کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۲۴۵
تاریخ خبر:

ماجرای چهار قتل در این روزهای داغ تیر ماه!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در این سه روز، چند قتل شامل قتل همسر، پسر و قتل یک نفر بر سر کری‌خوانی فوتبالی گزارش شده است. قتل‌هایی در نقاط مختلف ایران که در همین چند روز اتفاق افتاده و قاتلان نیز در همین دو روز دستگیر شده‌اند. از ماجرای قتل مهندس فسایی به دست پدرش تا قتل و آتش زدن جنازه همسر در قیامدشت از توابع تهران. فکر کنید مثل گزارش آخر هفته این قتل‌های فجیع را در قالب یک پرونده نوشته‌ایم و عجیب است این میزان قتل ظرف چند روز!

قتل مهندس فسایی به دست پدرش
هفتم تیرماه امسال ماموران پلیس شیراز در جریان وقوع یک فقره قتل در محله قاسم‌آباد سفلی قرار گرفتند. با شروع تحقیقات مشخص شد مقتول مردی به‌نام پیام.ب است که توسط پدرش در خانه به قتل رسیده است. پیام بلاغی با دو ضربه چاقو به قلب و سرش توسط پدرش کشته شد. مادر او هم در کما به‌سر می‌برد و خبر ندارد پسرش پیام به قتل رسیده است.

پس از قتل پیام تیمی از ماموران پلیس، ماموریت گرفتند تا قاتل را دستگیر کنند. تیم پلیسی با در نظر گرفتن اظهارات شاهدان، بررسی‌های مقدماتی و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی قاتل را ظرف همین یکی، دو روز شناسایی و او را در فسا به دام انداختند. یکی از اهالی محله قاسم‌آباد سفلی ماجرای فرزندکشی را به این شکل شرح داده است:

«پیام کارمند شرکت منابع آب استهبان بود. همسایه‌ها می‌گفتند از خانه خانواده «ب» هر روز صدای درگیری شنیده می‌شد و قاتل که شغلش رانندگی با ماشین باری بوده دچار اختلال روحی و روانی است. روز حادثه براثر صدای زیاد ناشی از درگیری، همسایه‌ها پلیس را در جریان گذاشتند. قاتل پس از وارد کردن ضربات چاقو به پیام و همسرش (مادر پیام) قبل از رسیدن پلیس فرار کرد. در این درگیری پیام بر اثر ضربات چاقو در راه انتقال به بیمارستان کشته شد و مادرش نیز هم اکنون در کماست.»

قتل زن جوان به دست همسرش در بوشهر
فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری مرد ۲۸ ساله تبعه افغانستان که پس از قتل همسرش متواری شده بود، خبر داد. متهم به جرم همسرکشی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر در یک عملیات غافلگیرانه در استان البرز به دام افتاد. این متهم علت همسرکشی را اختلاف‌های شخصی عنوان کرد. متهم به همسرکشی به همراه پسر چهار ساله خود پس از وقوع حادثه به استان البرز متواری شد.

سرهنگ حیدر سوسنی اظهار کرد: «چهارم تیر امسال، در پی گزارش یک فقره قتل در شهر چغادک از توابع شهرستان بوشهر، ماموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی فوری در محل مورد نظر حاضر شدند. با کشف جسد زن ۲۴ساله تحقیقات کارآگاهان پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضایی آغاز و هویت قاتل متواری (همسر مقتول) با توجه به شواهد، مدارک و سرنخ‌ها در صحنه قتل، برای پلیس مشخص شد.

با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی و انجام اقدام‌های پلیسی و اطلاعاتی، محل اختفای قاتل در استان البرز شناسایی و مشخص شد که به همراه پسر چهار ساله خود پس از وقوع حادثه به این استان متواری شده است. روز پنجشنبه دهم تیرماه، متهم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد داشت از دست ماموران انتظامی فرار کند، دستگیر و به استان بوشهر منتقل شد. این متهم علاوه بر اعتراف به بزه انتسابی علت آن را اختلاف‌های شخصی با همسرش عنوان کرد.»

قتل مرد آبادانی سر کری‌خوانی فوتبالی
مرد فلافل‌فروش در درگیری خیابانی با ضربات چاقو در آبادان به قتل رسید. سرهنگ حسین زلقی رئیس پلیس آبادان گفت: «در پی وقوع درگیری منجر به قتل در بلوار ولایت خیابان (اروسیه) آبادان در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۱۰ تیرماه بلافاصله ماموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان و پلیس آگاهی این شهرستان به محل اعزام و قاتل و شخص دیگری را که در درگیری محل دستگیر کردند.

در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد قاتل همراه چند تن از دوستانش برای خوردن ساندویچ به دکه فلافلی مقتول آمده بودند که به دلایلی با یکدیگر مشاجره و این مشاجره منجر به درگیری صاحبان دکه فلافلی و قاتل و دوستانش می‌شود و قاتل با کارد چند ضربه به مقتول وارد و وی را به قتل می‌رساند.

متهم که ۱۸ سال دارد پس از انتقال به پلیس آگاهی به وارد کردن ضربات چاقو به مقتول و ارتکاب قتل معترف شده و پرونده نیز پس از تکمیل به شعبه ویژه قتل ارسال شد.» فرمانده انتظامی آبادان در خصوص تحقیق در صحنه جرم از شاهدان ماجرا گفت: «مقتول در همان ابتدای درگیری به سمت عامل جنایت رفته و با عذرخواهی و بوسیدن صورت قاتل از وی می‌خواهد که به درگیری پایان دهد اما قاتل و دوستانش به درگیری ادامه داده و قاتل وی را هدف ضربات چاقو قرار می‌دهد و دو برادر مقتول که در صحنه درگیری حضور داشتند نیز مجروح می‌شوند.»

متهم به قتل که به‌خاطر کشتن مرد فلافل‌فروش بازداشت شد، در جدیدترین اعترافات خود گفت: «۱۸ سال سن دارم و سابقه کیفری ندارم. برای خوردن غذا به فلافل‌فروشی رفتم و در آنجا درگیری پیش آمد. در مغازه فلافل‌فروشی نشسته بودیم که با متصدی مغازه سر فوتبال بحث کردیم. مقتول به من برای شرط‌بندی پیشنهاد بدی داد. عصبانی شدم و با یکدیگر درگیر شدیم و او به من با شیشه شکسته حمله کرد و من هم او را با چاقو زدم. هیچ‌گونه موادمخدری مصرف نمی‌کنم و از قتل انجام شده پشیمانم.» همدستان قاتل خوزستانی که سابقه کیفری ندارند و در نزاع خونین حضور داشتند با تایید اعتراف متهم ادعا کردند درگیری بر سر بحث فوتبال و پیشنهاد بد برای شرط‌بندی به وجود آمده است.

کشف جسد سوخته زن در قیامدشت
رئیس حوزه قضایی بخش خاوران از کشف جنازه سوخته یک زن در کوه‌های چهل‌قز بخش خاوران و دستگیری قاتل خبر داد. میثم یاری رئیس حوزه قضایی بخش خاوران با اشاره به کشف یک جنازه در بخش خاوران اظهار کرد: «یک هفته پیش، جسد یک زن توسط نیروهای بسیجی شهر قیامدشت کشف و با حضور عوامل انتظامی کلانتری ۱۷۴ قیامدشت برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شد.» وی با بیان اینکه جسد مربوط به زنی جوان بود، گفت: «این زن در محل دیگری به قتل رسیده و در مسیر جاده خاکی کوه‌های چهل‌قز سوزانده و رها شده بود، که بیشتر قسمت‌های بدن در اثر سوختگی از بین رفته است.»

رئیس حوزه قضایی بخش خاوران با اشاره به دستورات قضایی برای تشخیص هویت جنازه و شناسایی قاتل تصریح کرد: «پس از تحقیقات کامل مشخص شد قاتل، مقتوله را که زن وی بوده و ساکن تهران بودند، پس از اختلافات فراوان و به قتل رساندن در منزل‌شان در تهران، با تهیه بنزین، جسد مقتوله را به کوه‌های چهل‌قز منتقل و آتش زده است. یک هفته پیش جسد در حوزه قضایی خاوران کشف و پرونده آن تشکیل شد. با حضور تیم تشخیص هویت و انجام اقدامات قضایی و پلیسی، با همکاری پلیس پایگاه دهم جنایی، شوهر مقتوله به‌عنوان مظنون اصلی بازداشت و پس از اعتراف به قتل، با قرار قانونی روانه زندان شد.»

کدخبر: ۴۰۰۲۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر