کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۵۷۶
تاریخ خبر:

مجادله حساس ‌وزیر ‌و ‌رئیس ‌در ماجرای ‌کرونا

روزنامه هفت صبح | سخنان نمکی، وزیر بهداشت در ارومیه، به قدری تند بود که چهارشنبه رادیکال‌ترین روزنامه منتقد دولت یعنی وطن امروز، عکس یک خود را به این سخنان اختصاص داد. او در این سخنان به تندی از کسانی که او را همراهی نمی‌کنند تا بر کرونا پیروز شود انتقاد کرد. برخلاف همیشه ماجرای بودجه در سخنان او خیلی پررنگ نبود. او طیف وسیعی از افراد را مورد انتقاد قرار داد.

از سازمان هواپیمایی که وضعیت هواپیماها را درست نمی‌کند گرفته تا شهرداری تهران که به فکر اتوبوس‌ها نیست. این چندمین بار است که نمکی که خود یکی از اعضای دولت است، از درون دولت نسبت به انتقاد از دولت می‌پردازد. نوعی نادر از پوزیسیون بودن و اپوزیسیون بودن. حرف حساب هم البته کم ندارد.

مثلا می‌گوید بودجه ندارم یا بودجه تخصیصی از سوی رهبر انقلاب یعنی همان یک میلیارد یورو به درستی تخصیص پیدا نکرده است اما از سویی مشخص نیست که چرا این گلایه‌ها از طریق رسمی منتقل نمی‌شود و همیشه لازم است که مردم در جریان آن قرار گیرند و از سوی دیگر انتقاداتی نسبت به لحن آقای وزیر وجود دارد که متناسب با مدیریت عالی رتبه ایشان نیست مثل استفاده از شعر یا نامه‌نویسی‌های فاخر و …

به هر حال روشن است که دولت و وزیر بهداشت در حال تحمل یکدیگر هستند و حتی چند باری هم خبر آمده بود که نمکی استعفا داده و با توجه به این سطح از اختلافات باید آن را قبول کنیم هرچند که هر بار هم تکذیب شده است. دولت البته در مقابل حرف‌های تند نمکی در ارومیه بیکار ننشسته است. چهارشنبه کانال نهاد ریاست جمهوری، سخنان نمکی در جلسه هیات دولت را منتشر کرد که یعنی نمکی در یک جلسه آن طور ملایم حرف می‌زند و بعد به سفر می‌رود و طور دیگری صحبت می‌کند.

از سوی دیگر آن طور که مهر گزارش داده، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران (که تصویر آن را سکینه الماسی، عکاس برنا گرفته) در رابطه با انتقاد وزیر بهداشت از مدیریت کرونا بیان کرد: فکر می‌کنم دکتر نمکی هم خوب می‌دانند چقدر دستگاه‌های اجرایی، وزارت بهداشت و شخص ایشان را همراهی کردند.

باید در انتظارات دکتر نمکی توان نیروی انتظامی را لحاظ کنیم. از روز اول تاکنون یعنی ۸ ماه قبل در تمام جلسات بودم و انصافاً نیروی انتظامی با تمام وجود خدمت کرده و کم نگذاشتند. شخص وزیر کشور و معاونین‌شان همواره در کار بودند. شاهد بودم سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی با همه محدودیت‌ها حضور داشتند.

واعظی گفت: فشار روی آقای نمکی زیاد است و ما نباید عکس‌العمل‌های دکتر نمکی را سیاسی فرض کنیم. توصیه من این است که دستگاه‌های دیگر به همکاری‌ها ادامه دهند. به دکتر نمکی هم توصیه می‌کنم بیشتر آرامش داشته باشند و اگر صحبتی دارند در دو جلسه هفتگی بحث آن را مطرح کنند.

کدخبر: ۳۵۵۵۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر