کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۳۲۳
تاریخ خبر:

ماجرای پسر موسوی لاری و‌ زیرگذر استاد معین

روزنامه هفت صبح | پس از اعتراض اهالی منطقه به افتتاح ناقص ‌زیرگذر استاد معین، شهردار منطقه ۹ تهران عوض شد. ترکش چند روز پیش افتتاح ناقص زیرگذر استاد معین که اعتراض‌های گسترده اهالی منطقه را در پی داشت، پیروز حناچی شهردار‌ تهران، شهردار منطقه ۹ را برکنار کرد و «مصطفی موسوی لاری» را به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۹ تهران انتخاب کرد.

پسر سیدعبدالواحد موسوی لاری، نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات که در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی همواره چهره‌ای پر بحث بوده است. چه شد که او به عنوان سرپرست شهردار انتخاب شد؟

*** ماجرای زیرگذر استاد معین
همانطور که قبلا نوشته بودیم، صبح روز دوشنبه وقتی پیروز حناچی شهردار تهران به اتفاق محسن هاشمی و چند تن از نمایندگان شورای شهر برای افتتاح پروژه زیر گذر طرشت-استاد معین رفته بودند با شعارهای اعتراضی جمعی از مردم این منطقه مواجه شدند که نسبت به دو‌طرفه نبودن این مسیر جدید اعتراض داشتند.

فیلم‌هایی هم از این تجمع اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد. البته به تعویق افتادن افتتاح این پروژه هم حتما در شکل‌گیری این نارضایتی‌ها بی‌تاثیر نبوده چون این پروژه از سال ۹۲ شروع شد و به گفته مسئولان شهرداری تا سال ۹۸ فقط ۲۰درصد پیشرفت داشته. شهردار تهران در برابر اعتراض‌های روز چهارشنبه گفت که فعلا مسیر شمال به جنوب این مسیر افتتاح شده اما برای مسیر جنوب به شمال هم دوباره بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

به گفته حناچی دوطرفه شدن این زیرگذر مشکل فنی ندارد اما این کار باعث بار ترافیکی بیشتری برای شهروندان می‌شود. یکی از اعضای شورایاری این محله به رسانه‌ها گفته:‌ «این پروژه اصلا به درد مردم منطقه نمی‌خورد چراکه شهروندان این منطقه پنج سال ترافیک و آلودگی هوای منطقه را تحمل کرده‌اند ولی امروز به یک باره این پروژه از دو طرفه بودن تبدیل به یک طرفه شده است.»

چهارشنبه غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم در توئیتر نوشت که دو طرفه شدن این تونل مجددا بررسی خواهد شد. دیروز این شایعه هم مطرح شده بود که پلیس راهنمایی و رانندگی با دو طرفه شدن این تونل مخالفت کرده اما معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا توضیح داد:

«پلیس درباره یکطرفه یا دوطرفه شدن مسیر بحثی با شهرداری تهران ندارد و موضوع مربوط به حوزه فنی و عمرانی و ترافیک شهرداری تهران است که در حال رایزنی هستند و ملاحظات لازم را خودشان انجام می‌دهند.» زیرگذر استاد معین ۶۸۱متر طول و ۱۰متر عرض دارد. ضمن اینکه یک مسیر حرکت دوچرخه هم برای آن در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی شده که روی کاهش ترافیک محدوده آزادی اثر مثبت داشته باشد.

*** تغییر شهردار منطقه ۹
پس از حاشیه‌های فوق حالا خبر رسیده که شهردار منطقه ۹ تغییر کرده است. خبرگزاری دولتی ایران نوشت: «نارضایتی مردم از اجرای پروژه تونل و زیرگذر استاد معین و بهره‌برداری از آن در هفته جاری که با اعتراض جمعی از ساکنان محله همراه شد، در جابه‌جایی «سید علی مفاخریان» شهردار منطقه ۹ نقش موثری داشته است.

این منابع معتقدند مفاخریان باید در طراحی این تونل، مطالعات کارشناسی بیشتری انجام می‌داد و در این زمینه، دیدگاه‌ها و نظرات مردم منطقه را نیز لحاظ می‌کرد. به گفته منابع مذکور، «مصطفی موسوی لاری» به عنوان شهردار جدید منطقه با حضور مسئولان شهرداری تهران به صورت رسمی معارفه خواهد شد. موسوی لاری تاکنون مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بوده است.» سایت‌های اصلاح‌طلب «ایلنا» و «ایرنا» نیز خبر دادند که مصطفی موسوی لاری به صورت قطعی به عنوان شهردار منطقه ۹ انتخاب شد.

*** چند حاشیه از موسوی لاری
* یک: ماجراهای ژن خوب و پسر عارف را که یادتان هست؟ در آن زمان ناگهان بحث پسر موسوی لاری نیز روی بورس آمد. پس از انتشار گسترده صحبت‌های پسر عارف، مصطفی موسوی لاری در پستی اینستاگرامی سکانسی از فیلم «مرگ‌ شیر شاه» را منتشر کرد که در آن با حمله گاوها و کفتارها، شیر زیر دست و پا له می‌شود. او در این پست نوشته بود: «مرگ شیرشاه یکی از مشهورترین سکانس‌های مرگ در فیلم‌های دنیاست، اما یک نکته آن برای من خیلی جذاب است.

اگر درست خاطرم مانده باشد کفتارها چند گاو وحشی را می‌ترسانند و ناگهان تمام گاوها شروع به دویدن می‌کنند. این در حالی است که اکثر گاوها اصلا نمی‌دانند موضوع از چه قرار است، یعنی نمی‌دانند از چه می‌گریزند و حال به کدام هدف می‌دوند. فقط همراه با بقیه می‌دوند و در این میان شاه محبوب خود را می‌کشند! موج‌های توئیتری که این روزها شکل می‌گیرد عجیب آدم را به یاد این سکانس می‌اندازد!»

* دو: او تلاش کرد تا در فهرست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر قرار گیرد اما موفق نشد. او در آن زمان در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتقاد از بزرگان اصلاح‌طلب که اجازه حضور به او در لیست اصلاحات را ندادند، نوشت: «بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه ما، پدرم را در سن ۲۵سالگی به عنوان نماینده لارستان،‌ راهی مجلس اول کردند. بزرگ‌تر هم بزرگ‌ترهای قدیم!»

* سه: یکی دیگر از حاشیه‌های پیرامون او، حضورش در بخش‌های مختلف شهرداری و برگزاری جلسات بوده است. تصاویر یکی از این جلسات در اسفند ۱۳۹۶ میان رسانه‌های اصولگرا با انتقادهای تندی روبه‌رو شده بود. پس از افزایش انتقادها و ادعاهای رسانه‌های اصولگرا، او در جوابیه‌ای به روزنامه کیهان نوشت: «چندی پیش نشستی به همت جمعی از جوانان فعال سیاسی و اجتماعی، با حضور چند تن از مدیران شهرداری تهران و نیز برخی مدیران دولتی در محل سالن جلسات یکی از مناطق شهرداری تهران تشکیل شد…

برخلاف عرفی که در اینگونه برنامه‌ها وجود دارد و نهاد میزبان، هزینه‌های آن را می‌پردازد، در این هم‌اندیشی‌ها عملا مدیران مهمان همه جوانان بودند… بنده با افتخار، به عنوان فرزند کوچک این سرزمین که تمام توان و تخصصم را برای خدمت به مردم شریف ایران گذاشته‌ام و خواهم گذاشت… هماهنگی لازم برای برگزاری نشست را بنده برعهده داشته و حتی هزینه‌ نیروهای خدماتی را به صورت جداگانه و شخصی محاسبه کرده و البته انجام وظیفه کردم…»

* چهار:همواره رسانه‌های اصولگرا ادعاهای مختلفی درباره حضور در هیات مدیره شرکت‌های مختلف کرده‌اند که هفت‌صبح نمی‌تواند مستقلا آن‌ها را تایید و تکذیب کند.

کدخبر: ۳۰۸۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر