کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۷۴
تاریخ خبر:

ماجرای حمله راکتی مشکوک به ‌اقلیم کردستان ‌

روزنامه هفت صبح | یک: دوشنبه شب منابع امنیتی اربیل اعلام کردند که ۱۴راکت به‌سوی این شهر شلیک شده است. ۵راکت در مناطق وزیران، بختیاری نزدیک به کنسولگری چین و میدان فروش دام اربیل، دو راکت در فرودگاه اربیل و یکی دیگر نیز در خیابان ۴۰متری این شهر فرود آمده بود. کنسولگری آمریکا در اربیل آژیر خطر خود را به صدا درآورد و نیروهای آمریکایی مستقر در مقر کنسولگری به حالت آماده‌باش درآمدند. این انفجارها در منطقه پرجمعیت اتفاق افتاد که باعث کشته شدن یک نفر شد.

* دو: نیروی ضدتروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که دو راکت در فرودگاه اربیل فرود آمده و این فرودگاه به‌صورت موقت تعطیل شده است. گفته می‌شود یکی از راکت‌ها به دیوار ساختمان کنسولگری چین اصابت کرده بود. بر اثر این حمله راکتی، نمایندگی شرکت مرسدس در اربیل خسارت دیده است.

* سه: وزارت امور داخله اقلیم در بیانیه‌ای به حمله راکتی دوشنبه‌شب اربیل واکنش نشان داد. در بیانیه این وزارتخانه اعلام شده است که تحقیقات نهادهای امنیتی در خصوص این حمله ادامه دارد. هوشیار زیباری عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق نیز از تحقیقات نهادهای امنیتی حکومت اقلیم در این زمینه خبر داده و اعلام کرده است که عاملان این حمله مجازات خواهند شد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله راکتی اربیل از مردم اقلیم خواسته است که آرامش خود را حفظ کنند. مسرور بارزانی اعلام کرده است که در خصوص شناسایی عاملان این حمله با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ارتباط است.

* چهار: گروه موسوم به«سرایا اولیاء الدم» در بیانیه‌ای درباره حمله راکتی دوشنبه شب به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل نوشت: به لطف خدا و دعای ملت عراق در ساعت ۹:۱۵ دقیقه دوشنبه شب به وقت محلی نیروهای سرایا اولیاء الدم موفق به انجام یک عملیات ویژه علیه اشغالگران آمریکایی در شمال کشور عزیزمان شدند.

در این بیانیه آمده است: به پایگاه الحریر اشغالگران در هفت کیلومتری اربیل نزدیک شده و موفق شدیم با شلیک ۲۴ موشک ضربه مهلکی به آنها بزنیم و این موشک‌ها به طور دقیق به اهداف اصابت کردند و سامانه «‌CRAM» و موشک‌های اشغالگران موفق به رهگیری این موشک‌ها نشدند.سرایا اولیاء الدم در ادامه بیانیه خود آورده است: این حمله منجر به وارد شدن خسارت‌های قابل توجهی به تجهیزات اشغالگران از انبارهای سلاح گرفته تا هواپیماها شد و طی آن شماری از عناصر اشغالگر نیز مجروح شدند.

این گروه در ادامه تأکید کرد: به ملت عراق نیز می‌گوییم موشک‌هایی که به بیرون از پایگاه مذکور اصابت کردند موشک‌های آمریکایی هستند که برای رهگیری موشک‌های ما شلیک شدند و ما بار دیگر با ملت پایدار عراق تجدید بیعت می‌کنیم که به گرفتن انتقام خون فرماندهان شهید ادامه دهیم و اشغالگران آمریکایی از حملات‌مان در هر وجب از خاک میهن‌مان حتی در کردستان در امان نخواهند بود و ما وعده یک عملیات ویژه دیگر را به شما می‌دهیم.

* پنج: سازمان مقابله با تروریسم اقلیم کردستان عراق از کشف خودرویی که به عنوان سکوی حمله راکتی دوشنبه شب در اربیل مورد استفاده قرار گرفته بود، خبر داد. سازمان مقابله با تروریسم اقلیم کردستان عراق روز ‌سه‌شنبه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد، خودرویی که حمله راکتی در اربیل با آن انجام شده بود را کشف کرده است.

* شش: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق حملات موشکی به اربیل را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از الحره، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق خاطرنشان کرد: ما حمله موشکی و مرگبار به اربیل را محکوم می‌کنیم.وی در ادامه افزود، اینگونه اقدامات شنیع به منزله تهدیداتی جدی و خطرناک برای ثبات است و عراق باید از اقدامات«خصمانه خارجی»حفاظت شود. وزیر امور خارجه آمریکا با محکوم کردن حمله دوشنبه شب در اربیل عراق، به حمایت از تحقیقات درباره این حمله راکتی متعهد شده است.

کدخبر: ۳۷۴۲۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر