کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۷۹۲۹
تاریخ خبر:

لیست جالب پرفروش‌ترین کالاهای اینترنتی‌

روزنامه هفت صبح، نگین باقری| «تخم مرغ 20 عددی، خامه صورتی، پنیر بدون نمک، دستکش و زعفران 4 گرمی»؛ این‌ها پرفروش‌ترین محصولات یک ماه گذشته سایت دیجی‌کالا بوده‌اند. گزارش هفتگی سایتی که خیلی از ما به فروش وسایل خانه یا وسایل الکترونیک می‌شناسیم نشان می‌دهد که مواد غذایی بیشتر از هر چیز دیگری در آن پرفروش است. دیجی‌کالا همین گزارش را به صورت ماهانه هم ارائه می‌دهد. نتیجه این بار چه تفاوتی می‌کند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنج کالای پرفروش ماه در این سایت شامل همان تخم‌مرغ و خامه و زعفران می‌شود ولی به جای پنیر و دستکش که در پرفروش‌های هفته آمده بود، یک مدل گوشی و یک هندزفری بلوتوثی نشسته. اولی از برند سامسونگ و به قیمت 5 میلیون و 489 و دومی هم به ارزش 159 هزار تومان. تقریبا مشخص است که این یک هفته دستکش به خاطر خانه تکانی‌ها به بالای این جدول رسیده. ولی اگر این استثنا را کنار بگذاریم متوجه می‌شویم که به طور کلی بیشتر خریدهای پرطرفدار و پرتکرار دیجی‌کالا در ماه گذشته از بخش سوپرمارکتی آن بوده.

جالب است که در لیست پرفروش‌های این ماه یک مدل از ساده‌ترین گوشی‌های نوکیا هم جا گرفته که 600هزار تومان قیمت دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که کاربران در آستانه عید یاد خرید هدفون بلوتوثی افتاده‌اند چراکه چندین مدل با قیمت مختلف به لیست پرفروش‌های 30روز گذشته راه یافته. همچنین بعد از آن هم روغن در ابعاد و مارک‌های مختلف به پرفروش‌های این مدت رسیده.

اگر دسته‌بندی‌مان را فقط به کالاهای دیجیتال محدود کنیم خواهیم دید که به‌جز هدفون‌های بلوتوثی، پایه نگهدارنده گوشی، اسپیکر و باتری از برندهای متفاوت در همین لیست یک ماهه ظاهر شده.یک نکته جالب دیگر در دسته پرفروش‌های یک ماه گذشته بخش دیجیتال، آستین کنترل‌کننده انگشت است که 9 هزار تومان قیمت دارد. این دیگر چه جور کالایی است؟ این آستین انگشت پوششی است که گیمرها داخل شست دستشان می‌کنند تا موقع حرکات ظریف بازی‌های موبایلی کارشان آسان‌تر و هدفگیری‌شان دقیق‌تر شود. یکی از پرفروش‌های دیگر این دسته‌بندی کیت تمیزکننده ال سی دی است که نمی‌توان منکر ارتباط آن با روزهای دم عید و خانه تکانی شد.

وقتی سراغ مد و پوشاک در دیجی‌کالا می‌رویم شاهد ساده‌ترین زیورآلات عیددیدنی‌ها هستیم. یکی اسپری مو، دیگری دستبند 25 هزار تومانی، همچنین انگشتر ساده 14 هزار تومانی و آخری هم گردنبند مدل شیشه خون. احیانا اگر با این آخری آشنا نیستید داخل عکس‌های کاربران متوجه می‌شوید که این گردنبند 25 هزار تومانی، یک کادو بین عشاق است که کمی از خون خود را داخل آن می‌ریزند و به یار می‌دهند. البته وقتی این محصول به دست کاربر می‌رسد مقداری مایع قرمز داخل خود دارد که محتاج زخمی کردن خود نشوید. به جز این زیورآلات، وسایلی مثل کش مو در مدل‌ها و شکل‌های مختلف هم بارها تکرار شده.

چه خبر از کتاب‌های پرفروش یک ماه گذشته؟ اولین کتاب ‌«کتابخانه نیمه شب» نام دارد که سال 2020 منتشر شده. این کتاب بیشتر در حوزه ادبیات نوجوانان می‌گنجد و در ایران آن را هم نشر کوله‌پشتی و هم ثالث ترجمه کرده‌اند. «خودت را به فنا نده»، «تخت خوابت را مرتب کن»، «قدرت شروع ناقص»، «تکه‌هایی از یک کل منسجم» و «بی‌حد و مرز» هم کتاب‌های همه پسند دیگر هستند. نکته جالب این است که کتابی که از همه پرفروش‌تر شده بود یک رمان داستانی بود و بقیه آنها در رده روانشناسی می‌گنجند.

البته روانشناسی تخصصی و آکادمیک که نه بلکه بیشتر روانشناسی همه پسندی که به زبان قابل فهم درباره بهتر انجام دادن کارها و بهبود زندگی توصیه‌هایی دارد. از بین آنها «تکه‌هایی از یک کل منسجم» تالیفی است که آن را یک روانشناس ایرانی که به واسطه پست‌های اینستاگرامش مشهور شده بود نوشته. آخرین نکته جالب از پرفروش‌های دیجی‌کالا یک روکش دنده از دسته وسایل خودرو است. روکش دنده چیست؟ یک هودی کوچک که برای قد و بالای دنده خودرو دوخته شده و 55 هزار تومان قیمت داشته است.

کدخبر: ۵۰۷۹۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر