کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۷۷۴
تاریخ خبر:

ماجرای فرود اضطراری پرواز استانبول - تهران در تبریز

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده در روز جمعه ۲۷ خرداد هم قرار بود پروازی در ساعت ۹ صبح به سمت تهران انجام شود، اما به گفته مسافران پرواز استانبول - تهران هواپیمای شرکت معراج به علت نقص فنی و عدم سوختگیری در استانبول، بعد از هشت ساعت اجازه پرواز دریافت کرد و بعد از گذشت یک ساعت، مجبور شد در فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود اضطراری برای سوختگیری داشته باشد.

سیدمحمد میرسمیعی مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج، در توضیح علت این اتفاق می‌گوید: هواپیما که از استانبول استارت می‌زند، یکی از سیستم‌های پک دچار اشکال می‌شود در این هنگام هواپیما باید برگردد به مقصد و یا اینکه باید مسیر را در ارتفاع پایین ادامه دهد. با توجه به آنکه این هواپیما با ۱۵ دقیقه تاخیر تیک آف کرده بود، خلبان تصمیم می‌گیرد که ادامه مسیر دهد، اما باید از ارتفاعی که در نظر گرفته شده پایین‌تر پرواز می‌کرد تا به دلیل مشکل سیستم پک، هوای داخل کابین تغییری نکند و برای مسافران مشکل ایجاد نشود.

به گفته مدیر عامل شرکت هواپیمای معراج در این شرایط خلبان با توجه به محاسباتی که داشته، متوجه می‌شود که ممکن است تا فرودگاه امام با کمبود سوخت مواجه شود و بنابراین در تبریز بدون هیچ گونه حالت اضطراری فرود آمده و اقدام به دریافت سوخت می‌کند و پس از بررسی نهایی تخصصی توسط تکنسین‌ها مجددا به سمت فرودگاه بین اللمللی امام خمینی پرواز می‌کند.

او می گوید: کل تاخیر این پرواز دو ساعت و ۱۵ دقیقه بوده و این تاخیر تنها به دلیل اشکال فنی بوده است.

کدخبر: ۴۶۲۷۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر