کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۸۸۵
تاریخ خبر:

ماسل‌سواری در تهران با کرایسلر‌۳۰۰ و دوج‌چارجر

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| موستانگ، چلنجر و کامارو مثلثی افسانه‌ای در بخش خودروهای عضلانی هستند. یانکی‌هایی که در تیپ‌های مختلف جاده‌های آمریکا را درمی‌نوردند‌ اما برای کسانی که یک خودروی عضلانی سدان بخواهند، به جز کادیلاک CTS-V گران‌قیمت، شورولت ایمپالای تکراری و بیوک رگال GS که بیشتر شبیه ‌ یک سدان میدسایز معمولی است تا یک خودروی عضلانی، دو گزینه در بازار شهرت زیادی دارند: کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر. این خودروها را می‌توانید در مناطق آزاد هم به کرات ببینید اما این بار خیابان‌های تهران میزبان آنها شده‌اند.

کرایسلر ۳۰۰C اس آر تی ۸ مدل ۲۰۱۰
به مدل قدیمی‌اش نگاه نکنید! کرایسلر ۳۰۰ هم مثل مرسدس کلاس G شبیه ‌ سیر‌ترشی است که هر چقدر بیشتر از طول عمر آن بگذرد، ارزشش بیشتر می‌شود. معمولاً دوست داریم این سدان خوش‌چهره آمریکایی را با رنگ مشکی ببینیم چون زیبایی‌اش را دوچندان می‌کند (باز هم شبیه ‌ مرسدس کلاس G!). چرخ‌های بزرگ این خودرو که از نوع سفارشی آلکو فورگد اس آر تی ۸ هستند، عملکرد رانندگی این نسخه مخصوص از کرایسلر ۳۰۰ را یک سر و گردن از بقیه نمونه‌های این خودرو بالاتر برده.

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۶٫۱ لیتری با ۴۴۰ اسب بخار نیرو خوابیده که باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ این سدان عضلانی آمریکایی تنها پنج ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد. جالب است بدانید به‌رغم آنکه بیشتر از ۱۰ سال از تولید این نسل از کرایسلر ۳۰۰ می‌گذرد اما این خودرو همچنان در آمریکا خریدار دارد و فروشی ۳۰ هزار دستگاهی را در سالی که گذشت به ثبت رسانده. برای خرید نسخه فول این خودرو در آمریکا که تیپ S است، باید ۴۳ هزار دلار پول نقد داشته باشید.

دوج چارجر
از فیس‌لیفت نسل هفتم دوج چارجر که در نمایشگاه خودروی نیویورک سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، تاکنون نمونه‌های زیادی به ایران راه نیافته. اینجا با چارجری روبه‌رو می‌شویم که یک جراحی اساسی را در نمای جلو تجربه کرده و در عین به‌روزرسانی با گرافیک زیبای چراغ‌ها، از نظر کلی به چارجر ۱۹۶۹ شباهت پیدا کرده است. نمونه حاضر در ایران با تریم جالب سرمه‌ای-زرد در بیرون، رینگ‌های مشکی و بال عقب (که البته معتقدیم بیشتر به خودروهای اسپرت ژاپنی می‌آید تا یک عضلانی اصیل آمریکایی!) جلب توجه می‌کند. خودروهای عضلانی آمریکایی تا همین اواخر که فورد تکانی به موستانگ بدهد به تریم زشت کابین معروف بودند از این رو مجموعه بی‌روح کنسول و داشبورد چندان نباید دلتان را بزند.

روکش صندلی‌ها نیز کرم است و البته روکش آبی فرمان هم از ویژگی‌های جذاب در نمای داخلی است. برخلاف کرایسلر ۳۰۰ این گزارش که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های آن خودرو به شمار می‌رفت، در اینجا با یکی از ضعیف‌ترین‌ پیشرانه‌های چارجر مواجهیم: موتور شش سیلندر ۳٫۶ لیتری که قادر به تولید ۲۹۲ اسب بخار است و می‌تواند ظرف ۷٫۳ ثانیه شتاب صفر تا صدش را پر کند. بیشینه سرعت چارجر هم ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت است. برای مقایسه با نمونه‌های خاص قدرتمند چارجر فقط کافی است بدانید در تیپ اس آر تی هلکت که در حال حاضر قوی‌ترین سدان جهان است، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳٫۸ ثانیه نیاز دارید.

کدخبر: ۴۰۰۸۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر