کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۵۹
تاریخ خبر:

محبوب‌ترین گوشی آیفون‌۱۲ کدام است؟

روزنامه هفت صبح | آمارها نشان داده‌اند اگرچه آیفون ۱۲ مینی با استقبال خوبی مواجه شده اما محبوبیت مدل‌‌های پرو و پرو‌مکس به دلیل صفحه‌نمایش بزرگتر، بیشتر است. همچنین آیفون ۱۲ پرومکس که صفحه نمایش آن، شش دهم اینچ از آیفون ۱۲ پرو بزرگتر است با وجود قیمت بالاتر، محبوبیت بیشتری نسبت به این گوشی دارد.

آیفون ۱۲ پرومکس با دارا بودن یک صفحه نمایش غول پیکر ۷/۶ اینچی، بزرگترین صفحه‌نمایش را در میان گوشی‌های آیفون تاریخ دارد. اگرچه به‌نظر می‌رسد صفحه‌نمایش بزرگتر نقش زیادی در محبوبیت آیفون‌ها دارد، اما بعید است که در سری‌های بعدی آیفون، اندازه صفحه‌نمایش از این هم بزرگتر شود.
گوشی‌های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲، هر کدام در سه حافظه‌ ۶۴گیگابایت، ۱۲۸گیگابایت و ۲۵۶گیگابایت موجود هستند.

این در حالی است که دو مدل پرو و پرو مکس، حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲گیگابایت دارند. تمام این گوشی‌ها دارای قابلیت شارژ بدون سیم با استفاده از فناوری MagSafe هستند. دوربین جلوی این گوشی‌ها همانند دوربین اصلی دارای رزولوشن ۱۲مگاپیکسل است ولی مدل‌های پرو و پرو مکس، یک لنز پشتی بیشتر از مدل‌های آیفون ۱۲ معمولی و مینی که دارای تنها دو لنز اصلی هستند، دارند.

به علاوه، صفحه‌نمایش تمامی این گوشی‌ها دارای یک محافظ سرامیکی است. تمامی این گوشی‌ها می‌توانند با کیفیت ۴K فیلمبرداری کنند، همه آنها دارای سیستم‌عامل iOSنسخه ۱۴ هستند که روی پردازنده‌های مخصوص اپل یعنی A14 اجرا می‌شود. قیمت آیفون ۱۲ معمولی و مینی نزدیک به هم است ولی مدل‌های پرو و پرو مکس تفاوت قیمت زیادی دارند. اتفاقی که به‌دلیل وجود لنز تلفتوتو و حافظه بالاتر، عامل اصلی آن بوده است.

ویژگی برجسته این گوشی‌ها، قابلیت اتصال آنها به شبکه اینترنت نسل پنجم است. با این وجود قیمت گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس به عنوان گرانترین عضو این خانواده، حدود ۵۰دلار کمتر از گران‌ترین عضو نسل قبلی، یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس کمتر است. دلیل این مسئله را می‌توان به‌حذف آداپتور شارژ و سیم‌ هدفون از جعبه گوشی‌های آیفون ربط داد.

اتفاقی که اگرچه از سوی بقیه تولیدکننده‌ها مورد استقبال قرار گرفته اما کاربران خیلی از آن راضی نیستند چون متوجه شده‌اند شارژر گوشی‌های قبلی‌شان دیگر کارآیی ندارد و برای خرید آداپتور شارژ جدید باید حداقل همان ۵۰دلار را پرداخت کرد. این پول در ایران به‌حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌رسد.

در خارج هم تصمیم اپل برای حذف شارژر از جعبه مخالفان زیادی داشته چون معمولا نمونه‌های تقلبی لوازم جانبی اپل در بازار زیاد است و شناخت آنها ساده نیست. خرید شارژرهای متفرقه از برندهایی که خود اپل آنها را توصیه می‌کند، هزینه‌‌ای بیشتر از ۵۰دلار خود اپل به کاربران تحمیل می‌کند.

کدخبر: ۳۷۴۰۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر