کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۸۲۰
تاریخ خبر:

ماجرای کنعانی‌زادگان، کمپانی، استراماچونی و فتحی

روزنامه هفت صبح | سه شوخی با اعتماد به نفس بالای محمدحسین کنعانی‌زادگان، ماجرای امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال که بعد از تساوی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان ‌از داوری بازی انتقاد کرده ‌ و برگزاری دربی.

*** حالا کی جلوی کنعانی را بگیرد؟
هفته پیش اینجا درباره اعتماد به نفس بالای محمدحسین کنعانی‌زادگان با او شوخی کرده بودیم. او بعد از اینکه در بازی مقابل هنگ‌کنگ در تیم ملی بازی کرده بود، مدعی شده بود که با این بازی جواب منتقدان را داده است! البته که دو، سه خطری که هنگ‌کنگ روی دروازه تیم ملی ایجاد کرد نتیجه اشتباه کنعانی‌زادگان بود اما او خودش مدعی بود که خوب بازی کرده و مشت محکمی به دهان منتقدان کوبیده است!

اتفاق جالب‌تر اما دوشنبه شب رخ داد. جایی که کالدرون ترجیح داد به سیدجلال حسینی استراحت بدهد و او را برای دربی هفته آینده آماده نگه دارد و به همین دلیل کنعانی‌زادگان را برای اولین بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار داد. منتظر بودیم در پایان بازی او باز هم مصاحبه کند و یک بار دیگر مدعی شود که جواب دندان‌شکنی به منتقدانش داده است اما از شانس بد مخالفانش او تنها گل تیمش را هم با یک شوت از راه دور زد!

البته که این توپی نبود که گل شود و دروازه‌بان صنعت‌نفت در گل شدن شوت کنعانی کمک زیادی به او کرد اما حالا با این وضعیت با این بازیکن چه باید بکنیم؟ او بعد از سوتی‌هایش در بازی با هنگ‌کنگ کلی از خودش تعریف و تمجید کرده بود! حالا که پرسپولیس با تک گل او بازی را برده احتمالا کنعانی دیگر هیچ خدایی را هم بنده نیست! حالا بیا به او بگو که برادر من! تو فقط به خاطر استراحت کردن سیدجلال در این بازی فیکس شدی و از شانس خوبت یک گل هم زدی! مگر قبول می‌کند؟

همین مصاحبه آخرش را ببینید. گفته مثل کمپانی تشویق شدم و مثل او گل زدم! باور می‌کنید؟‌ او شوت استثنایی کمپانی در فصل قبل را که در نهایت باعث قهرمانی منچسترسیتی شد، با شوت خودش که با اشتباه دروازه‌بان تبدیل به گل شد مقایسه کرده است! آخر آدم دردش را به که بگوید؟

*** اگر این دربی را توانستید برگزار کنید!
یعنی باید به این دوستان در سازمان لیگ تندیس لیاقت و کاردانی را اهدا کرد. بس که در برگزاری مسابقات لیگ و مراسم‌‌ مختلف از خودشان لیاقت و شایستگی نشان داده‌اند. الان هم که گیر داده‌اند ما تصمیم گرفته‌ایم دربی را ۹۰ به ۱۰ برگزار کنیم و استقلال باید این تصمیم ما را اجرا کند. اصلا هم به این نگاه نمی‌کنند که شرایط برای اجرای این قانون فراهم نیست!

استقلالی‌ها البته خیلی تلاش کردند تا این واقعیت را به مسئولان سازمان لیگ بقبولانند اما نشد که نشد! در نهایت هم با جلسه‌ای که روز دوشنبه بین مدیران دو باشگاه و مسئولان سازمان لیگ برگزار شد مقرر شد که در این بازی قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا شود‌ اما شاهکار دوستان اینجا بود که نهاد اصلی که باید برای برگزاری این بازی تصمیم بگیرد و با آن موافقت کند در جلسه حضور نداشت.

یعنی شورای تامین استان تهران! این شورا معمولا در چنین مسابقاتی حرف اول و آخر را می‌زند و حتی می‌تواند بازی را لغو و به روز دیگری موکول کند. کما اینکه بارها چنین اتفاقی افتاده است و در نهایت حرف، حرف شورای تامین بوده! حالا دوستان سازمان لیگ که در اتفاقی تاریخی می‌خواهند برای اولین بار در دربی قانون سهمیه ۹۰به۱۰ را اجرا کنند، اصلا فراموش کرده‌اند که باید نظر شورای تامین را هم بپرسند. به همین دلیل در جلسه از نماینده شورای تامین خبری نبود!

حالا اما شنیده می‌شود شورای تامین با اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ مخالفت کرده و به صراحت اعلام کرده باید همان قانون ۵۰-۵۰ اعمال شود! به هر حال در فاصله کمتر از یک هفته تا دربی هنوز مشخص نیست سهمیه سکوهای ورزشگاه آزادی به چه شکل تقسیم خواهد شد. این در حالی است که قرار بود بلیت‌فروشی این بازی از پنج روز قبل از بازی یعنی از امروز آغاز شود اما هنوز سهمیه سکوها مشخص نشده است! واقعا زیبا نیست؟

*** استراماچونی نه، ولی شما باید بروی!
امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال بعد از تساوی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان هم از داوری بازی انتقاد کرده و هم به کمیته انضباطی حمله کرده است. او به طعنه مدعی شده که کمیته انضباطی باید سه جلسه بیرانوند را محروم می‌کرد اما نکرده است! فتحی در ادامه درباره شایعه اخراج استراماچونی از استقلال در صورت باخت در دربی هم حرف زده و اعلام کرده این فقط یک شایعه است و حتی اگر استقلال در دربی به پرسپولیس ببازد استراماچونی به کارش ادامه خواهد داد.

البته که اخراج استرا در صورت باخت به پرسپولیس عجولانه خواهد بود و فرقی با عملکرد مسئولان الاهلی عربستان در قبال برانکو نخواهد داشت اما مسئله اینجاست که باخت به پرسپولیس نباید بدون تبعات بماند و مقصر اصلی این اتفاقات یعنی شخص شما باید کنار بروید. بالاخره استراماچونی برای اولین بار به ایران آمده و طول می‌کشد تا بتواند ایده‌هایش را پیاده کند و البته در این راه نیاز به ابزار مناسب هم دارد.

شما باید بگویید که به جز شیخ دیاباته، کدام ستاره را برای استقلال خریدید تا این تیم در رقابت با پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و شهر خودرو از همین هفته سوم عقب نیفتد؟ اصلا مگر می‌توانید او را به این زودی اخراج کنید؟ ‌مگر خود شما و دوست‌تان آقای خطیر بارها از استراماچونی تعریف و تمجید نکردید؟ مگر به او اعتقاد و اعتماد نداشتید؟ مگ خطیر را مامور نکردید که از فروردین ماه با او مذاکره کند؟‌ طبیعی است که اخراج کردن او خود شما را هم زیر سوال می‌برد.

مگر یک ماه پیش وعده ندادید که تا دو روز دیگر یک خبر خوب به هواداران استقلال می‌دهید؟‌ این دو روز کی تمام می‌شود؟ چرا در جذب محمد بلبلی به هشدارهای رسانه‌ها توجه نکردید تا امروز درگیر محرومیت شش ماهه او نشوید؟ از این چراها و مگرها زیاد است اما شما تاکنون به هیچ کدام پاسخ نداده‌اید و بعید است بعد از این هم قصد پاسخگویی داشته باشید.

کدخبر: ۲۸۰۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر