کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۱۶
تاریخ خبر:

ماجرای قتل رفیق؛ دفاع از خود یا چاقوکشی!

روزنامه هفت صبح | ماجرای پسر جوانی که در سال ۹۶ به جرم قتل دوستش دستگیر شده بود،با تشکیل دادگاه کیفری و اعتراض خانواده مقتول شکل دیگری گرفت.سال ۹۶ خبر جان باختن پسری جوان به نام فرشید در بیمارستان به پلیس گزارش شد.این پسر جوان بر اثر خونریزی به دلیل اصابت چاقو فوت کرده بود.

بعد از تحقیقات پلیس مشخص شد این پسر جوان بر اثر ضربه چاقویی که دوستش به سینه او زده جان باخته است.قاتل که از ترس قتل دوستش گریخته بود، در یکی از روستاهای مرزی کشور دستگیر شد.او به قتل دوستش در بازجویی اولیه اعتراف کرد اما در آن زمان گفت قصدی برای کشتن رفیقش نداشته و در واقع در دفاع از خود این اقدام را انجام داده است.

مهدی در توضیحاتش به پلیس گفت:«من و فرشید با یکدیگر دوست بودیم روز حادثه او قصد سرقت از یک خودرو را داشت که من مانع شدم و او با چاقو به سمتم حمله کرد من هم از ترس چاقو را از دست او گرفتم و به سمتش پرت کردم که به سینه فرشید برخورد کرد وقتی خون را دیدم فکر نمی‌کردم او کشته شده است.» با توجه به اعترافات متهم او دستگیر شده و پرونده‌اش به دادگاه ارسال شد.

*** در دادگاه
چندی بعد از این ماجرا با اعتراف متهم،کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم خواستار صدور حکم قصاص شدند و عنوان کردند که به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستند. سپس شاهدان ماجرا به جایگاه رفتند و گفتند:«شاهد بوده‌اند در ابتدا فرشید به سمت مهدی حمله کرده و بعد او چاقو را گرفته و به سمت فرشید پرت کرده و فرار کرده است.»

متهم نیز در جایگاه باز تکرار کرد که قصد کشتن رفیقش را نداشته و از خشم او ترسیده به همین دلیل چاقو را از او گرفته و فکر نمی‌کرده با پرتاب چاقو،رفیقش به قتل برسد. با توجه به گفته‌های متهم و سایر مدارک موجود در پرونده هیأت قضات وارد شور شدند و متهم را از قصاص مبرا کرده و به پرداخت دیه و حبس محکوم کردند.اما رأی صادره از سوی اولیای دم مورد اعتراض قرار گرفت و آنها درخواست بررسی دوباره پرونده را دادند و به این ترتیب پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت. قضات دیوان هم بعد از بررسی دقیق پرونده رأی صادره را نقض و اعتراض اولیای دم را وارد دانستند و خواستار بررسی دقیق گفته‌های شاهدان شدند.به این ترتیب پرونده به شعبه ۲ دادگاه کیفری(شعبه هم عرض) رفت.

*** درخواست دوباره قصاص
جلسه دوباره دادگاه تشکیل شد و اولیای دم دوباره خواستار قصاص متهم پرونده شدند.آنها اعلام کردند در این ماجرا، مهدی هم فرزندمان را کشته و هم به او تهمت می‌زند که پسرمان قصد سرقت داشته است به همین دلیل ما حاضر به گذشت نیستیم. اما متهم دوباره به جایگاه رفت و اعلام کرد قصد کشتن رفیقش را نداشته و اقدام او دفاع از خود بوده است،حتی اگر از صحنه جرم فرار کردم به دلیل ترسم بوده است.با پایان دادگاه قضات دوباره برای حکم وارد شور شدند تا سرنوشت این پرونده بالاخره بعد از سه سال مشخص شود.

کدخبر: ۳۷۸۹۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر