کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۱۱۱
تاریخ خبر:

ماجرای پیام خاتمی، ترور رستم و سربازی اجباری

روزنامه هفت صبح | خلاصه‌ای بخوانید از مهم‌ترین تحولات انتخابات ریاست جمهوری در تعطیلات دوهفته‌ای نوروز:
*یک: سید محمد خاتمی در پیامی نوروزی خواستار عذرخواهی مسئولان از مردم شده بود و خود نیز از مردم عذرخواهی کرد که این پیام در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

* دو: یک کانال تلگرامی از ترور ناموفق رستم قاسمی، به دست عوامل موساد در لبنان خبر داده بود که صداوسیما از قول یک منبع مطلع این خبر را تکذیب کرد.قاسمی در حال حاضر معاون اقتصادی سپاه قدس است.

* سه: توئیت حجت‌الله عبدالمالکی، از اقتصاددانان اصولگرا و کاندیداهای احتمالی اصولگرا که صراحتا از مجوز برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در «انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰» صحبت کرده، به شدت مورد انتقاد واقع شده است.

* چهار: علیرضا پناهیان، واعظ معروف اصولگرا در یک مصاحبه اینترنتی درباره نسبت بین انتخابات پیش‌رو و مهدویت صحبت کرده و گفته: واقعا بالاتر از اقدام سیاسی مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت چیست؟ اقدام سیاسی اگر به خوبی و به قصد کمک به حضرت انجام شود، می‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دیگر یک مسئول نابکار در جامعه نخواهیم داشت.یک فرد منتخب ناصالح نخواهیم داشت. یک فرد حتی انتصابی ناصالح هم نخواهیم داشت.

* پنج:‌بعد از آن انتقادات تندی علیه پناهیان درگرفت و مثلا جعفر محمدی در سایت عصر ایران نوشت:بد نیست جناب پناهیان بفرمایند سربلندی در همین انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به چه معناست؟دقیقا چند نفر شرکت کنند حضرت ظهور می‌کنند و دقیقا اگر کدام یک از آقایان رأی بیاورند ظهور محقق می‌شود؟

قالیباف رئیس‌جمهور شود، امام زمان(عج) می‌آیند؟ یا سعید محمد یا سعید جلیلی یا حسین دهقان یا مثلا رستم قاسمی و محسن رضایی؟! پناهیان هم کمی بعد درباره اظهارات جنجالی اخیرش توضیح داد و گفت: من نگفتم با این انتخابات یا انتخابات دیگر مقدمه ظهور فراهم می شود، بلکه گفتم سربلندی در امتحان انتخابات، مقدمه‌ساز ظهور است و اگر انتخابات درست در کشور نهادینه شود، ظهور رخ می‌دهد، زیرا مردم رشد یافته می‌شوند.

* شش: علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در توئیتر خود نوشته: ‏خبر تزریق واکسن به کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند! یک دروغ خنده‌دار بیشتر نیست.

* هفت: محسن رفیقدوست در مصاحبه‌ای درباره کاندیداهای ۱۴۰۰ گفت: قالیباف ان‌شاءالله در مجلس می‌ماند و بیرون نمی‌آید. من فکر می‌کنم رئیسی هم نمی‌آید.

* هشت: شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر بازداشت علیزاده، یکی از اعضای ستاد حسین دهقان و حتی پلمب دفتر او؛ دهقان این شایعه را تکذیب کرد.

* ۹: امیرحسین قاضی‌زاده، نایب رئیس دوم مجلس وارد صحنه انتخابات شد و در اولین گام گفت که می‌خواهد سربازی اجباری را بردارد. او احتمالا کاندیدای جبهه پایداری خواهد بود. محسن رضایی هم ظاهرا طرحی برای سربازی دارد و به نظر می‌رسد سربازی یکی از محورهای تبلیغاتی انتخابات خواهد شد.

* ۱۰: افکارسنجی دانشگاه مریلند درباره ‎انتخابات۱۴۰۰ نشان می‌دهد که مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم ایران، می‌تواند ۷۵درصد باشد و فقط ۱۵درصد از شهروندان گفته‌اند قطعا رای نمی‌دهند.

کدخبر: ۳۸۱۱۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر