کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۴۹۳
تاریخ خبر:

مانوئل نویر در نقش ژاوی و پیرلو!

روزنامه هفت صبح | دروازه‌بان مانشافت در پیروزی مقابل ایرلند یکی از بازی‌سازان اصلی این تیم بود. تیم ملی آلمان که بعد از شکست تلخ مقابل هلند در بازی قبلی خود در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ در این کشور با انتقادهای شدیدی مواجه شده بود، در حالی قدم به ایرلند شمالی گذاشت که به پیروزی در این بازی احتیاج مبرم داشت‌ اما یکی از ستاره‌های اصلی مانشافت در این دیدار بدون شک سنگربان این تیم مانوئل نویر بود.

آماری که نویر در این بازی ثبت کرد نشان می‌دهد ‌ او در روند تیمی مانشافت چه نقش منحصر به فردی بازی کرده است. نویر در بازی مقابل ایرلند شمالی ۶۲ بار به توپ ضربه زده یا به اصلاح توپ را تاچ کرده و ۴۶ پاس دقیق ارسال کرده است. آماری که برای یک دروازه‌بان خارق‌العاده به نظر می‌رسد.

نویر در اواخر نیمه اول و نیمه دوم، زمانی که ایرلند شمالی پرس سنگینی روی آلمان وارد می‌کرد دو دفاع وسط آلمان، جاناتان تا و نیکلاس سوله بارها و بارها توپ را به نویر واگذار کردند و سنگربان آلمان درست مثل یک سوئیپر توپ را دریافت کرده و به مدافعان چپ و راست آلمان واگذار می‌کرد. نویر در این دقایق چند باری هم توپ‌های دریافتی از دفاع وسط‌ها را به وسط زمین منتقل کرده و پایه‌گذار حملات آلمان شد.

آمار ۴۶ پاس دقیق در یک بازی برای یک دروازه‌بان آمار خارق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. برای مقایسه بد نیست به این نکته توجه کرد که کوین دی‌بروینه، ستاره بلژیکی در دیدار دوشنبه شب این تیم مقابل اسکاتلند درحالی که ستاره بی‌چون و چرای میدان بود، سه پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد و یک گل زد، نزدیک به ۷۰ پاس دقیق داشته و نویر در نقش دروازه‌بان موفق شده ۴۶ پاس دقیق ثبت کند.

عملکرد نویر اما تنها به بازی کردن نقش یک سوئیپر خلاصه نمی‌شد و او در دقایق پایانی نیمه اول با یک سیو استثنایی دروازه مانشافت را از باز شدن نجات داد. اگر نویر در این صحنه موفق نمی‌شد و ایرلند شمالی دروازه ژرمن‌ها را باز می‌کرد با توجه به اینکه بازی با نتیجه صفر-صفر در جریان بود، این گل می‌توانست ورق را به سود ایرلندی‌ها برگرداند و چه بسا بازی نتیجه‌ای کاملا متفاوت پیدا می‌کرد.

نویر پیش از این در یک بازی مهم دیگر آلمان هم در نقشی مشابه بازی کرده و به عنوان یک سوئیپر درخشیده بود. لوو در بازی با الجزایر در جام جهانی دقیقا نقش سوئیپر تیم را به نویر واگذار کرده بود و او عملا در طول بازی جلوتر از محوطه ۱۸ قدم خودی بازی کرده و در نقش یک دفاع آخر کار می‌کرد. نویر دوشنبه شب بار دیگر شمایی از آن نقش را ایفا کرد با این تفاوت که نویر این بار قرار بود در شروع‌های مجدد لنگرگاه تیمش باشد و با ایفای به موقع و درست این نقش فشار وارد شده از ایرلند شمالی روی آلمان را بکاهد.

آلمان از دقیقه ۴۸ با گل مارسل هالستنبرگ از حریف پیش افتاد و همانطور که یواخیم لوو در پایان بازی گفت از آن زمان بود که بازی برای ژرمن‌ها به مراتب راحت‌تر شد. آلمان بعد از این گل دیگر می‌خواست بازی را اداره کند و بازیکنان آلمان به وضوح توپ‌ها را در خط دفاع و هافبک خود می‌چرخاندند و توپ را مدام بین این دو خط خود عقب و جلو می‌کردند.

نویر در این فاز از عملکرد آلمان نقش خیلی مهمی داشت و در نقطه انتهایی نقش توپ پخش‌کن را بازی می‌کرد. آلمانی‌ها در این دقایق توپ را بارها و بارها به نویر پاس دادند.نویر در نهایت در به ثمر رسیدن گل دوم آلمان هم نقش قابل توجهی داشت و روی توپ ارسالی و شروع مجدد او در دقیقه ۲+۹۰بود که آلمان‌ها توپ نویر را به یک حمله سریع تبدیل کردند تا در انتهای این حرکت، سرژ گنابری، وینگر بایرن مونیخ کار ایرلند شمالی را تمام کند تا آلمان با نتیجه ۲برصفر از ایرلند به خانه برگردد.

*** آمار عجیب گنابری؛ ۹ گل در ۱۰ بازی
دیدار ایرلند شمالی-آلمان در دور ششم مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ با پیروزی ۲برصفر شاگردان یواخیم لوو خاتمه یافت. سرژ گنابری در این بازی هم گلزنی کرد تا رکوردی عجیب به نام خود ثبت کند. به نقل از اوپتا؛ سرژ گنابری در ۱۰ بازی نخست خود با پیراهن تیم ملی آلمان، موفق به ثبت ۹ گل شده است.

به طور متوسط او در هر ۸۶ دقیقه، یک گل به ثمر رسانده است. او تاکنون در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰، پنج بار برای ژرمن‌ها گلزنی کرده است. دو گل مقابل هلند، یک گل مقابل استونی و یک گل مقابل ایرلند شمالی. گنابری در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ نیز مقابل سن مارینو هت‌تریک کرد. او در دیدار دوستانه مقابل روسیه نیز موفق به گلزنی شد.

یواخیم لوو سرمربی آلمان پس از پایان بازی به RTL گفت: «سرژ واقعا بازیکن خطرناکی نه فقط در مقابل دروازه، بلکه در همه موارد است. او بازیکنی مهم برای ماست و همیشه در بالاترین سطح بازی می‌کند.»

کدخبر: ۲۷۹۴۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر