کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۳۰۰
تاریخ خبر:

ماجرای مرگ مرموز چهار پسربچه ‌در کانال آب ‌

‌ظهر روز هفدهم شهریورماه خبر گم شدن چهار کودک شاهین شهری در میان مردم پیچید. در حالی که تلاش برای یافتن ردی از بچه‌ها ادامه داشت،در کانال پشت آرامستان شهرستان شاهین شهر جسد سه تن از کودکان که تبعه افغان بودند کشف شد. در اولین خبرها گفته می‌شد اجساد کشف شده متعلق به بچه‌های کار بوده است که برای آب‌تنی وارد کانال آب شده و به کام مرگ فرو رفته بودند.

اما با مشخص شدن هویت بچه‌ها این خبر تکذیب شد. امیرمحمد غلامی نام پسربچه ۱۱ ساله‌ای است که روز هفدهم شهریور برای همیشه از خانه بیرون رفت و جسد او در کانال آب کشف شد. پدر امیرمحمد در گفت‌وگو با رکنا گفته بود:پسرم همراه دایی ۱۳ساله خود به نام امین عدالت و دو برادر۷ و۱۱ساله‌ای که در همسایگی ما زندگی می‌کنند به نام‌های مهران و عرفان توکلی از خانه بیرون رفتند.

جسد امین پیدا نشده است و اجساد سه کودک دیگر در کانال آبی پیدا شده که فاصله زیادی با خانه ما دارد و بعید می‌دانم که بچه‌های ما تا آنجا برای آب تنی کردن رفته باشند. شاید یک نفر با انگیزه‌های نامعلوم این بچه‌ها را به نزدیکی کانال آب کشانده و در آب انداخته باشد. برای همین درخواست پیگیری قضایی کرده‌ایم و پرونده در اداره پلیس شهرستان شاهین شهر تشکیل شده است.

*** پیدا شدن چهارمین جسد
چهار کودک شاهین شهری به طرز مرموزی مفقود شدند و چند روز بعد جسد سه تن از آنها در یک کانال آب حوالی آرامستان شاهین شهر کشف شد. در حالی که تلاش برای پیدا کردن چهارمین جسد ادامه داشت،عصر روز شنبه ۲۲ شهریورماه جسد کشف شد. در ادامه جست‌وجو، روز شنبه جسد چهارمین کودک هم در نزدیکی همان کانال آب پیدا شد.

پدر یکی از کودکان به نام امیرمحمدغلامی گفت:پزشکی قانونی هنوز علت تامه فوت را به ما اعلام نکرده است و نمی‌دانیم بچه‌ها بر اثر خفگی در آب جان خود را از دست داده‌اند یا اینکه فوت آنها دلیل دیگری داشته است.اما با توجه به اینکه محل زندگی ما از کانال آب فاصله زیادی دارد احتمال می‌دهیم کسی بچه‌ها را آنجا کشانده و داخل آب انداخته است.

جسد پیدا شده متعلق به دایی ۱۳ساله امیرمحمدغلامی به نام امین عدالت است.دو کودک دیگر که جسدشان همراه امیرمحمد پیدا شد،مهران و عرفان توکلی نام دارند که همسایه امیرمحمد بودند.آنها دو برادر ۷ و ۱۱ساله بودند.

*** اظهارات فرماندار
فرمانداری شاهین شهر و میمه در اطلاعیه‌ای در خصوص غرق شدن چهار کودک بین ۷ تا ۱۳ساله افغانستانی مقیم و ساکن شاهین‌شهر و یک پسربچه ۱۲ساله ایرانی، توضیحاتی ارائه داد. بر اساس گزارش رسمی تعداد چهار نفر از کودکان افغانستانی مقیم و ساکن شاهین شهر، عصر روز دوشنبه، ۱۷ شهریور ماه بنابر اعلام خانواده‌های آنها به قصد بازی در گیم نت از منزل خارج شده و پس از گذشت چندین ساعت و بازنگشتن به منزل، والدین پیگیر وضعیت آنها شدند.

با اعلام خانواده‌های این کودکان، پرونده مقدماتی در پلیس آگاهی و اقدامات فنی و پلیسی جهت کشف مفقودین آغاز شد. متأسفانه عملیات جست‌وجو نتیجه بخش نبود تا اینکه در روز چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه طی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مشاهده جسدی در کانال آب روبه‌روی شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)، عملیات جست‌وجو توسط عوامل آتش‌نشانی و اورژانس و پلیس در محل انجام شد که در نهایت منجر به کشف سه جسد از کودکان افغانستانی به دلیل غرق شدگی شد.

پیش از این یک جسد دیگر متعلق به پسر ۱۲ساله ایرانی به خاطر غرق شدگی در کانال انتقال آب در حوالی شهر گز کشف و شناسایی شد که همه این اجساد برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند. هویت فردی و خانوادگی کلیه افراد متوفی مشخص و همگی ساکن شاهین‌شهر بوده اند و برخی اخبار منتشر شده مبنی بر نامشخص بودن هویت اجساد یا ارتباط دادن آن‌ها با کودکان کار تکذیب می‌شود.

از سوی دیگر دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اطلاع‌رسانی خانواده‌ای مبنی بر مفقود شدن چهار فرزند خانواده‌ای در این شهرستان گفت: نیرو‌های انتظامی و آتش نشانی این شهرستان پس از جست وجوی فراوان، جسد سه کودک را در کانال آب کشاورزی کشف کردند و برای تحقیق و بررسی تحویل پزشکی قانونی دادند.

سید نصرالدین صالحی افزود: همچنین در حادثه‌ای مشابه جسد یک کودک ۱۳ساله پس از دو ساعت خروج از منزل در کانال آب کشاورزی دیگری کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی تشکیل شد. اکنون با پیدا شدن چهارمین جسد و با توجه به فاصله خانه با کانال آب این پرونده در حال طی کردن روند قضایی است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۴۹۳۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر