کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۵۷۴
تاریخ خبر:

متولیان برگزاری جشن «بام نهاوند» مجازات می‌شوند

عصر همدان نوشت: افتتاح پروژه گردشگری و تفریحی بام نهاوند با جمعیتی باورنکردنی و ازدحامی فراوان در شرایط بد کرونایی باعث گلایه شهروندان شد. جمعیت بیش از انتظار مردم در بام نهاوند در روز افتتاح پروژه گردشگردی و تفریحی این منطقه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی باعث تعجب و گلایه شهروندان شد.

این مراسم قرار بود با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار شود که به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی استاندار در این مراسم حاضر نشد. این مراسم در وضعیت کرونایی با برگزاری برنامه های طنز و با حضور انبوه جمعیت در حالی برگزار شد که کشور با شرایط قرمز کرونایی و ویروس جهش یافته دلتا دست و پنجه نرم می‌کند و معلوم نیست در روزهای آینده شهر نهاوند چه وضعیتی خواهد داشت.

در چند روز گذشته نیز شهرداری نهاوند برای این مراسم در سطح شهر تبلیغات انجام داده بود ولی این برنامه بدون هیچ‌گونه رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد. سوال شهروندان این است که آیا برگزاری این چنین مراسمی با حضور این جمعیت و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضرورت داشت؟ این مراسم در حالی برگزار شد که خیلی از شرکت کنندگان حتی از ماسک هم استفاده نکردند و مسئولان بهداشتی نهاوند نیز اعلام کردند برای این برنامه مجوزی صادر نکردند.

اما به دنبال برگزاری این مراسم، دادستان عمومی و انقلاب نهاوند از برخورد قضایی و قانونی با عاملان برگزاری آن خبر داد. «عباس آزادبخت» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گزارش شبکه بهداشت و درمان و گزارشات مردمی، پس از دریافت استعلام از مراجع مرتبط علیه متولیان برگزاری مراسم افتتاحیه بام نهاوند به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام جرم شد و پس از تشکیل پرونده موضوع در مراجع قضایی در حال بررسی است. در قانون مجازات اسلامی به صراحت تهدید علیه بهداشت عمومی جرم تلقی شده و مصوبات ستاد ملی استانی و شهرستانی کرونا جزو قوانین بوده و لازم‌الاجرا است.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: از آن جایی که کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند معتقدند هرگونه اجتماعی، بدون رعایت پروتکل‌ها تهدید علیه جان مردم است، با توجه به مراسم افتتاحیه بام نهاوند که با حضور جمعیت زیادی از مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد این اقدام یک جرم محسوب می‌شود.

کدخبر: ۴۰۱۵۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • seyedmajidseyedali

    هیچ کاریم باهاشون نمیکنن وگرنه گفتن ندار ه سریع وارد عمل بشید و مجازات کنید آدم ن فهمی روکه تواین شرایط جمعیت رودور هم جمع کرده

  • _user_1626613705

    قطعا این برنامه عمدی بوده و شهردار و باق ی عوامل باید پاسخگو باشند. اما سوال مهم اینه چرا علی رغم این همه هشدار وزارت بهد اشت مردم در این برنامه شرکت کردند. ب کسی بر نخوره اما انسان رو خداوند با شعور آف ریده.