کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۵۴۴
تاریخ خبر:

شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد

محمدرضا شجریان که پنجشنبه ۱۷ مهر پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت، صبح امروز شنبه ۱۹ مهر در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدرضا شجریان در توس انجام گرفت. خسرو آواز ایران با حضور تعداد محدودی از هنرمندان و هوادارانش رهسپار خانه ابدی شد. در این مراسم مردم به نشانه علاقه خود به مرحوم شجریان، برخی از نواها و اشعار خوانده شده توسط او چون «مرغ سحر ناله سرکن» و «ای ایران مرز پر گهر» را همخوانی کردند

محل حفر شده پیشین برای دفن پیکر مرحوم شجریان نیز که در کنار آرامگاه مهدی اخوان‌ثالث قرار داشت، نامناسب تشخیص داده شده آنطور که ایرنا خبر داده است، صبح امروز مشاهده شد محل جدیدی با فاصله حدود ۲۰متر از محل قبلی و نزدیکتر به آرامگاه فردوسی به این منظور حفر شد.

با وجود آنکه تا دیروز و بنابر هماهنگی با خانواده شجریان قرار بر تدفین این هنرمند در جوار مقبره اخوان ثالث بود، صبح امروز جانمایی متفاوتی برای محل برگزاری مراسم و تدفین در محوطه توس در نظر گرفته شده که نشان از تغییر مکان خاکسپاری دارد.

هنوز خانواده شجریان و مسئولان برگزاری توضیحی درباره این جابه‌جایی ارائه نکرده‌اند اما این تصمیم خروجی جلسه شب گذشته میان مسئولان برگزاری مراسم و خانواده شجریان بوده است.

کدخبر: ۳۵۳۵۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر