کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۳۲۶
تاریخ خبر:

ماجرای حمله دوباره به ساختمان ‌کنگره آمریکا

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: ‌کنگره آمریکا برای دومین بار در ماه‌های اخیر جنجالی شد. در حالی که در آخرین روزهای حضور ترامپ در قدرت مهاجمان جمهوری خواه در کنگره آمریکا جان پنج نفر را گرفتند، این‌بار راننده یک خودرو حادثه‌ای را رقم زد که در تمام ایالات متحده موجی از نگرانی را ایجاد کرد و بار دیگر اسم کنگره آمریکا را بر سر زبان‌ها انداخت.

* دو: روز جمعه یک خودرو با سرعت از سمت حصارهای امنیتی موجود در اطراف کنگره رد شد و خود را به محوطه خطر رساند. نیروهای امنیتی همیشه حاضر در اطراف کنگره در حالی که به تروریستی بودن این ماجرا شک داشتند به سمت خودرو که در بخش شمالی کنگره در حرکت بود، شلیک کردند. فرد حمله‌کننده بعد از اینکه وارد محوطه شد و دو افسر پلیس آمریکا را زیر گرفت و بعد با چاقو در دست از ماشینش پیاده شد. بعد از این موضوع پلیس به این فرد شلیک کرد و هر سه مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

* سه: وقوع این حادثه موجب شد تا پلیس واشنگتن به کارمندان و قانونگذاران پیام دهد تا اگر در کنار پنجره قرار دارند خود را به مکانی امن برسانند. این در حالی بود که قانونگذاران در تعطیلات به سر می‌برند و عملا افراد زیادی در کنگره حاضر نبوده‌اند و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم در اردوگاه کمپ دیوید به سر می‌برد.

* چهار: در این حادثه نادر که ابتدا ظن به تروریستی بودن آن وجود داشت، دو نفر کشته شدند. یکی از آنها همان مهاجم ۲۵ساله آمریکایی بوده و دیگری افسر پلیس است. بعد از انتشار خبر مرگ مامور و مهاجم، فاکس نیوز از قول یک مقام امنیتی به شایعات تروریستی بودن و خطرهای بعدی در پایتخت ایالات متحده پایان داد و گفت که حمله با اتومبیل به محوطه خلوت کنگره آمریکا کار و تصمیمی فردی بوده است و نیازی نیست که آمریکایی‌ها نگران حملات احتمالی بعدی و بزرگ‌تر باشند. با این حال دو هزار و دویست نیروی امنیتی در پایتخت به حالت آماده باش در آمدند.

* پنج: مهاجم کنگره مردی جوان و ۲۵ساله اهل ایندیانا بوده است که سوار بر خودرو سدان آبی رنگ به این محوطه حمله کرد. نواه گرین عامل این اتفاق سابقه بد کیفری یا ارتباط با تروریست‌ها نداشته است.سرپرست اداره پلیس پایتخت می‌گوید پرونده را تا انتها دنبال خواهد کرد.

* شش: حمله به کنگره نمایندگان را هم متاثر کرده است. آنها هنوز از شوک حملات طرفداران ترامپ و بالا رفتنشان از ساختمان قدیمی کنگره نگذشته است که با مهاجمی جوان و تازه روبه‌رو شده‌اند که از انگیزه‌اش هیچ چیزی نمی‌دانند. این وضعیت باعث شده تا در آمریکا این سوال ایجاد شود که آیا موجی از خشونت‌ها در راه است؟ به ویژه آنکه میزان آرای دونالد ترامپ بالاتر از هر کاندیدای رد شده دیگری بوده و حالا او نزدیک به ۷۰میلیون طرفدار دارد که برخی از آنها حاضرند به خاطر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دست به هر اقدام عجیبی بزنند.

* هفت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان می‌گوید که قلب آمریکا از کشته شدن آقای ایوانز، افسر پلیس کشته شده در این اتفاق شکسته است. پلوسی او را شهید دموکراسی خوانده است.

* هشت: محل حادثه تنها ۹۱ متر با یکی از ورودی‌های ساختمان کنگره ایالات متحده فاصله داشت. به دلیل کشته شدن یک پلیس در حمله به ساختمان کنگره که روز جمعه ۲ آوریل (۱۳ فروردین) روی داد، پرچم‌های آمریکا به حالت نیمه افراشته درآمدند. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده دستور نیمه افراشته کردن پرچم‌ها را داد و آن را نشانه‌ای برای احترام به عملکرد پلیس ساختمان کنگره و قربانی شدن یکی از نیروهای آن دانست.

* ۹: بایدن ضمن ابراز تسلیت به خانواده پلیس کشته‌شده گفت که او و همسرش، جیل، این حمله را «تسلی‌ناپذیر» می‌دانند. او گفت که تحقیقات درباره این رویداد را دنبال خواهد کرد.

کدخبر: ۳۸۱۳۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر