کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۹۴۵
تاریخ خبر:

دعوت به‌مراسم انتخاب ‌اسم برای یک آفتاب‌پرست!

روزنامه هفت صبح | آخر هفته‌ای که گذشت یکی از کاربران توئیتر عکسی از یک آفتاب‌پرست در خانه‌اش به اشتراک گذاشت و از بقیه خواست که برای این حیوان خانگی او اسم پیشنهاد کنند. این ماجرا بهانه‌ای شد تا بعضی بحث‌های محیط‌زیستی در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد.

خیلی از کاربران توضیح دادند که آفتاب‌پرست یا ایگوانا را نباید یک حیوان خانگی محسوب کرد چون محیط زندگی او متفاوت است و نگهداری این موجودات در خانه به اکوسیستم ضربه می‌زند. بعضی هم گفتند واردات و خرید و فروش این موجودات غیرقانونی است و چطور و از کجا اصلا ممکن است آن‌ها را خریداری کرد؟‌

خیلی‌ها هم البته لایک کردند و اسم پیشنهاد دادند و ظاهرا مخالفتی با قضیه نداشتند. بیشتر از همه اما فعالان محیط ‌زیست نسبت به این اقدام اعتراض داشتند. یکی از این افراد در واکنش به ماجرا نوشته‌:‌«یکی از گونه‌های آفتاب‌پرست در ماداگاسکار زندگی می‌کنند. آن‌ها از آفریقا به جنوب اروپا و نیز جنوب آسیا تا سریلانکا پراکنده شدند.

به صورت قاچاق به ایران آورده میشه و به طور غیرقانونی خرید و فروش میشه. راه مقابله با قاچاق حیات‌وحش: نخریدن» به این بهانه هشتگ حیات وحش فروشی نیست هم در توئیتر استفاده می‌شد. اینکه ایگوانا و آفتاب‌پرست یا خزندگان و حیوانات وحشی به‌رغم ممنوعیت در بازارها و پت‌شاپ‌ها قابل دسترس است موضوع عجیبی نیست.

این حیوانات از کشور‌های اندونزی، تایلند، ویتنام و ترکیه به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود و با سودهای هنگفتی هم خرید و فروش می‌شود. ایگوانا در بازارهای تهران بین ۲ تا ۲٫۵ میلیون تومان قیمت دارد. آفتاب‌پرست‌ها هم انواع مختلفی دارد که بازه قیمتی آن از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و برای گونه‌های اصل آفریقایی به ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

کدخبر: ۳۲۷۹۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر