کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۰۳۶
تاریخ خبر:

ماجرای حذف لوگو شهرداری مشهد از بنرهای شجریان

ماجرای پاک شدن لوگوی شهرداری و شورای شهر مشهد از بنرهای مراسم استاد شجریان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به حذف لوگوی شهرداری و شورا از بنرهای مراسم خاکسپاری استاد شجریان با اشاره به اینکه دلیلی که برای این موضوع به ما ارائه کردند این است که برخی دستگاه‌های دیگری که در این مراسم مشارکت داشته‌اند به این موضوع اعتراض کردند، اما از نظر ما این دلیل قانع‌کننده نیست، گفت: علت پاک‌کردن نام شورا و شهرداری تا به این لحظه مشخص نیست چه دستگاهی درخواست و دستور برای پاک‌کردن نام شورا و شهرداری را داشته و یا همین دلیلی که ارائه کردند، علت اصلی است.

محمدرضا حیدری ظهر امروز در حاشیه یکصدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از خبر فوت مرحوم شجریان، در استان ستادی در مجموعه استانداری تشکیل شد. در این ستاد، تصمیماتی در حوزه‌های مختلف گرفته شد که من از کم و کیف جزئیات تصمیمات این جلسه اطلاعی ندارم.

وی افزود: من نمی‌دانم در این ستاد، آیا به جزئیات نیز ورود پیدا کردند یا خیر. بنا بر این شد که بنرها براساس ربنایی که برای مردم مشهود است با تصویر زمینه مشکی در سطح شهر کار شود. همچنین در محور توس نیز بنا شد که کار ویژه و به‌خصوصی انجام شود. در این محور، قاب‌هایی از استاد شجریان کار شده بود. من دلیل اینکه آرم شورا و شهرداری را حذف کردند، نمی‌دانم و دلیل قانع‌کننده‌ای برای این موضوع دریافت نکردم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برخی از نهادها و دستگاه‌هایی که در این مراسم کار کرده و مشارکت دارند، به اینکه تنها لوگوی شورا و شهرداری روی بنرها باشد اعتراض داشتند. آن‌ها می‌گفتند به دلیل اینکه به‌طور هماهنگ این کار در حال انجام است، نام‌ها باید به صورت ستاد و همه دستگاه‌ها قید شود. این دلیلی بود که به ما ارائه کردند، اما از نظر ما این دلیل قانع‌کننده نیست. علت پاک‌کردن نام شورا و شهرداری تا به این لحظه مشخص نیست چه دستگاهی درخواست و دستور برای پاک‌کردن نام شورا و شهرداری را داشته و یا همین دلیلی که ارائه کردند، علت اصلی است.

حیدری خاطرنشان کرد: برای شورا و شهرداری تنها این دغدغه وجود داشت که مراسم با آرامش و بدون حاشیه برگزار شود. ما به دنبال‌ برندسازی برای خودمان نبودیم. هدف ما این بود که به مجموعه دستگاه‌های نگران کمک کنیم تا کار خوب و بدون حاشیه در شهر انجام شود. باتوجه به شرایط سخت اقتصادی و توسعه ناعادلانه تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه ملت ایران و مردم داغداری که به ما درخواست دادند، دغدغه بر این بود که مراسم در شان ایشان برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «خوشبختانه این اتفاق افتاد»، تاکید کرد: تدابیری در حوزه اکران و پوشش‌های مراسم اندیشیده شد تا پخش زنده مراسم آرامگاه به بیرون از طریق سیستم‌های صوتی و تلویزیونی پخش شود. همچنین صندلی برای افراد با فاصله چیده شود. هدف ما این بود که با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌کننده در مراسم تشییع استاد شجریان، مراسم بدون حاشیه برگزار شود. اینکه شهرداری می‌توانست بهتر از این در اکران‌های شهری عمل کند، حرف درستی است.

حیدری درخصوص حواشی نام‌گذاری خیابان ارشاد به نام استاد محمدرضا شجریان، عنوان کرد: ما معتقد هستیم که تکریم استاد شجریان، به‌نوعی جلوگیری از رفتارهای عناصری است که می‌خواهند از این سرمایه نمادین سوء‌استفاده کنند. تکریم استاد شجریان به همدلی، انسجام و فضای رواداری در شهرکمک می‌کند. ما از این زاویه به موضوع نگاه کردیم. معتقد هستیم که وجوه هنری، موسیقایی و سرمایه نمادینی که ایشان دارند، عظیم است. برخی از رویکردها و نگاه‌های سیاسی منفعت‌گرایانه در مقابل آن نگاه بسیار کوچک است. ما معتقد هستیم که نام‌گذاری خیابانی به نام استاد شجریان، حاشیه‌ای نخواهد داشت. در شهرهای دیگر نیز این اتفاق افتاده است. شورا در مجموع با تشخیص این موضوع، این کار را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه «در مناطق شهری، دفاتر تسهیلگری تشکیل دادیم که با ستادهای هماهنگی پیوند می‌خورند»، اظهار کرد: با وجود این ستادهای هماهنگی، دفاتر تسهلیگری می‌توانند اجرای طرح‌ها با همکاری مردم انجام دهند. مزیت آن این است که هماهنگی و هم‌سویی در منطقه ایجاد می‌کند. اعضای ستاد هماهنگی، برای کمک به دفاتر تسهیل‌گری می‌آیند تا فرآیند و مصوبات را پیش ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «قبل از جلسه علنی امروز، با دکتر بحرینی و همکاری برای وضعیت شیوع کرونا در شهر جلسه‌ای داشتیم»، گفت: آقای بحرینی گزارش خوبی را ارائه کردند که نشان‌دهنده این بود که تدارک بسیار خوبی را دانشگاه علوم پزشکی برحسب شرایط پیش‌بینی کرده است. این شرایط به این‌گونه است که تا ۱۰۰۰ بیمار، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بیمار، ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بیمار و… ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی را تعیین تکلیف کردند. برای تمامی بیمارستان‌ها ظرفیت تعیین کردند. خوشبختانه ما در فاز اول هستیم و از آن خارج نشدیم. این نقطه امیدواری است. نوع همکاری‌های متقابل که دانشگاه علوم پزشکی از ما انتظار داشتند، به ویژه در زمینه اطلاع‌رسانی بود. شهرداری از ظرفیت‌های خود برای اطلاع‌رسانی شیوع وضعیت کرونا استفاده خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه « قرار بر این شد که شهرداری، مکان‌ها و مرکز درمانی نزدیکی به هر منطقه را به شهروندان اطلاع‌رسانی کند»، عنوان کرد: افراد چنانچه با شرایط خاصی مواجه شدند، از مراجعه مستقیم خودداری و به محل مرکز درمانی نزدیک به خود مراجعه کنند. فشار به بیمارستان‌ها، آسیب‌زاست. محیط بیمارستان نیز آلوده است. قرار بر این شد که شهرداری از ظرفیت خود برای این مسئله استفاده کند. براساس تکلیفی که شهرداری قبلا درخصوص کمک به کادر درمان داشته است را براساس لیستی که دانشگاه در اختیار قرار دهد، شهرداری کمکی به این افراد خواهد کرد.

وی افزود: پیش‌بینی شده ممکن است تا ۳۰۰۰ بیمار کرونایی داشته باشیم که در این زمینه تمهیدات انجام شده است، اما خوشبختانه چه در پیک اول و چه در پیک دوم شیوع کرونا در شهر، از فاز اولیه آن خارج نشدیم. این مسئله نقطه خوب و امیدوار کننده‌ای بود.

کدخبر: ۳۵۴۰۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر