کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۶۹۰
تاریخ خبر:

ماموریت غیرممکن تیم ملی فوتبال در منامه

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | ‌یک: چهارشنبه هشت تا به کامبوج زدند، در بازی‌های دوستانه ازبکستان را ۲ بر یک و ‌سوریه را ۳ بر صفر شکست دادند و با تیم ملی اوکراین یک - یک مساوی کردند. قدر و چغر.

* دو: بحرین را یکبار در رده‌بندی جام ملت‌های آسیا ۴ بر ۲ نابود کرده‌ایم. در چین و با هدایت برانکو. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ هم در منامه با آنها صفر- صفر کردیم و در تهران با ضربه سر نصرتی یک بر صفر شکست دادیم. تیم خوب بلازویچ هم در تهران در سال ۲۰۰۱ با بحرین مساوی کرد و در منامه ۳ بر یک شکست خورد. تیم کی روش هم یک بار تیم ۱۰نفره‌شان را در تهران ۶ بر صفر شکست داد.

در روزی که آندو در کلاس جهانی ظاهر شده بود. البته در دقیقه یک بازی، یک یارشان را داور اخراج کرده بود. تیم کی‌روش هم در بازی برگشت در منامه با مشکل روبه‌رو شد و با بدبختی و تقلا با گل دقیقه نود مجتبی جباری یک تساوی یک - یک ازآنها گرفتیم. در جام ملت‌های ۲۰۱۵ در استرالیا تیم کی‌روش آنها را ۲ بر صفر شکست داد. و بالاخره تیم ویلموتس که در منامه یک بر صفر از بحرین شکست خورد.
می‌بینید آمارمان مقابل بحرین در بازی‌های رسمی خیلی خوب نیست و در بازی‌های منامه که افتضاح است! (تیم افشین قطبی دو بار بحرین را در بازی‌های دوستانه مغلوب کرده بود.)

* سه: شاید امشب حاج صفی به جای نوراللهی بازی کند و ترابی هم جای جهانبخش را بگیرد و پورعلی گنجی هم به جای شجاع خلیل‌زاده بازی کند. همه این‌ها شاید است. آن وقت جهانبخش و مهدی قایدی و کریم انصاری‌فر برگ‌های برنده اسکوچیچ در فاز هجومی به عنوان یار تعویضی خواهند بود.

* چهار: بحرین به یک مساوی هم راضی است اما می‌داند اگر از ایران جلو بیافتد در هوای گرم منامه و بازی موذیانه بازیکنان این تیم و اعصاب خرد بازیکنان ایرانی شانس گل زدن تیم ما بسیار کم خواهد شد. پس بحرین منتظر زدن یک گل به ایران خواهد بود تا از خطر درخشش ناگهانی بازیکنان بین‌المللی ایران مثل طارمی و آزمون و قلی‌زاده در امان باشد.

* پنج: سابقه بازی در منامه نشان می‌دهد که مقابل بحرین در این شهر هیچ وقت موفق نبوده‌ایم اما باز هم ایرادی نیست. تیم اسکوچیچ استاندارد بازی می‌کند و بدون شیله پیله. هیچ غافلگیری در ترکیب ندارد و هیچ تاکتیک مخفی در کار نیست. مزیت اسکوچیچ این است که تصمیم غلط کم می‌گیرد و خب همین هم سعادتی است. به تیم او امید داریم. در واقع چاره دیگری نداریم. امشب اگر ایران نتواند بحرین، این بهترین بحرین دو دهه اخیر را ‌شکست دهد باید حذف زودهنگامش از جام جهانی را قبول کند.

حاصل حماقت‌های مرد طماع بلژیکی و آنهایی که این قدر غرق فضای مجازی بودند که نمی‌توانستند ارزش کار کی روش را درک کنند. چون به اندازه کافی در مورد فوتبال نمی‌دانستند. چه در فدراسیون، چه در مجریان و گزارشگران تلویزیونی و چه در رسانه‌ها! اما بگذارید این گله و شکایت‌ها را فراموش کنیم و امیدوار باشیم که گران قیمت‌ترین تیم فوتبال تاریخ ما از پس بحرین در منامه بر بیاید. ماموریت سختی است اما غیرممکن نیست.

کدخبر: ۳۹۴۶۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر