کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۵۸۶
تاریخ خبر:

ماجرای همبازی شدن آزاده صمدی ‌با گاو روزانه

روزنامه هفت صبح | یک: پنیر روزانه به تازگی یک تیزر تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که بازتاب‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. در این فیلم با دستمایه قرار دادن نحوه باز کردن در بسته بندی پنیر، پنیر تولیدی شرکت روزانه به صورت غیر مستقیم تبلیغ می‌شود. همچنین گفته می‌شود سیامک انصاری این کار را کارگردانی کرده است که البته همه این اتفاقات را مدیون دوران کرونا هستیم. در این چند ماهه، اکثر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خوابیده است و بازیگران و کارگردانان برای جبران عدم درآمد خود به درخواست‌های شرکت‌های تبلیغاتی و برندها با آغوش گشاده و فراغ‌بال پاسخ مثبت می‌دهند (آزاده صمدی در مورد این تبلیغ خاص ادعا کرده که قبل از کرونا فیلمبرداری شده).

* دو: در مورد این تبلیغ به خصوص، چند ضعف در سناریو و ایده‌پردازی دیده می‌شود که مورد سوال برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. یکی از نکات این است که ایده این تیزر آن است که پنیرهای مشهور پاکتی روزانه را چگونه باز کنیم. کاربران پس از مشاهده این تیزر که مدت آن نیز برای پخش در اینستاگرام طولانی است (یک دقیقه و ۴۷ ثانیه) متوجه می‌شوند هیچ روش خاصی برای باز کردن این پنیر وجود ندارد! در آخر این تیزر و پست‌های بعدی برند روزانه از کاربران درخواست می‌شود که روش‌های خود را برای باز کردن پنیر روزانه توضیح داده و به بقیه یاد دهند.

در واقع شکل تبلیغ و سناریو، این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که شاید پنیر روزانه خودش هم می‌داند که پنیرش به سختی باز می‌شود و با درخواست از کاربران به دنبال پیدا کردن راه حلی برای این ماجرا است! یکی دیگر از نکاتی که برخی کاربران به آن اشاره می‌کنند این است که گاو انیمیشنی روزانه که در این کلیپ حضور دارد گویا از نظر جنسیتی مرد است و قاعدتا نمی‌تواند شیر بدهد و از آن پنیر درست کنند! ما در این مورد خاص تخصصی نداریم.

* سه: «آزاده صمدی» درباره این کلیپ و ماجرای آن نوشته: «این هم یکی از تجربه‌های بانمک کاری‌ام شد که با گاو روزانه بریم کافه (البته خیلی قبل از کرونا). جالب بود برام که یک برند در خصوص یکی از چالش‌هایی که مصرف‌کنندگانش دارن، با خودش شوخی بکنه، هدفشون این بود که بگن این نوع خاص پنیر سفیدشون تنها در این بسته بندی به دست میاد و باز کردنشم کمی سخته ولی قلق داره، هرکسی هم شگرد خودش داره!» ولی در این کلیپ قلق آن نشان داده نمی‌شود و این تبلیغ در نهایت به یک ضد تبلیغ تبدیل می‌شود. یعنی برند روزانه می‌خواهد بگوید اگر مشکلی با باز کردن پنیرهای روزانه دارید، برویم خودمان حلش کنیم یا قرار است در آینده به ما راه‌حلی بدهید؟

* چهار: از نکته مثبت این کلیپ هم نباید غافل باشیم. استفاده از گاو روزانه که هویت این برند است و تبدیل آن به یک شخصیت کارتونی و انیمیشنی و قرار گرفتن آن مقابل آزاده صمدی. سیامک انصاری به عنوان کارگردان کار، این ایده را به خوبی پیاده کرده و توانسته از نماد گاو روزانه به بهترین شکل استفاده کند.

* پنج: این تبلیغ روزانه و پرداخت دستمزد سنگین به آزاده صمدی(که با توجه به عرف و نرم بازار باید چند صد میلیون باشد) برای بازی در این تیزر نشان می‌دهد که صنعت پنیر چقدر در ایران مهم و حیاتی است.

*** | تبلیغات منشوری
جنس تیزر تبلیغاتی آزاده صمدی برای پنیر روزانه با سایر آگهی‌های بازرگانی که این روزها از بازیگران مختلف در تلویزیون می‌بینیم متفاوت است و با اعتراض‌هایی هم روبه‌رو شده. درواقع این تیزر برای پخش در تلویزیون تولید نشده و صرفا قرار است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود. چون از یک طرف، آزاده صمدی پوشش مناسب برای تلویزیون ندارد و از طرفی، محتوای این کلیپ تبلیغاتی منشوری است و نمی‌شود آن را از تلویزیون پخش کرد.

آزاده صمدی سر میز مقابل گاو کارتونی محصولات روزانه نشسته است و به او می‌گوید:«همیشه یه چیزهایی هست که خیلی سخت وا میشه. ولی وقتی وا میشه دیگه سخت نیست. مثل این پنیر تو که خیلی نرم و لطیف و خوشمزه‌ است.» بعد گاو کارتونی یواشکی در گوشش می‌گوید و باهم می‌روند. بعد آزاده صمدی را می‌بینیم که رو به دوربین می‌گوید:«منو برد و باز کردن پاکتشو از نزدیک بهم نشون داد. خیلی هم سخت نیست فقط قلق داره. می‌تونین از نزدیک ببینین و یاد بگیرین.»

*** موج تبلیغات در بازیگران
این روزها بخش مهمی از آگهی‌های بازرگانی قبل و میان فیلم‌ها و سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به تبلیغ یک کالای خاص توسط بازیگران اختصاص پیدا کرده است. از نوید محمدزاده و آتیلا پسیانی و امین حیایی گرفته تا شقایق دهقان و برزو ارجمند و شبنم فرشادجو و … حالا هم که آزاده صمدی را در تبلیغات پنیر روزانه می‌بینیم.

درواقع بعد از ماجرای تبلیغ سن‌ایچ توسط نوید محمدزاده حالا تبلیغ پنیر روزانه توسط آزاده صمدی هم با انتقادهایی روبه‌رو شده. به نظر می‌رسد اهمیت تبلیغات میان بازیگران به جایی رسیده است که بازیگران سینما و تلویزیون، در هر جایگاهی که باشند حاضرند هر تبلیغی را برای هر محصولی بپذیرند. گویا از آنجایی که تبلیغات، برآورد مالی خوبی برایشان دارد دیگر به محتوای تبلیغ و اینکه قرار است از کجا پخش شود و چطور مورد استفاده قرار بگیرد هم توجهی ندارند. ‌

کدخبر: ۳۳۹۵۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر