کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۳۱۸
تاریخ خبر:

مقایسه قیمت بیمه‌بدنه در‌ سامانه‌های فروش آنلاین

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | ‌سامانه‌های استعلام قیمت و خرید آنلاین بیمه امکان مقایسه حق بیمه شرکت‌های مختلف را برای کاربر فراهم کرده‌اند، اما این پایان ماجرا نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد، نرخ‌های اعلام‌شده در این سایت‌ها با یکدیگر متفاوت است و بیمه در بعضی از آنها با قیمت پایین‌تر و در بعضی دیگر با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. این مورد درباره بیمه بدنه به اوج خود می‌رسد. طوری که اختلاف قیمت‌ها در چهار سامانه ازکی، بیمه‌بازار، بیمه دات‌کام و بیمیتو، بعضا به ۵۰درصد می‌رسد.

محاسبه آنلاین بیمه بدنه خودرو

در این گزارش با در نظر گرفتن یک خودرو با شرایط یکسان، هزینه بیمه بدنه در این چهارسامانه را با هم مقایسه کرده‌ایم. خودرو مورد نظر ما یک تیبای صندوق‌دار صفرکیلومتر است که در حال حاضر حدود ۶۰میلیون تومان قیمت دارد. چنین خودرویی مشمول تخفیف بیمه شخص ثالث نمی‌شود، اما می‌توان روی تخفیف خودرو صفرکیلومتر حساب باز کرد. بیمه بدنه علاوه بر پوشش اصلی که در زمان تصادف رانندگی یا سرقت کلی خودرو به کمکتان می‌آید، شامل پوشش‌های جانبی است.

عموما شرکت‌ها بیمه بدنه را با چهارپوشش اضافی شکست شیشه، بلایای طبیعی، پاشیدن مواد شیمیایی و سرقت قطعات درجا ارائه می‌کنند. با درخواست مشتری این پوشش‌ها قابل حذف شدن هستند، اما در چنین حالتی بیمه بدنه تا حد زیادی کارایی خود را از دست خواهد داد. باید توجه داشته باشید که لزوما ارزان‌ترین بیمه، بهترین نیست و در انتخاب شرکت بیمه مورد نظر باید به تعداد شعب، زمان پاسخگویی و مواردی از این دست توجه کنید. نکته عجیب اینجاست که قیمت بیمه یک شرکت در چهار سامانه فروش آنلاین متفاوت اعلام شده.

مطابق تجربه شخصی، در صورت مراجعه حضوری به شعب شرکت‌های بیمه، هزینه نهایی کمتر از خرید آنلاین از سامانه‌ها خواهد بود. مقایسه چهار سامانه فعال در زمینه فروش آنلاین بیمه نشان می‌دهد، بیمیتو تا حدودی شرایط بهتری نسبت به رقبایش دارد و قیمت‌ها در بیمه‌بازار چندان قابل تعریف نیست. این مورد می‌تواند از خدمات پس‌ از فروش و نحوه سفارش آنلاین بیمه متاثر باشد. برای همین بهتر است قبل از خرید، حتما قیمت و شرایط سایت‌های دیگر را هم بررسی کنیم.

*** ازکی؛ ۴۴۰هزار تا ۹۲۰هزار تومان

سامانه استعلام قیمت و خرید بیمه ازکی، بیمه بدنه را برای یک تیبای صندوق‌دار صفرکیلومتر بین ۴۴۰ تا ۹۲۰هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کند. البته این رقم با در نظر گرفتن چهار پوشش شکستن شیشه، پاشیدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی، بلایای طبیعی و سرقت درجای قطعات استعلام‌شده و با اضافه‌شدن پوشش‌هایی مثل ایاب و ذهاب، نوسانات قیمت بازار و … نرخ حق بیمه سالانه افزایش پیدا خواهد کرد. بیمه تعاون در سامانه ازکی برای تیبای صفرکیلومتر ۴۳۹هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

در این سامانه تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه تعاون ۲۵شعبه اعلام شده است. اگر بخواهید بیمه بدنه دانا را از این سامانه بخرید، نرخ حق بیمه ۴۴۴هزار تومان سالانه در نظر گرفته می‌شود. ازکی ۷۸شعبه بیمه دانا را به عنوان شعب پرداخت خسارت معرفی کرده است. بیمه بدنه آسیا در این سامانه ۵۵۹هزار تومان قیمت دارد و تعداد شعب پرداخت خسارت آن به ۷۹شعبه می‌رسد. بیمه بدنه سرمد با ۱۹شعبه پرداخت خسارت در سامانه ازکی ۵۸۴هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

ازکی برای بیمه بدنه رازی قیمت ۶۲۷هزار تومان را در نظر گرفته و می‌گوید در ۳۹شعبه این شرکت امکان پرداخت خسارت وجود دارد. مشتریانی که بخواهند برای تیبای ۶۰میلیونی خود بیمه بدنه پاسارگاد را از سامانه ازکی بخرند، باید رقمی ‌در حدود ۷۲۵هزار تومان هزینه کنند. تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه پاسارگاد در ازکی ۶۲شعبه اعلام شده است. بیمه ایران گران‌ترین بیمه بدنه‌ ای است که در ازکی فروخته می‌شود و حق بیمه سالانه آن برای تیبای ۶۰میلیونی، حدود ۹۱۶هزار تومان است.

تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه ایران در ازکی ۱۹۲مورد اعلام شده است. باید توجه داشته باشید که اگر پوشش‌های اصلی را از بیمه بدنه حذف کنید، قیمت بیمه حدود ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش پیدا می‌کند. البته در چنین شرایطی بیمه بدنه تا حد زیادی کارایی خود را از دست خواهد داد.

*** بیمه‌ بازار؛ ۶۳۰هزار تا یک‌میلیون و ۹۰۰هزار

قیمت بیمه بدنه برای یک تیبای صندوق‌دار صفرکیلومتر ۶۰میلیون تومانی در بیمه بازار بین ۶۳۰هزار تا یک‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان متغیر است. البته در صورتی که هر چهار پوشش معمول در بیمه بدنه را خریداری کنید، با چنین قیمت‌هایی روبه‌رو خواهید بود. عموما بیمه بدنه را با پوشش‌های اضافی سرقت قطعات، پاشیدن مواد شیمیایی، شکستن شیشه و بلایای طبیعی می‌خرند. ارزان‌ترین بیمه بدنه در بیمه‌بازار ۶۲۵هزار تومان قیمت دارد و مربوط به شرکت بیمه تجارت نو است.

این بیمه صرفا در تهران ارائه می‌شود و بر اساس اطلاعاتی که بیمه‌بازار ارائه کرده، تعداد شعب پرداخت خسارت این شرکت به ۳۰مرکز می‌رسد. اگر بخواهید از بیمه‌بازار، بیمه بدنه دانا بخرید، قیمت حق بیمه سالانه رقمی ‌حدود ۶۶۸هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و در نهایت براساس اعلام این سامانه، ۷۸شعبه برای پرداخت خسارت پاسخگو خواهند بود. بیمه بدنه سینا در بیمه‌بازار ۷۵۷هزار تومان قیمت دارد و صرفا برای ساکنان تهران فروخته می‌شود. تعداد شعب پرداخت خسارت برای بیمه بدنه سینا ۵۰مورد اعلام شده است.

اگر بخواهید از بیمه بازار بیمه بدنه آسیا بخرید، باید حدود ۷۹۴هزار تومان هزیه کنید. بیمه‌بازار می‌گوید، ۷۰شعبه بیمه آسیا برای پرداخت خسارت پاسخگو خواهند بود. مشتریان بیمه پاسارگاد اگر بخواهند بیمه بدنه خود را از سامانه آنلاین بیمه‌بازار بخرند، باید ۸۳۹هزار تومان هزینه کنند. این بیمه صرفا در شهر تهران فروخته می‌شود و تعداد شعب پرداخت خسارت برای آن ۶۲مرکز اعلام شده است. بیمه‌بازار، بیمه بدنه ایران را با قیمت یک‌میلیون و ۳۰۹هزار تومان می‌فروشد که رقم بالایی به نظر می‌رسد.

این سامانه می‌گوید، تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه ایران ۱۸۵مورد است. گران‌ترین بیمه بدنه در بیمه‌بازار یک‌میلیون و ۸۹۵هزار تومان قیمت دارد که مربوط به شرکت بیمه پارسیان است. این بیمه برای ساکنان شهر تهران فروخته می‌شود و تعداد مراکز پرداخت خسارت آن ۶۹مورد اعلام شده است. اگر از چهار پوشش اضافی صرف نظر کنید و صرفا به پوشش‌های اصلی بسنده کنید، هزینه بیمه بدنه بین ۲۰ تا ۳۰درصد کمتر می‌شود. برای مثال در چنین حالتی بیمه بدنه پارسیان یک‌میلیون و ۳۵۳هزار تومان و بیمه بدنه تجارت نو ۵۰۰هزار تومان در بیمه‌بازار قیمت می‌خورد.

*** بیمه دات‌کام؛ ۵۶۰هزار تا یک‌میلیون و ۱۷۰هزار

سامانه بیمه دات‌کام قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را دست کم ۵۶۰هزار تومان در نظر می‌گیرد و بالاترین نرخ هم رقمی در‌حدود یک‌میلیون و ۱۷۰هزار تومان است؛ البته با در نظر گرفتن چهار پوشش اضافی سرقت، مواد شیمیایی، شکست شیشه و بلایای طبیعی که عموما در بیمه بدنه به مشتری ارائه می‌شوند. اگر این پوشش‌ها را درخواست نکنید و صرفا به پوشش‌های اصلی بسنده کنید، هزینه حق بیمه برایتان کمتر محاسبه خواهد شد.

بیمه دات‌کام قیمت بیمه بدنه آسیا را ۵۵۹هزار تومان در نظر می‌گیرد و تعداد شعب پرداخت خسارت این شرکت را ۷۵مورد اعلام کرده است. این رقم عموما در بین سایت‌های فروش آنلاین بیمه یکسان است و تفاوت اصلی در قیمت بیمه مشاهده می‌شود. بیمه تعاون در این سامانه ۶۵۹هزار تومان در نظر گرفته شده و گفته می‌شود با اعزام کارشناس پرداخت خسارت انجام خواهد شد. آنهایی که می‌خواهند از بیمه دات‌کام، بیمه بدنه ایران بخرند، باید ۸۲۵هزار تومان هزینه کنند.

تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه ایران در این سامانه ۱۸۰شعبه اعلام شده است. بیمه بدنه پارسیان در بیمه دات‌کام با قیمت ۸۳۹هزار تومان فروخته می‌شود و بر‌اساس اعلام این سامانه، شرکت بیمه پارسیان در ۵۸شعبه خسارت را به مشتریان پرداخت خواهد کرد. بیمه بدنه کارآفرین در سایت بیمه دات‌کام برای یک تیبای ۶۰میلیونی با قیمت ۸۸۳هزار تومان فروخته می‌شود و ۴۱شعبه برای پرداخت خسارت معرفی شده‌اند.

در این سامانه بیمه بدنه شرکت پاسارگاد با قیمت یک‌میلیون و ۱۲۸هزار تومان فروخته می‌شود و تعداد شعب پرداخت خسارت مثل بقیه سامانه‌های فروش بیمه، ۷۹مورد اعلام شده است. گران‌ترین بیمه‌ بدنه در سامانه بیمه دات‌کام مربوط به شرکت بیمه البرز است که با قیمت یک‌میلیون و ۱۷۰هزار تومان فروخته می‌شود. آنطور که این سامانه اعلام کرده، ۵۸شعبه بیمه البرز برای پرداخت خسارت پاسخگو هستند. یکی از موارد عجیب سامانه بیمه دات‌کام، اشتباه این سامانه در اعلام قیمت‌ها به تومان و ریال است. طوری که بیمه دات‌کام قیمت‌ها را به ریال اعلام کرده، اما در اصل تومان صحیح است.

*** بیمیتو؛ ۴۴۰ تا ۸۲۰هزار تومان

اگر بخواهید برای یک تیبای صندوق‌دار صفرکیلومتر از سایت بیمیتو بیمه بدنه بخرید، باید بین ۴۴۰ تا ۸۲۰هزار تومان هزینه کنید. این رقم با در نظر گرفتن چهار پوشش اضافی که عموما در بیمه بدنه لحاظ می‌شوند، محاسبه شده است. بیمه بدنه تعاون در سامانه بیمیتو با قیمت ۴۳۹هزار تومان فروخته می‌شود و تعداد شعب پرداخت خسارت آن ۱۹شعبه اعلام شده است. قیمت بیمه بدنه دانا در این سایت ۴۴۴هزار تومان است و آنطور که بیمیتو اعلام کرده، ۷۳شعبه برای پرداخت خسارت به مشتریان پاسخگو خواهند بود.

بیمه ملت در سامانه بیمیتو برای متقاضیان بیمه بدنه ، با قیمت ۵۱۷هزار تومان فروخته می‌شود. بعد از بروز حادثه، مشتریان بیمه می‌توانند در ۶۰شعبه این شرکت خسارت خود را دریافت کنند. اگر بخواهید بیمه بدنه کوثر را از بیمیتو بخرید، باید ۵۵۱هزار تومان هزینه کنید. تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه کوثر در این سایت، ۳۳مورد اعلام شده است. بیمه بدنه آسیا در بیمیتو با نرخ ۵۵۹هزار تومان فروخته می‌شود و گفته می‌شود ۹۹شعبه این شرکت برای پرداخت خسارت پاسخگو مشتریان خواهند بود.

هزینه سالانه بیمه بدنه سینا در سایت بیمیتو ۶۰۶هزار تومان در نظر گرفته شده و تعداد شعب پرداخت خسارت ۵۳مورد است. بیمه بدنه دی در این سامانه با نرخ ۶۲۵هزار تومان فروخته می‌شود و اگر بخواهید خسارت بیمه بگیرید، می‌توانید به یکی از ۴۹شعبه پرداخت خسارت مراجعه کنید. آنهایی که می‌خواهند برای تیبای صفرکیلومتر ۶۰میلیونی‌شان از سایت بیمیتو بیمه بدنه رازی بخرند، باید ۶۲۷هزار تومان هزینه کنند. تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه رازی در این سایت ۴۷مورد اعلام شده است.

قیمت بیمه بدنه پارسیان در سایت بیمیتو ۶۳۳هزار تومان است و بیمه بدنه البرز با نرخ ۷۰۲هزار تومان فروخته می‌شود. اگر بخواهید از بیمیتو، بیمه بدنه کارآفرین بخرید، باید ۷۰۶هزار تومان هزینه کنید. حق بیمه سالانه برای بیمه بدنه پاسارگاد در سایت بیمیتو رقمی در‌حدود ۷۱۱هزار تومان در نظر گرفته شده است و بیمه ما، با نرخ ۷۹۸هزار تومان فروخته می‌شود. گران‌ترین بیمه بدنه در سایت بیمیتو، مربوط به شرکت بیمه ایران است که با نرخ ۸۲۵هزار تومان فروخته می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت‌های اعلام‌شده در سایت بیمیتو، عموما پایین‌تر از قیمت دیگر سایت‌های فروش آنلاین بیمه است.

کدخبر: ۳۰۷۳۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر