کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۹۰۷
تاریخ خبر:

ماجرای سقوط مرموز خانم دیپلمات در ‌برج کامرانیه

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | برج آبشار، یکی از چند برج لاکچری تهران برای سکونت با آپارتمان هایی وسیع و دلباز که متری ۸۰ تا ۹۰ ‌میلیون تومان قیمت دارند ،‌ صبح روز تعطیل سه‌شنبه درگیر یک داستان جنایی می‌شود تا خواب اهالی را به هم بزند. حوالی ساعت هشت صبح، چهاردهم اردیبهشت‌ماه اهالی محله کامرانیه جنازه‌ای را مشاهده می‌کنند که روی چمن‌های حوالی برج آبشار افتاده بود.

شاید در وهله اول تشخیص این که جنازه زن است یا مرد ممکن نبود چرا که در گزارش اولیه‌ای که منتشر شد اعلام کردند جنازه مربوط به یک مرد است. اما در واقع جنازه پیدا شده روی چمن‌ها مربوط به یک زن ۵۱ساله با سمت دبیر اول سفارت سوئیس است. اینجا برج آبشار دارای بیست طبقه است که در طبقه هفدهم آن این زن ۵۱ ساله که برخی نامش را «سیلوه.ب» منتشر کرده‌اند سکونت داشته است.

برخی روایت‌ها و افرادی که در آنجا حاضر بودند می‌گویند:«‌جنازه این فرد روی چمن‌های کنار برج مشاهده شده است و برخی دیگر می‌گویند وقتی خدمتکارش به داخل خانه می‌آید، از نبود او متعجب شده و در نهایت باغبان‌ها جنازه را در چمن‌ها پیدا می‌کند و با نیروهای پلیس و اورژانس تماس می‌گیرند.»

اول صبح روز تعطیل است، برخی همسایه‌ها آماده شده‌اند تا حیوان خانگی خود را برای گردش بیرون ببرند که مشاهده می‌کنند محوطه جلوی برج، مملو از نیروهای انتظامی و شخصی پلیس است. تقاطع خیابان تاجیکی و ثروتی در کامرانیه شمالی حالا غلغله است. یک اسنپ و پیک موتوری همان حوالی ایستاده‌اند و ماجرا را دنبال می‌کنند، می‌گویند ما اصلا این فرد را نمی‌شناختیم چه برسد به این که بدانیم اینجا ساکن است و چه سمتی دارد!

به مرگ این زن که دارای سمتی در سفارت سوئیس است، مرگ معمایی لقب دادند. اولین مقام مسئولی که درباره این اتفاق توضیحاتی داد مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور است. او در ساعات اولیه حادثه رخ داده گفت:« ساعت ۹:۱۰ دقیقه صبح سه‌شنبه از طریق پلیس ۱۱۰ ماموریتی مبنی بر سقوط فردی از یک برج به اورژانس داده شد. این حادثه در یکی از برج‌های کامرانیه رخ داده و خانم س. ب ۵۱‌ساله از برج سقوط کرده و متاسفانه این فرد جان خود را از دست داده است. اخبار حاکی از آن است که این زن یکی از افرادی است که در سفارت سوئیس کار می‌کند. این فرد سوئیسی و بنابر اظهارات، یکی از مسئولان سفارت است.»

به گفته خالدی، در گزارش‌های اولیه اعلام شده به اورژانس، جنسیت این فرد آقا اعلام شده بود اما پس از حضور عوامل اورژانس در صحنه و بررسی، مشاهده شد متوفی خانم است. اما خالدی به یک نکته دیگر نیز در گفته‌هایش اشاره می‌کند و آن زمان مرگ این فرد است. او می‌گوید:« مدت زیادی از زمان فوت گذشته است.» سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه جسد به عوامل پزشکی قانونی تحویل داده شده است گفت: «تعیین علت فوت این فرد باید از سوی سازمان‌های مربوطه انجام شود اما فعلا شواهد مبنی بر سقوط این فرد است که دلیلش باید بررسی شود.»

او همچنین در پاسخ به اینکه نشانه‌ای از درگیری یا ورود اجباری به منزل این فرد وجود داشته است یا خیر؟ بیان کرد: «اورژانس در این خصوص اطلاعاتی ندارد» حالا این خبر در برخی رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشته است اگرچه نامی از او برده نشده و فقط یک مخفف از نام این زن عنوان کرده‌اند. همچنین به گزارش خبرآنلاین، از قول روابط عمومی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر منتشر شده در مورد درگذشت یکی از کارکنان سفارت سوئیس در تهران ضمن ابراز تسلیت اعلام شد: «موضوع از طریق مراجع ذیصلاح در دست بررسی بوده و نتیجه تحقیقات متعاقبا اعلام خواهد شد.»‌

سوئیس از سال ۱۳۵۷ حافظ منافع آمریکا در ایران بوده و حالا در اوج مذاکرات ایران و آمریکا در وین و شایعه رد وبدل کردن چند زندانی از دو کشور ،‌دبیر اول آن از طبقه هفدهم یک ساختمان سقوط کرده است. اما یک نکته در این میان در بین منابع غیررسمی وجود دارد:«‌آن هم نامه‌ای است که انگار این خانم به زبان انگلیسی از خود به جا گذاشته و در آن نوشته خسته شده‌ام از…» اگرچه این دوخط در حد سرنخ‌ها و ادله‌ای است که تا تایید رسمی نشود امکان استناد به آن وجود ندارد.

کدخبر: ۳۸۷۹۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر