کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۸۴۲
تاریخ خبر:

لژیونرهای ناکام در راه بازگشت به ایران

روزنامه هفت صبح | با پایان یافتن فصل فوتبالی در اروپا و چند کشور عربی، تکلیف تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران برای فصل آینده مشخص نیست و شایعات زیادی درباره آنها شنیده می‌شود. در این گزارش به وضعیت بازیکنانی می‌پردازیم که فصل چندان خوبی را سپری نکردند و احتمال بازگشت یا حضور آنها در لیگ برتر ایران وجود دارد.

*** علی کریمی: هافبک خوش فکر و خلاق فوتبال ایران فصل گذشته را در لیگ ستارگان قطر سپری کرد. او که یک فصل فوق‌العاده را در استقلال گذرانده بود، در پنجره نقل و انتقالاتی فصل گذشته ابتدا به تیم القطر پیوست و با نمایش‌های خوبش، این تیم را که معمولا در رده‌های پایین جدول قرار داشت‌ تا رده‌های میانی بالا آورد و همین درخشش کافی بود تا در نیم‌فصل راهی تیم متمول و پرستاره الدحیل شود.

الدحیل بازیکنان بزرگی داشت و کریمی توانست در میان ستاره‌های این تیم، جایی در ترکیب اصلی برای خود دست و پا کند و تاثیرگذار ظاهر شود. او در بیشتر بازی‌های الدحیل بازیکن فیکس این تیم بود اما ناکامی الدحیل در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا مدیران این باشگاه به دنبال ستاره‌هایی صاحب‌نام‌تر باشند. نتیجه اینکه علی کریمی از این تیم جدا شد و حالا زمزمه‌های بازگشت او به استقلال شنیده می‌شود. البته او معمولا خواسته‌های مالی بالایی دارد که برآورده کردنش کار آسانی نیست و شاید بازگشتش به استقلال به همین دلیل منتفی شود.

*** کاوه رضایی: او پس از پشت سر گذاشتن یک فصل فاجعه‌بار در کلاب بروژ، فصل گذشته به صورت قرضی به شارلروا بازگشت. کاوه بازگشت خوبی به شارلروا داشت و در ۱۲ بازی اول موفق شد شش گل برای این تیم به ثمر برساند اما یک مصدومیت، او را برای چند هفته از ترکیب تیم دور کرد و در بازگشت، دیگر خبری از آن کاوه گلزن نبود. او تا پایان فصل فقط توانست یک گل دیگر بزند و یک پاس گل بدهد.

در پایان فصل، کلاب بروژ رسما اعلام کرد که کاوه را نمی‌خواهد و حالا باید دید شارلروا باز هم خواهان حضور او در این تیم هست یا نه. آنها باید بر سر جذب قرضی یا قطعی او با کلاب بروژ به توافق برسند. در این میان شنیده می‌شود فرهاد مجیدی هم خواهان حضور کاوه در استقلال شده است. اگر شارلروا اصراری به حفظ رضایی نداشته باشد و با توجه به اینکه او در فصل گذشته توجهات زیادی را به خود جلب نکرد، این احتمال وجود دارد که رضایی به استقلال برگردد. البته نکته اینجاست که او هم خواسته مالی بالایی دارد!

*** رامین رضاییان: او یک فصل عجیب و غریب و پرماجرا را در قطر پشت سر گذاشت. با درخششی فوق‌العاده در تیم ته جدولی الشحانیه و زدن ۱۲ گل! یکی از بهترین گلزنان فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ستارگان قطر بود و به لطف همین درخشش فصل بعد راهی تیم پرستاره الدحیل شد اما در این تیم نتوانست درخشش خود را تکرار کند و در یک نیم‌فصل فقط دو گل زد و یک پاس گل داد و در پنجره نقل و انتقالاتی نیم‌فصل به تیم السیلیه رفت.

در السیلیه هم اوضاع خیلی فرقی نکرد و او فقط سه گل زد اما بیشتر از گذراندن یک فصل معمولی در قطر، دعوت نشدنش به تیم ملی باعث شد تا فصل برای او بدتر از همیشه به پایان برسد. اسکوچیچ به صراحت اعلام کرد به او اعتقادی ندارد. حالا فصل برای رضاییان به پایان رسیده و گفته می‌شود مذاکراتی در جریان است تا او به پرسپولیس برگردد. البته هر دو طرف فعلا ماجرا را تکذیب کرده‌اند اما با توجه به نیاز پرسپولیس به تقویت در پست مدافع راست، این احتمال وجود دارد که رامین به این تیم برگردد.

*** امید ابراهیمی: او فصل خوبی را در الاهلی قطر پشت سر گذاشت. در هر ۲۲ بازی این تیم در لیگ ستارگان به طور کامل به میدان رفت و حتی برای یک دقیقه هم تعویض نشد! در این مدت دو گل برای الاهلی زد و یک پاس گل هم داد. تیم ابراهیمی بدشانس بود که شانس حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دلیل تفاضل گل کمتر از الغرافه از دست داد. درباره سرنوشت او در فصل بعد اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد.

از طرفی گفته می‌شود الاهلی قصد دارد قرارداد او را برای یک سال دیگر تمدید کند. از طرفی یک پیشنهاد دیگر از یکی از تیم‌های معمولی و میانه جدولی قطر دارد و از سوی دیگر احتمال بازگشت او به استقلال از سال‌های گذشته بیشتر است. او حالا ۳۳ ساله است و احتمال اینکه مذاکراتش در قطر به بن‌بست برسد زیاد است. ضمن اینکه از میان او و علی کریمی، او گزینه کم‌هزینه‌تری است و اگر قرار به جذب یک هافبک میانی باشد، او گزینه مناسب‌تری خواهد بود که این بار خواسته‌های مالی کمتری هم خواهد داشت.

*** رضا اسدی: او را می‌توان ناکام‌ترین لژیونر فصل گذشته ایران دانست. در حالی که در فصل نقل و انتقالات لیگ بیستم، از همه‌تیم‌های بزرگ و متمول ایران پیشنهادهای نجومی داشت، ترجیح داد لژیونر شود و به تیم کمتر شناخته شده سنت‌پولتن اتریش پیوست. پیش‌بینی‌ها این بود که او با درخشش در این تیم زمینه حضور در تیم و لیگی معتبرتر را برای خود فراهم کند اما اسدی یک فصل کابوس‌وار را در اتریش سپری کرد.

در تمام نیم‌فصل اول فقط ۴۰ دقیقه برای سنت‌پولتن به میدان رفت و سپس مصدوم شد و در سه بازی آخر فصل هم ۱۰۳ دقیقه بازی کرد و کار خاصی هم در این مدت انجام نداد. در پایان فصل، سنت‌پولتن به دسته پایین‌تر سقوط کرد و اسدی هم قراردادش را با این تیم فسخ کرد. او حالا بازیکن آزاد به شمار می‌رود و شایعات زیادی درباره تیم فصل آینده‌اش به گوش می‌رسد که جدی‎ترین آنها حضور در پرسپولیس است. با توجه به جدایی قریب‌الوقوع احمد نوراللهی از پرسپولیس و نیاز یحیی به یک بازیکن در حد و اندازه‌های او، اسدی اگر آماده باشد یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود.

*** رضا قوچان‌نژاد: در زووله هلند فصل عجیب و غریبی را پشت سر گذاشت. شش گل برای این تیم زد که شامل یک هت‌تریک، یک بریس و یک تک‌گل بود و در سایر بازی‌ها خبری از گلزنی او نبود. البته در بسیاری از بازی‌ها نیمکت‌نشین بود و در دقایق کوتاهی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. مجموع دقایق بازی او در ۱۲ بازی آخر به ۹۰ دقیقه هم نرسید که باعث شد در پایان فصل و اتمام قراردادش با این تیم، یک مصاحبه طوفانی علیه سرمربی زووله انجام بدهد.

حالا او بازیکن آزاد است و گفته می‌شود بالاخره فصل آینده می‌توانیم گوچی را در لیگ برتر ایران ببینیم. از استقلال و پرسپولیس به عنوان مشتریان جدی او نام برده می‌شود و ظاهرا استقلال جدی‌تر از رقیب سنتی خود به دنبال جذب گوچی است اما همچنان بزرگ‌ترین مانع برای حضور قوچان‌نژاد در فوتبال ایران، همسر اوست که تمایل چندانی به زندگی در ایران ندارد و به همین دلیل شاید گوچی به جای ایران راهی یکی از لیگ‌های عربی شود. البته مقاصد عجیب‌تری مثل لیگ‌های قبرس و یونان را هم می‌توان برای گوچی متصور بود.

کدخبر: ۳۹۴۸۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر