کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۸۶۷
تاریخ خبر:

لیگ قهرمانان، میانبر انتقال سردار به تیم‌های بزرگ

روزنامه هفت صبح |‌ ‌اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا به نام سردار آزمون ثبت شد. البته اگر بازی لیون و زنیت هم همزمان با شش بازی دیگر سه‌شنبه شب برگزار می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد چرا که در این شش بازی گل‌های زیادی در دقایق اولیه به ثمر رسید اما از خوش‌شانسی سردار بود که بازی لیون و زنیت دو ساعت زودتر از دیگر بازی‌ها آغاز شد و او هم از این فرصت استفاده کرد و قبل از پایان نیمه اول، اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند‌ اما قبل از این گل اتفاقات زیادی برای او در زمین رخ داده بود.

*** یک نیمه پرحادثه
بازی لیون و زنیت در استادیوم لیون پارک برگزار می‌شد. جایی که قبلا ژرلاند نام داشت و بازی خاطره‌انگیز ایران و آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه هم در آن برگزار شده بود. دقایق ابتدایی بازی با فشار غیرمنتظره زنیت روی دروازه تیم میزبان همراه بود. به شکلی که تا دقیقه پنج، زنیت سه شوت به سمت دروازه لیون زد.

در این دقایق سردار یکی از مهم‌ترین و موثرترین بازیکنان تیمش بود‌ اما کمی بعد بازی متعادل شد و لیون از فشار زنیت خارج شد. با این حال بعد از گذشت ۲۰ دقیقه دوباره زنیت بر بازی مسلط شد. از دقیقه ۲۰ تا ۳۵ سردار آزمون دو شوت زمینی از پشت محوطه جریمه زد که هر دو با فاصله‌ای کم از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

او یک پاس خوب هم به هم‌تیمی‌اش داد که شوت او را دروازه‌بان لیون مهار کرد‌ اما در دقیقه ۳۷ اتفاق مهمی افتاد. سردار آزمون در نیمه زمین خودی، تیاگو مندس بازیکن برزیلی لیون را به شکلی ناخواسته متوقف کرد و در این درگیری خودش دچار مصدومیت از ناحیه مچ پا شد. او به خاطر این خطا یک کارت زرد هم گرفت.

سردار لحظاتی برای مداوای پای آسیب‌دیده‌اش در بیرون زمین ماند و دقایقی بعد به بازی برگشت‌ اما مصدومیتش جدی به نظر می‌رسید و خودش بود که به سرمربی تیم اشاره کرد تا او را تعویض کند. با این حال پروژه تعویض او کمی طول کشید و اتفاق خوب برای او در همین لحظات رخ داد.

در دقیقه ۴۱ سردار روی یک حرکت یک و دوی عالی با آرتم زیوبا، با دروازه‌بان لیون تک به تک شد و قبل از اینکه او به توپ برسد با نوک پای راست و ضربه‌‎ای زمینی دروازه این تیم را باز کرد تا بعد از حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا سومین بازیکن ایرانی باشد که در استادیوم خانگی تیم لیون گلزنی می‌کند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم، آزمون متوجه شد که نمی‌تواند به بازی ادامه دهد. او درخواست تعویض کرد و سرانجام در دقیقه ۴۷ از بازی بیرون رفت.

*** سومین گل در لیگ قهرمانان، رسیدن به رکورد دایی
گلی که سردار به لیون زد، سومین گل او در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بود. او سه سال پیش در تیم روستوف هم در این مسابقات حضور داشت و موفق شد در دو بازی پیاپی به دو تیم بزرگ اروپا گل بزند. اولین گل او در ورزشگاه ویسنته کالدرون و مقابل اتلتیکومادرید به ثمر رسید که آن بازی با باخت ۲بریک روستوف تمام شد.

سه هفته بعد در ورزشگاه خانگی روستوف، سردار به زیبایی بواتنگ را دریبل ‌ و دروازه بایرن مونیخ را باز کرد. این بازی با پیروزی ۳بر۲ روستوف به پایان رسید. البته سردار در اولین بازی تیمش مقابل آیندهوون هم یک پاس گل داده بود. حالا تعداد گل‌های سردار در لیگ قهرمانان اروپا با تعداد گل‌های علی دایی مساوی شده است. دایی در این مسابقات دو گل به چلسی و یک گل به آث میلان زده بود. سردار البته فرصت دارد تا با گلزنی در بازی‌های بعدی تیمش، از رکورد دایی هم عبور کند.

*** لیگ قهرمانان، میانبر انتقال به تیم‌های بزرگ
درخشش سردار در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند پای او را به تیم‌های بزرگ اروپایی باز کند. البته در سال‌های گذشته بارها خبر از علاقه تیم‌هایی مثل لیورپول، آرسنال، آث میلان، گلاسکورنجرز، لاتزیو و… به او در رسانه‌ها منتشر شده بود اما در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد. با این حال بازی مقابل تیم‌های بزرگ اروپا در لیگ قهرمانان که زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار دارد و البته موفقیت و گلزنی در این مسابقات، می‌تواند باعث شود سردار بالاخره از لیگ روسیه جدا شود و به تیمی بزرگ‌تر بپیوندد.

او حالا تبدیل به یک چهره شناخته شده در فوتبال اروپا شده است. در بای مقابل لیون، گزارشگر‌ فرانسوی بازی، بارها از لقب «مسی ایرانی» برای معرفی سردار استفاده کرد و این لقبی است که از مدتی پیش سردار به آن معروف شده است. زنیت در لیگ قهرمانان اروپا با بنفیکا و لایپزیش هم همگروه است و این شانس را دارد که از مرحله گروهی صعود کند و بازی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر را در مرحله حذفی تجربه کند. این همان فرصت طلایی است که سردار باید برای رسیدن به آن تلاش کند تا بالاخره پس از چند سال خبر و شایعه، در نهایت موفق به انتقال به تیمی بزرگ در سطح اروپا شود.

کدخبر: ۲۸۰۸۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر