کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۵۴۰
تاریخ خبر:

ماشین آلمانی بایرن‌مونیخ دچار روغن‌سوزی شده؟

«تاریخ یک بار دیگر نوشته شد»، «لحظه‌ای خاص در فوتبال رقم خورد»، «صفحه‌ای از یک موفقیت عظیم دیگر در کتاب قطور افتخارات بایرن قرار گرفت»؛ همه اینها درست است ولی مسابقات همچنان ادامه دارند و شاگردان «هانس دیتر فلیک» باید در ادامه روزهای برفی آلمان به مصاف رقبای خود بروند؛ تشنه پیروزی بمانند و نشان دهند که برای کسب نهمین قهرمانی پیاپی در بوندسلیگا دندان تیز کرده‌اند. این در حالی‌ست که باواریایی‌ها همانند بسیاری از قدرت‌های اروپا، در حد و اندازه‌های فصل گذشته خود ظاهر نشده‌اند. آنها به خوبی می‌دانند که به همان دلیلی که در قطر قهرمان شدند، می‌توانند بوندسلیگا را هم به لطف قدرت نسبی و نه لزوما مطلقِ خود، فتح کنند. فلیک از زمان تکیه زدن به نیمکتِ مربیگری بایرن در نوامبر ۲۰۱۹، در تمامی مسابقات تنها چهار بار طعم تلخ شکست را چشیده اما عملکرد پرنوسان در زمستان باعث نگرانی مدیران باشگاه شده است. در واقع آنها نگران این هستند که افت بایرن در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا - جایی که قدرت رقیبان بیشتر است - باعث دردسر سرخ‌پوشان شود. از سوی دیگر برخی شرایط خارجی نیز در حال حاضر چندان باب میل به نظر نمی‌رسند؛ تیمی که مجبور شده با توجه به شرایط کرونایی، مدت زمان بیشتری را خارج از خانه بگذراند، مدام تحت فشار مراقبت‌های پزشکی باشد و حتی برای حضور در یک تورنمنت کوچک هم بیشتر از گذشته انرژی و زمان صرف کند.

دیگر حتی خوشبین‌ترین هواداران بایرن نیز می‌داند که ماشینِ مونیخی در این فصل همانند فصل پیش بی‌نقص عمل نمی‌کند. مشکل اینجاست که زمانی هم برای ترمیم وجود ندارد و نفرات جانشین نیز در حد و اندازه‌های بازیکنی همچون «فیلیپ کوتینیو» نیستند. سرمربی تیم، هرچقدر هم عجیب به نظر برسد، اما از عملکرد بازیکنانش آنطور که باید و شاید رضایت ندارد! عجیب‌تر اینکه حتی برخی از مدیران باشگاه نیز نسبت به او با وجود تمام افتخارات، خوشبین نیستند! در واقع آنها معتقدند که هانسی فردی شخص‌محور و لجباز است که توانایی دیدنِ تصویر بزرگ‌تر را ندارد! این خصوصیات وقتی مشکل‌زا می‌شود که سرمربی نشان داده به برخی از ستاره‌هایی که باشگاه برای آنها هزینه کرده، چندان اعتقاد ندارد و یا از آنها در پست‌های غیرتخصصی استفاده می‌کند. فلیک حتی معتقد است بعضی از نقل‌وانتقالات انجام شده توسط مدیر ورزشی تیم یعنی «حسن صالح حمیدزیچ»، در حد و اندازه‌های نامِ «بایرن مونیخ» نیستند.

در ماه‌های اخیر روابط بین رییس هیات مدیره، «کارل هاینتس رومنیگه» و عضو هیات مدیره باشگاه یعنی «اولی هوینس» چندان گرم نبوده اما کسانی که از گذشته اوضاع بایرن را پیگیری می‌کنند خوب می‌دانند که این اختلافات و نزاع‌های پشت پرده، همیشه در باشگاه وجود داشته و درست خواهد شد. آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد، اتفاق نظر آنها در خصوص لزوم تصمیم‌گیر درباره کادر فنی است! بله؛ سرمربی بایرن مجبور به نتیجه گرفتن است اما رضایت هواداران از این نتیجه‌گیری نیز بسیار اهمیت دارد. شاید به همین دلیل بود که فلیک در جام باشگاه‌های جهان، تا حدود زیادی از بازیکنان مد نظر مدیران باشگاه بهره برد و جالب اینکه به چیزی که می‌خواست رسید؛ اولاً موفق به ثبت شش‌گانه شد و دوماً با استفاده از چند بازیکنِ خاص، شاخه زیتون و صلح به سمت مدیران باشگاه دراز کرد. او در بازی روز دوشنبه با الاهلی، از ابتدا به روکا بازی داد و دو خرید جدید یعنی «اریک ماکسیم چوپو موتینگ» و «داگلاس کاستا» را همراه با «جمال موسیالا» ۱۷ ساله در پانزده دقیقه پایانی مقابل «تیگرز» به جای نفرات ثابت خود یعنی «کینگزلی کومان»، «روبرت لواندوفسکی» و «لروی سانه» به زمین فرستاد. حرکت جسورانه‌ای که جواب هم داد.

اکنون همه خوشحال هستند و مشکلات پشت پرده و ایرادات ساختاری در روند تیم تاثیرگذار نخواهند بود؛ حداقل برای روزهای آتی! آن هم فقط تا پیش از شروع مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا که سه‌شنبه هفته آینده برای بایرن در خانه لاتزیو آغاز می‌شود. جایی که نشان خواهد داد که آیا بایرنی که در بهترین فرم و شرایط خود قرار ندارد، هنوز به اندازه کافی خوب است یا خیر.

کدخبر: ۳۷۴۵۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر