کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۵۲۵
تاریخ خبر:

ماجرای ‌سه قتل خانوادگی ‌در ۲۴‌ساعت

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در طی ۲۴ ساعت سه قتل اعضای خانواده در کشور رخ داده است؛ سه قتل با انگیزه‌های مختلف. مادری که دخترش را به قتل رسانده است. دامادی که پدر همسر و سه عضو خانواده را به رگبار بسته و مردی که زنش را به دلیل چشم و هم‌چشمی کشته است.

*** حمله مرگبار مادر بیمار به دخترانش
یک دختر نوجوان توسط مادرش که دارای زمینه اختلالات روانی بود به طرز هولناکی به قتل رسید. مادری که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد، دخترانش را مورد حملات چاقو قرار داد که یکی کشته و دیگری مجروح شد. خالدی، سخنگوی روابط‌عمومی اورژانس کشور اعلام کرد:

«در ساعت ۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه، ۲۳ دی‌ماه، در شهریار محدوده ملارد، مادری که سابقه مشکلات اعصاب و روان داشته است با ضربات چاقو به دو دختر خود آسیب می‌زند. متاسفانه کودک ۱۱ ساله به علت ضربات چاقو فوت می‌کند و دختر دوم ۲۳ ساله به بیمارستان منتقل شده است.» مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی غرب استان تهران، با اشاره به جزئیات این خبر اعلام کرد:

«بامداد روز سه‌شنبه خبر مربوط به وقوع یک فقره قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام
می‌شود که در پی آن، ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی ملارد بلافاصله در صحنه حضور پیدا کرده و در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود مادری تبعه کشور افغانستان، دو دختر خود را با ضربات چاقو مجروح کرده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد، یکی از مجروحان، دختری ۱۱ ساله است که به دلیل شدت جراحات وارده، فوت کرده و دیگری (دختر ۲۳ ساله) برای مداوا به بیمارستانی در شهرستان ملارد منتقل شده و بستری است.»

طبق برخی اطلاعات به‌دست‌آمده، این مادر به همراه دختر ۱۱ ساله، دختر بزرگش و دامادش زندگی می‌کرده و سابقه بیماری اعصاب داشته است. او شبانه از خواب بیدار می‌شود، دختر کوچک را به قتل می‌رساند، اما وقتی به سمت دختر بزرگتر هجوم می‌برد، چون او از توانایی بدنی بیشتری برخوردار بوده است مقاومت می‌کند که در این حادثه مجروح می‌شود. از جزئیات بیشتر این ماجرا هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

*** قتل سه عضو خانواده توسط داماد
سه نفر از اعضای یک خانواده به دست دامادشان به قتل رسیدند. این فرد بعد از قتل پدر همسرش و گروگانگیری، سه نفر دیگر را نیز به قتل رساند. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، مرکز سیستان‌وبلوچستان از قتل سه نفر از اعضای یک خانواده به دست داماد در این شهر خبر داد. مهدی شمس‌آبادی در زاهدان گفت:

«شب دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه، مشاجره لفظی و اختلاف خانوادگی منجر به تیراندازی در یک خانواده در شهرستان زاهدان اعلام شد که بلافاصله تیم‌های ویژه برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در همان دقایق اولیه متوجه شدیم که داماد خانواده به علت اختلافات داخلی و خانوادگی به وسیله یک قبضه سلاح شکاری به سمت پدرزن خود شلیک و او را مجروح کرده است و پس از اجازه به انتقال این مرد میانسال به بیمارستان، داماد خانواده از خروج سایر اعضای خانواده نیز خودداری می‌کند و درواقع آنها را گروگان می‌گیرد.

متاسفانه عصبانیت بیش از حد و از دست دادن کنترل توسط داماد خانواده منجر شد تا این فرد علاوه‌بر مجروح کردن پدرزن خود، سه نفر دیگر، از جمله همسر و برادر خانمش و یک خانم دیگر که مهمان این خانواده بوده است را به قتل برساند.»

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌وبلوچستان، ماموران انتظامی و امنیتی حاضر در محل با استفاده از شیوه‌های تخصصی و مشاوره‌ای و پس از ساعتی گفت‌وگو موفق شدند ضارب را وادار به تسلیم کنند که این فرد هم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد.

*** قتل همسر به دلیل مشاجره
مرد بجنوردی به دلیل مشاجره و اختلاف با همسرش بر سر شیر ندادن به نوزاد او را خفه کرد. با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خفگی زنی ۲۹ ساله با گاز مونوکسیدکربن در یکی از مناطق شهرستان بجنورد، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ مقصود رستگار، رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در تشریح این جنایت گفت: «مأموران در بررسی اولیه جسد آثار فشار جسم رشته‌ای در گردن و کبودی صورت و انگشت وسط دست راست زن جوان را مشاهده کردند و فرضیه قتل قوت گرفت. بنابراین مأموران برای بررسی موضوع به خانه مقتول رفته و اقدام به انجام تحقیقات گسترده از خانواده وی کردند.

همسر مقتول در ابتدا منکر هرگونه نزاع و درگیری بود و علت مرگ وی را گازگرفتگی عنوان می‌کرد، اما پس از تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان سرانجام متهم لب به اعتراف گشود و گفت: «با همسرم آن شب به خانه یکی از آشنایان رفته بودیم. چون آنها اقدام به خرید وسایل خانگی جدید کرده بودند، پس از بازگشت به خانه و به‌خاطر چشم و هم‌چشمی با یکدیگر جروبحث کردیم.

ما یک نوزاد داریم که گرسنه‌اش شده بود و مدام گریه می‌کرد، اما همسرم از شیر دادن به کودک خودداری می‌کرد. با دیدن این صحنه در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و با فشار بر گلویش وی را به قتل رساندم.»

کدخبر: ۳۶۸۵۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر