کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۶۶۱
تاریخ خبر:

مجیدی علیه مجیدی؛ دومین بازی زشت استقلال

روزنامه هفت صبح | استقلال در برابر آلومینیوم هم با همان ترکیب بازی با فولاد و پدیده به میدان رفت و فقط عارف آقاسی بود که جانشین محمدحسین مرادمند شده بود. مجیدی تیمش را با ترکیب سید‌حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا، آرمان رمضانی و رودی ژستد به مصاف میزبان قدرتمند خود فرستاد. به نظر می‌رسید مجیدی بالاخره در اواسط نیم فصل اول ترکیب مورد نظر و دلخواه خود را برای استقلال پیدا کرده است.

پنالتی مشکوک
بازی متعادل شروع شد و بیشتر از هر چیزی احتیاط بود که در ساق پای بازیکنان دو تیم دیده می‌شد. هنوز به دقیقه ۲۰ نرسیده بودیم که استقلال در یک موقعیت کاملا کم‌خطر و معمولی به یک پنالتی رسید. دفع توپ قائدرحمتی مدافع آلومینیوم اراک به دست بازیکن هم تیمی آنها یعنی اسماعیل شریفات برخورد کرد و اشکان خورشیدی داور مسابقه خطای هند پنالتی را به سود آبی‌پوشان اعلام کرد.

کوین یامگا بازیکن فرانسوی استقلال پشت این توپ ایستاد و توپ را با وجود تشخیص درست پورحمیدی وارد دروازه آلومینیوم کرد تا آبی‌پوشان یک بر صفر پیش بیفتند. آلومینیومی‌ها به این پنالتی استقلال اعتراض گسترده‌ای داشتند. این چهارمین گل یامگا در این فصل برای استقلال بود. او سه گل قبلی خود را در هفته‌های دوم و چهارم به ذوب‌آهن و فجرسپاسی زده بود و هشت هفته بود که پایش به گلزنی باز نشده بود. او فعلا با چهار گل زده بهترین گلزن این فصل استقلال است.

حسینی و یک نجات دروازه فوق‌العاده
در حالی که استقلال داخل زمین آلومینیوم مالک توپ بود و صاحب یک پرتاب شده بود، توپ به امیر نوری رسید و این بازیکن با یک ضربه محکم به زیر توپ و با عبور دادن توپ از میان مدافعان استقلال، اسماعیل شریفات را صاحب بزرگ‌ترین موقعیت بازی کرد. شریفات که روی تک گل استقلال مرتکب خطای هند پنالتی شده بود، بهترین فرصت ممکن را برای زدن گل تساوی به دست آورد. او در حالی که تنها عارف آقاسی را کنار خودش می‌دید، با سرعت به سمت دروازه آبی‌پوشان رفت و ضربه‌اش را نیز زد که حسینی با خروج به موقع و یک سیو درخشان، دروازه تیمش را نجات داد.

در ادامه نیز شریفات با حسینی برخورد کرد که نیمکت آلومینیوم اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما خورشیدی با آنها موافق نبود که به نظر تصمیم داور نیز در این صحنه درست بود که البته در ادامه هم شریفات و هم حسینی به دلیل این برخورد روی زمین افتادند و بازی برای دقایقی متوقف شد. حسینی که در پنج دیدار قبلی استقلال دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود، با این واکنش بسیار خوب مانع از این شد که برتری آبی‌پوشان در ۴۵ دقیقه ابتدایی از دست برود و تیم مجیدی با پیروزی راهی رختکن شد.

نیمه دوم کسل‌کننده
استقلال بعد از گل خود، خیلی زود به لاک دفاعی رفت و این روند را در نیمه دوم هم ادامه داد. در بیشتر دقایق نیمه دوم توپ و میدان در اختیار آلومینیوم بود و بازیکنان استقلال که برنامه و توان حمله کردن را نداشتند، همه نیرو و توان خود را به از جریان انداختن بازی معطوف کردند. این شیوه بازی باعث شد تا استقلالی‌ها در این مسابقه بارها خطا کنند و شش کارت زرد را از داور مسابقه دریافت کنند.

مشخص بود که این سبک بازی نمی‌تواند تضمینی برای حفظ تک گل استقلال باشد و در نهایت اتفاقی که فرهاد مجیدی منتظرش نبود رخ داد. در دقیقه ۹۲ یک پاس پشت محوطه جریمه به میثم مجیدی رسید و این بازیکن پس از چالش بر‌سر توپ با عارف آقاسی، ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که شوت دقیق او به گوشه دروازه رفت و حسینی نیز قادر به مهار توپ نبود و بازی به تساوی کشیده شد تا استقلال باز هم در آخرین ثانیه‌ها پیروزی را از دست بدهد.

حسینی و دو گل در وقت‌های تلف‌ شده
این دومین گلی بود که حسین حسینی در این فصل دریافت می‌کرد. دیگر گل خورده استقلال را علیرضا رضایی در مقابل صنعت‌نفت خورده بود. جالب اینکه هر دو گل دریافتی حسینی در وقت‌های تلف‌ شده وارد دروازه استقلال شده است. او در دقیقه ۹۴ بازی مقابل فجر‌سپاسی روی یک کرنر سر خورد و دروازه‌اش باز شد و دیروز هم در دقیقه ۹۲ غافلگیر شد و روی ضربه ناگهانی میثم مجیدی گل خورد. با این گل رکورد کلین‌شیت‌های سیدحسین حسینی تمام شد. استقلال در پنج بازی قبلی خود پیش از بازی با آلومینیوم اراک، گلی را دریافت نکرده بود.

دومین بازی زشت استقلال
بعد از بازی با فولاد در تهران، این دومین بازی متوالی استقلال بود که در آن نمایش شاگردان مجیدی اصلا چنگی به دل نمی‌زد. در این دو بازی استقلال کمترین موقعیت گل را ایجاد کرد و تقریبا فرصت گلزنی خاصی نداشت. مقابل فولاد شوت ناگهانی مهدی‌پور بود که گره بازی را باز کرد و دیروز هم پنالتی مشکوکی که خورشیدی گرفت‌ اما تاوان این سبک بازی، گل دقیقه ۹۲ بازیکنان آلومینیوم بود که باعث شد استقلال دو امتیاز حساس را از دست بدهد.

سایر بازی‌ها
در دیگر بازی‌های دیروز، مس رفسنجان در یک نمایش خوب ۳ بر صفر صنعت‌نفت آبادان را شکست داد. پدیده در خانه با دو گل مغلوب سپاهان شد و شاگردان محرم نویدکیا بعد از سه شکست متوالی سرانجام به یک پیروزی رسیدند. دیروز گل‌گهر هم در مسجدسلیمان نتیجه خوبی گرفت و توانست میزبانش نفت را با دو گل مغلوب کند. بازی کسل‌کننده هوادار و نساجی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با نتایجی که دیروز به دست آمد، استقلال ۲۹ امتیازی شد و همچنان در صدر ماند‌ اما فرصت این تیم برای زدن رکورد بهترین نیم‌فصل از دست رفت. آبی‌ها در نهایت می‌توانند در نیم‌فصل اول ۳۵ امتیازی شوند، این در حالی است که پرسپولیس با برانکو قبلا یک بار موفق به گرفتن ۳۶ امتیاز در نیم‌فصل اول شده بود.

کدخبر: ۴۳۴۶۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر