کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۵۴۴
تاریخ خبر:

مربیگری عجیب و غریب در عصر جدید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | ‌عصر جدید مثل خیلی از مسابقات استعدادیابی مربیانی دارد که شرکت‌کننده‌ها را آماده اجرا می‌کنند. کار اصلی آن‌ها پیرایش و ویرایش آن چیزی است که هر شرکت‌کننده قرار است ارائه دهد. به همین خاطر است که خود بچه‌های عصر جدید از عنوان مشاور برای‌شان استفاده می‌کنند. در میان مربیان حمیدرضا ترکاشوند، مربی بخش موسیقی‌ بیش از بقیه در عصر جدید صاحب شهرت شده است. این اتفاق به رفتارها و اعتراض‌های او برمی‌گردد … گزارش امروز بر همین پایه تدوین شده و دیگر مربی برنامه یعنی روزبه معینی را هم شامل می‌شود.

*** مخالف خوانی عجیب ترکاشوند
در این بخش اشاره شده که حمیدرضا ترکاشوند سابقه موفقی در زمینه موسیقی دارد. از این منظر حضور او در عصر جدید توجیه‌پذیر است. ترکاشوند یک‌سری رفتار و واکنش ثابت دارد؛‌ او با آرای سفید به هوا می‌پرد و موقع رای منفی اعتراض خود را به داوران نشان می‌دهد. گاهی صحبت اعتراضی خود را به گوش داوران می‌رساند و گاه رو به دوربین گله می‌کند. مخالف خوانی‌های ترکاشوند در پاره‌ای موارد عجیب و بدون استدلال است. عجیب بودن وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم نظر او در مقابله با رای یک متخصص حوزه موسیقی یعنی آریا عظیمی نژاد قرار دارد.

*** نتیجه مخالف خوانی
از رفتارهای ترکاشوند چند برداشت می‌شود کرد؛ مشخص‌ترین آن تقلیل جایگاه داور عصر جدید است. به این معنا که وقتی اعتراض‌ها دامنه‌دار می‌شود، این سوال را برای مخاطب ایجاد می‌کند که نکند آریا عظیمی‌نژاد فاقد وجاهت است!‌ ترکاشوند اعتراض خود را بدون استدلال به زبان می‌آورد و رفتارهایش پرخاشگرانه است.

با این حال در ناخودآگاه مخاطب شائبه‌ای درباره عظیمی نژاد شکل می‌گیرد. چیزی که از رفتار و گفتار ترکاشوند برمی‌آید این است که او از اساس عظیمی نژاد را قبول ندارد! این برداشت با تضارب آرا فرق دارد چون ترکاشوند ‌ نظر عظیمی نژاد را به کل نادیده می‌گیرد و این بذر را در ذهن می‌کارد که عظیمی‌نژاد به اشتباه در جایگاه داوری عصر جدید نشسته است!

*** شو یا دلسوزی؟
چه بسا رفتارهای ترکاشوند به دلسوزی و حساسیت‌هایش بر می‌گردد. نمی‌خواهیم او را متهم به «شو» مقابل دوربین کنیم و نتیجه بگیریم از میدان عصر جدید برای بیشتر دیده شدن بهره می‌برد. با این حال استفاده زیاد کارگردان از ری اکشن‌های ترکاشوند چنین شائبه‌ای را شکل می‌دهد. سهم او از بقیه مربیان در هر قسمت به مراتب بیشتر است و ماجرا را «بودار» جلوه می‌دهد.

*** مقصر کیست؟
شاید گفته شود حمیدرضا ترکاشوند تبدیل به کاراکتری محبوب شده و بر جذابیت عصر جدید افزوده است. با این حال در درازمدت تاثیری که ایجاد می‌شود همان است که گفتیم: تقلیل اعتبار داور عصر جدید یعنی آریا عظیمی نژاد. احسان علیخانی فکر می‌کند رفتارهای ترکاشوند بامزه است و در تدوین از آن‌ها به کرات استفاده کرده. شمایلی که از ترکاشوند ارائه شده اما نه به نفع او ، ‌نه عظیمی نژاد و نه عصر جدید است.

*** مورد عجیب مربی بازیگری
حتی اگر ترکاشوند همچنان رفتارهای خود را ادامه دهد، ‌می‌توان در تدوین مشکل را حل کرد! مشکل مربی بخش بازیگری چه می‌شود؟ روزبه معینی به همراه فاطمه رادمنش و سروش کریمی نژاد مسئولیت مربیگری بخش بازیگری را برعهده دارند. با این حال بیش از همه تصویر و ری اکشن‌های معینی را شاهدیم. رادمنش فقط یک بار دیده شد که تذکری بجا به سید بشیر حسینی داد… .

روزبه معینی به عنوان مربی اصلی عصر جدید، چه جایگاهی در سینما و تلویزیون دارد؟ نقش‌هایی که او بازی کرده،‌ همگی فرعی و بیشتر در سریال‌ها بوده است ‌مثل خوب بد زشت ، معراجی‌ها ،‌آسمان من ،‌‌آمین و … فصل مشترک فیلم و سریال‌های معینی،‌حضور امین حیایی است. معینی مدیر برنامه‌های حیایی است و این شائبه پیش کشیده می‌شود که او به‌واسطه سفارش حیایی در پروژه‌ها حضور دارد. مربی شدن معینی در عصر جدید هم به سفارش حیایی است؟

*** لطمه به عصر جدید
عصر جدید برنامه‌ای شاخص است که خاص و عام درباره‌اش نظر دارند. پس همه اجزای آن باید تراز اول باشد. می‌دانیم که مربیان در عصر جدید ‌مشاور هستند و مربی واقعی شرکت‌کننده‌ها محسوب نمی‌شوند. با این همه حضور یک بازیگر با تجربه تاثیرش را روی شرکت‌کننده‌ها خواهد گذاشت. وانگهی ، جایگاه عصر جدید مربی‌ای در حد نام آن می‌طلبد.

کدخبر: ۳۴۰۵۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر