کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۵۱۹
تاریخ خبر:

محک پرسپولیس و مصاف پیکان و استقلال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس با ترکیب حامد لک، سید‌جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، بشار رسن و آرمان رمضانی به مصاف شهرخودرو رفت. یحیی این بار هم تیمش را بدون وحید امیری و احسان پهلوان به مصاف حریف فرستاد تا عیار تیمش در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در غیاب این دو بازیکن کلیدی بسنجد.

در سوی دیگر شهرخودرو با ترکیب میلاد فراهانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، حسن جعفری، محمدعلی فرامرزی، امیرحسین کریمی، اکبر صادقی، صادق صادقی، ابوذر صفرزاده، روح‌الله سیف‌اللهی و احمد الجبوری به مصاف پرسپولیس آمد. مطابق انتظار، در نیمه اول پرسپولیس بیشتر از تیم مهمان صاحب توپ و میدان بود و شهرخودرو در این نیمه حتی یک موقعیت نصفه و نیمه هم ایجاد نکرد.

شاگردان مهدی رحمتی کاملا بازی را بسته ‌ و به نظر می‌رسید حتی به ضدحملات هم دل نبسته بودند و فقط می‌خواستند دروازه‌شان را بسته نگه دارند که البته در این امر ناکام ماندند. در دقیقه ۴۲ ارسال دیدنی سعید آقایی از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم را سید‌جلال حسینی از بین سه مدافع شهرخودرو با ضربه سر شیرجه‌ای تبدیل به گل کرد.

*** حتی اخراج هم کم بود!
در دقیقه ۳۷ بازی، میلاد سرلک در میانه میدان خطای بدی روی هافبک شهرخودرو انجام داد. او با تکلی ترسناک، با استوک روی ساق پای حریف رفت و در همان نگاه اول مشخص بود که این خطا جریمه‌ای جز کارت قرمز نخواهد داشت‌ اما داور بازی به اصرار بازیکنان شهرخودرو، فقط یک کارت زرد به سرلک داد. در حالی که مشابه چنین خطاهایی در فوتبال انگلیس معمولا با چند جلسه محرومیت مواجه می‌شود!

*** رمضانی در حد براندائو
آرمان رمضانی که از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار گرفته بود، شب بدی را پشت سر گذاشت. او در هر نیمه یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد! موقعیت نیمه اول اما فرصتی بود که شاید جونیور براندائو هم آن را گل می‌کرد. در این صحنه میلاد فراهانی خروجی ناموفق داشت و توپ از بالای دست او گذشت و به سر مدافع شهرخودرو برخورد کرد و مقابل پای رمضانی افتاد.

او اما در حالی که فقط یک مدافع روی خط دروازه شهرخودرو حضور داشت، از پشت محوطه شش قدم، با ضربه‌ای چکشی و بی‌دقت توپ را به بیرون زد! در نیمه دوم هم یک فرصت تک به تک داشت که ضربه نهایی را به بدترین شکل ممکن به بالای دروازه زد. چند دقیقه بعد هم در حالی که کاملا از عملکرد خود ناراحت به نظر می‌رسید تعویض شد.

*** مزد ترس
در نیمه دوم به نظر می‌رسید بازیکنان شهرخودرو با جسارت بیشتری به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کنند اما این اتفاق نیفتاد و شاگردان رحمتی انگار به باخت با همین نتیجه هم راضی بودند. در نهایت تعجب، تعویض‌های یحیی هجومی‌تر از تعویض‌های رحمتی بود و همین باعث سنگین‌تر شدن شکست شهرخودرو شد. پرسپولیس در دقایق پایانی بازی توسط نورالهی و سرلک به دو گل متوالی رسید تا هم یک پیروزی قاطعانه به دست بیاورد و هم از انتقادات از خط حمله‌اش بکاهد.

*** در انتظار نشانه‌های پیشرفت استقلال
هفته چهارم لیگ برتر امروز با برگزاری چهار بازی دیگر ادامه پیدا می‌کند که مصاف پیکان و استقلال مهم‌ترین این بازی‌هاست‌.

*** پیکان-استقلال؛ بدون فکری و شیخ
استقلال پس از پیروزی دشوار مقابل ماشین‌سازی، امروز مهمان پیکان خواهد بود. تیمی که مهدی تارتار را روی نیمکت خود دارد و البته زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال حضور او در تراکتور به جای علیرضا منصوریان هم به گوش می‌رسد. استقلال شش امتیازی، در بازی امروز از حضور محمود فکری روی نیمکت با حکم کمیته انضباطی محروم است و شیخ دیاباته را هم به دلیل مصدومیت چند هفته‌ای در اختیار نخواهد داشت. فرشید اسماعیلی هم همچنان مصدوم است و به بازی امروز نمی‌رسد.

به نظر می‌رسد استقلال امروز با همان ترکیب بازی قبل به مصاف پیکان خواهد رفت. . البته ممکن است داریوش شجاعیان به جای رضاوند وارد ترکیب اصلی شود. استقلال هنوز نتوانسته رضایت هواداران خود را جلب کند و این بازی فرصت خوبی برای دیدن نشانه‌های پیشرفت این تیم است. در تیم پیکان هم که با چهار امتیاز از سه بازی در رده نهم قرار دارد، بازیکنانی مثل فرزاد حاتمی و امیر روستایی چهره‌های ویژه‌ای خواهند بود. البته شاید جذاب‌ترین سوژه این بازی نادر محمدی مدافع راست پیکان باشد که پرتاب‌های بلند اوت او احتمالا به زودی رکوردهای جهانی را جابه‌جا خواهد کرد.

*** نساجی مازندران-نفت مسجدسلیمان
با وجود اختلاف شش رده‌ای در جدول، نساجی فقط یک امتیاز بیشتر از نفت مسجدسلیمان دارد اما در همین سه هفته تیم بهتری نشان داده است. این تیم با سرمربی جوانش نتایج قابل قبولی گرفته و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود بتواند از پس مهمان ناآماده و ناهماهنگ خود بربیاید.

نفت هفته گذشته پرسپولیس را در مسجدسلیمان با تساوی بدون گل متوقف کرد اما در فاز هجومی خوب کار نکرد و خوش‌اقبال هم بود که پرسپولیس یک ضربه پنالتی را از دست داد. شاگردان مجتبی حسینی هنوز تا تیم شدن فاصله دارند و یک تساوی در قائمشهر هم می‌تواند برای آنها راضی‌کننده باشد.

*** سپاهان-سایپا؛ بازگشت مسلمان به نقش جهان
سپاهان بعد از پیروزی بر تراکتور در تبریز، در بهترین شرایط روحی و روانی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد بتواند از پس تیم جوان سایپا بربیاید. سایپا هم البته تیم بهتری نسبت به فصل قبل نشان داده و احتمالا این بار کاندیدای سقوط به لیگ یک نخواهد بود.

مهم‌ترین سوژه این بازی، بازگشت محسن مسلمان به اصفهان و این بار با لباس سایپاست. او یک فصل و نیم کابوس‌وار را در سپاهان سپری کرد و اگرچه چندان اعتراضی به نیمکت‌نشینی دائمی در این تیم نداشت اما انگیزه زیادی برای اثبات توانایی خود به هواداران سپاهان دارد. او هفته گذشته زننده تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل نساجی هم بود.

*** صنعت‌نفت آبادان-ذوب‌آهن اصفهان
این بازی نبرد تیم‌هایی است که داوری‌های بازی‌های آنها در این فصل حسابی جنجالی شده است. هر دو تیم جزو بزرگ‌ترین بازنده‌های فصل نقل و انتقالات بودند و نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی در ترکیب اصلی آنها دیده می‌شود. سوژه جذاب این بازی میلاد جهانی است که در سال‌های اخیر یکی از بهترین بازیکنان صنعت‌نفت بود و امسال به ذوب‌آهن پیوست و تقابل او با تیم سابقش می‌تواند حسابی جذاب باشد.

کدخبر: ۳۶۱۵۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر