کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۰۰۸
تاریخ خبر:

اظهارات نماینده مدافع تصویب طرح صیانت در مجلس

حسین جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس به دنبال مسدودسازی اینستاگرام، واتس آپ و گوگل نیست گفت: هدف اصلی طرح صیانت، حمایت از حقوق کاربران و ممانعت از سودجویی افراد و جریاناتی است که با راه‌ اندازی صفحات جعلی، در موضوعات مختلف اقتصادی، پزشکی، علمی و… کلاه برداری کرده و موجب ضرر و زیان مالی، هتک حرمت و آبروی افراد حقیقی و حقوقی می ‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به نشست کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح «حمایت از کاربران در فضای مجازی و پیام رسان ها» روز یکشنبه برگزار می شود تا ضمن انتخاب هیات رییسه کمیسیون شامل رییس، نواب رییس، سخنگو و دبیر، ساختارسازی های لازم برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده در دستورکار قرار بگیرد. پس از جلسه کمیسیون مشترک، جلسات کمیسیون نیز به صورت هفتگی و روتین با حضو نمایندگان رسانه های گروهی برگزار خواهد شد.

جلالی در ادامه افزود: اما در شرایطی که هنوز هیچ مصوبه و ماده واحده ای در مورد طرح صیانت نهایی نشده، برخی افراد و رسانه ها به گونه ای خبرسازی می کنند که انگار نمایندگان به دنبال محدودسازی و مسدود سازی فعالیت های اقتصادی و مشاغل آنلاین در بستر فضای مجازی هستند. این حاشیه سازی ها صحت ندارند و به هیچ عنوان قرار نیست اینستاگرام، واتس اپ ، گوگل و… در ایران بسته شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه برخلاف فضاسازی ها نمایندگان به دنبال تسهیل گری فعالیت های اقتصادی در بستر فضای مجازی هستند، گفت: بر اساس آمارهای رسمی اقتصادی ایران ظرفیت های فراوانی برای توسعه مشاغل آنلاین و کسب و کار مجازی دارد که این ظرفیت های مغفول مانده باید به کار گرفته شوند. بسیاری از طرح های اقتصادی مهم مجلس از جمله طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بستر فضای مجازی و به صورت آنلاین محقق می شود، برای اجرای درست این طرح ها باید زمینه تقنینی مناسبی فراهم شود.

کدخبر: ۴۱۹۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر