کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۸۲۸
تاریخ خبر:

لطفا زبان فارسی را به کیندل برگردانید!

پس از گذشت حدود یک سال از حذف زبان فارسی از پلتفرم آمریکایی کتاب کیندل، کارزاری برای بازگشت این زبان و حمایت شرکت آمازون از زبان فارسی به راه افتاده است.

اولین نسخه آمازون کیندل، سخت‌افزاری الکترونیکی که توسط آمازون.کام، برای خواندن کتاب الکترونیکی ساخته شد، در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۷ به بازار آمد. این روزها البته علاوه‌ بر سخت‌افزارهای مربوط به آن می‌توان با نصب نرم‌افزار کیندل بر روی دستگاه‌های مختلف، به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد.

یک جست‌وجوی ساده در کیندل نشان می‌دهد که دیگر خبری از کتاب فارسی‌زبان در این پلتفرم نیست؛ همین موجب شده تا کاربران، این‌طور به این اتفاق واکنش نشان دهند: «باورم نمی‌شد که زبان بیشتر از صدمیلیون نفر بین زبان‌هایی که کیندل پشتیبانی‌شون می‌کنه نباشه.»

این موضوع حالا سبب شده است تا علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی، کارزاری را برای بازگشت این زبان به پلتفرم کیندل به راه بیندازند.

در متن بیانیه این کارزار آمده از زمانی که در اواخر تابستان گذشته، سرویس چاپ شرکت کریت‌اسپیس با کیندل ادغام شد، سرویس جدید از ارائه خدمات به زبان فارسی امتناع کرده است.

البته در این میان عده‌ای هم این اقدام آمازون را در شرایط تحریم ایران از سوی آمریکا چنین توجیه می‌کنند: «دلیلش اینه که آمازون در ایران نمی‌تونه پولی دربیاره. شصت میلیارد هم به این زبان صحبت کنند، بازهم براشون فرقی نمی‌کنه. کاپیتالیسم عاشق پوله نه فرهنگ.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

کدخبر: ۴۰۲۸۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1568532767

    کیندل چیه؟ ولش کنید. فیدیبوک خودش بوک ری در داره.