ بلیت. این را هم در نظر بگیرید که «خوب، بد، جلف۲» بیشترین فروش را در میان سایر فیلم‌ها داشت.

*** جهان با من برقص: متوسط
فیلم «جهان با من برقص» که هفته گذشته پرفروش‌ترین فیلم هفته بود، روز گذشته آنطور که باید بلیت نفروخت. در سینما چارسو برای ساعت ۱۸، هشت نفر بلیت خریده بودند و برای ساعت ۲۰، ۱۰ نفر. در پردیس کورش، در سانس ۱۹:۴۰، چهار نفر بلیت خریده بودند و برای ۲۱:۳۰، ۲۸ نفر. در سینما آزادی هم برای ساعت ۱۹:۲۰ ، ۱۶ بلیت فروخته شده بود و برای ۲۰:۵۰، ۳۴ بلیت.

*** مطرب: فروش پایین
وضعیت فروش بلیت‌های فیلم «مطرب» بدتر از دو فیلم دیگر است. این فیلم هفته گذشته فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد. روز گذشته تا ساعت ۱۸ برای سانس ۲۱:۱۰ سینما آزادی، فقط هفت بلیت فروش رفته بود و برای سانس ۲۲:۴۰ هیچ بلیتی فروش نرفته بود. تا آن ساعت، برای سانس ۲۲:۵۰ سینما چارسو هم کسی بلیت فیلم «مطرب» را نخریده بود. برای سانس ۲۱:۲۰ پردیس ملت هم فقط ۹ نفر بلیت خریده بودند.

*** سالن‌های خالی نرگس مست و دوئت
مواردی که گفتیم درباره فیلم‌های پرفروش سینما بود اما مسئله اینجاست که وضعیت برخی فیلم‌های تازه اکران شده هم چندان خوب نیست. مثلا فیلم «نرگس مست» به کارگردانی سید جلال الدین دری، روز گذشته برای سانس ۱۸:۲۰ پردیس کورش، هیچ بلیتی نفروخته بود و برای سانس ۲۲:۱۰ فقط دو بلیت فروخته بود.

این فیلم برای سانس ۲۰:۵۰ سینما چارسو هم هیچ بلیتی نفروخته بود. پلان سینما فرهنگ هم در سانس‌های ۱۸:۴۵ و ۲۰:۳۰ کاملا خالی بود. فیلم «دوئت» با بازی هدیه تهرانی، علی مصفا و نگار جواهریان هم وضعیت بهتری نداشت. برای سانس ۱۹:۴۰ پردیس کورش، دو بلیت فروخته بود و برای سانس ۲۳:۳۰، سه بلیت. در سینما آزادی برای سانس ۱۸:۵۰، فقط دو بلیت فروخته شده بود و پلان سالن در دو سانس ۱۹ و ۲۲:۴۰ سینما چارسو هم کاملا خالی بود.

*** تعطیل شد
وضعیت فروش فیلم‌ها در روز شنبه به این صورت بود. طبیعتا تا آخر شب، میزان فروش بلیت‌ها تغییر کرده است اما بعید است تغییرات زیادی باشد. در حال حاضر سالن‌های نمایش و سینماهای کشور تا پایان هفته تعطیل شده‌اند و البته اگر تعطیلی هم در کار نبود، فروش زیادی نمی‌کردند. گزارش بالا موید همین مسئله است. در صورت تعطیلی سینماها، فروش فیلم‌ها با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد. گرچه همین حالا هم به نظر می‌رسد مشکل به اندازه کافی وجود دارد.

کدخبر: ۳۱۱۳۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر