کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۶۶۸
تاریخ خبر:

ماجرای قطع ‌دست پسر ۱۸ساله ‌توسط اوباش

روزنامه هفت صبح | دومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت در سال ۱۴۰۰ با دستگیری ۲۶۱ نفر که ۱۱۰ نفر از آنها از اراذل سطح‌دار و باسابقه هستند، به اجرا گذاشته شد. همچنین ۹۳ نفر از این اراذل مزاحمین نوامیس، ۵ نفر حاملان سلاح‌های جنگی و ۳۷ نفر توزیع‌کنندگان مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار بودند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره دستگیری‌ها گفت: «۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۷۸ قبضه سلاح سرد و ۱۳ دستگاه خودرو و موتور و ۱۱ دستگاه بی‌سیم از این متهمان کشف شده است. یکی از نشانگاه‌های ما در این طرح اصناف بوده است، ۲۴ واحد صنفی که پاتوق اراذل بوده پلمب شده است.

۵۳ تارنما که در فضای مجازی فرهنگ اوباشگری را ترویج می‌کردند، شناسایی و در این زمینه ۴۵ نفر دستگیر شدند. ۶۵ نفر از قماربازان پایتخت که گردش مالی بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال داشتند نیز دستگیر شدند. همچنین ۶ نفر از برنامه‌نویسان که از درگاه بانکی برای قمار استفاده می‌کردند توسط پلیس فتا دستگیر شدند. همچنین ۲۰ نفر از افرادی که اقدام به فروش سوالات کنکور که البته صحت هم ندارند، دستگیر شده‌اند.» اما در میان این دستگیرشدگان متهمانی هم وجود داشتند که اقدام به قطع دست پسری ۱۸ ساله در نزاع کرده بودند و این پسر نیز همراه پدرش با دستی بسته حضور داشت.

‌قطع دست پسر۱۸ ساله
پسر ۱۸ ساله از شانه با چاقو زخمی شده و مچ دستش هم قطع شده است. یکی از متهمان می‌گوید: «مست بودیم، متوجه نشدیم!» در یکی از پارک‌های غرب تهران سمت جنت‌آباد این اراذل می‌بینند سه جوان در پارک برای هواخوری نشسته‌اند. یکی از متهمان که در طرح اقتدار پلیس هم حضور دارد، شروع به کری‌خوانی برای سه جوان می‌کند و می‌گوید: «لات شدی! جلوی ما چرا این طوری نشسته‌ای!»

پسر ۱۸ ساله که به همراه پدرش حضور دارد، درباره روز حادثه می‌گوید: «چون فردی که شروع به کری‌خوانی کرد، شمشیر داشت من هم شروع به دویدن به سمت بیرون پارک کردم. او شمشیرش گیر کرده بود و دو نفر دیگر هم که همراهش بودند قمه داشتند.» آنها از داخل پارک او را تعقیب می‌کنند و بعد هم شانه‌اش را زخمی کرده و مچش را هم قطع می‌کنند. فردی دیگری که او هم توسط این افراد کتک خورده می‌گوید:

«از سرکار می‌آمدم که این افراد بی‌دلیل با من درگیر شده و شروع به کتک زدن من کردند. آنها را تمام اهالی محل می‌شناسند.» فرد دیگری هم می‌گوید: «من داخل خانه خواب بودم. این اراذل به در خانه ما آمدند و من هم پایین آمدم تا ببینم چه می‌خواهند، آنها چنان با قمه من را زدند که بی‌اغراق قلب و ریه‌ام دیگر مشخص بود. اگر نیم‌ساعت دیرتر به بیمارستان رسیده بودم، مرده بودم.» پلیس می‌گوید یکی از این افراد ۶ بار سابقه نزاع و درگیری دارد و هربار به زندان رفته و آزاد شده است. پدر پسر ۱۸ ساله از دستگاه قضایی درخواست کرد تا متهم با قرار وثیقه و دادن سند از زندان آزاد نشود.

فروشنده سوالات کنکور تقلبی
در طرح اقتدار حدود ۲۰ نفر از افرادی که سوالات کنکور را می‌فروختند نیز بازداشت شده‌اند. متهم درباره این اقدامش می‌گوید: «نفری هفت الی هشت میلیون تومان پول از متقاضیانی که درخواست سوالات کنکور را داشتند، می‌گرفتیم و بعد از دریافت پول شماره افراد را بلاک کرده تا دیگر نتوانند با ما تماس بگیرند.» فردی که دستگیر شده می‌گوید از دویست نفر به همین شیوه کلاهبرداری کرده‌اند. اگر رقم هفت میلیون تومان را برای هر نفر در نظر بگیریم، حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان دریافتی از این دویست نفر با فروش سوالات تقلبی کنکور می‌شود.

کدخبر: ۳۹۹۶۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر