کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۳۵۴
تاریخ خبر:

لذت کوپه‌سوا‌ری با بودجه زیر یک و نیم میلیارد تومان

روزنامه هفت‌صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| اوایل دهه ۹۰ شمسی دوره طلایی واردات خودرو به‌طور عام و خودروهای کوپه بود. بعد از آن بود که محدودیت‌های اعمال ‌شده در زمینه حجم موتور و لوکس ‌بودن خودرو باعث شد تا این کراس‌اوورها و سدان‌ها باشند که بخش اعظم ثبت سفارش واردکنندگان خودرو را تشکیل می‌دهند. این روزها بعید است که بتوانید خودرویی صفر در کلاس کوپه در بازار پیدا کنید؛ مگر نسخه‌های دپویی مدل‌های خاص همچون پورشه ۷۱۸ باکستر یا ب.ام.و i8 با قیمت‌هایی فضایی! اما می‌توان به سراغ کوپه‌های کارکرده سال‌های قبل‌تر هم رفت که زیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند؛ یعنی برابر با یک خودروی صفر کیلومتر روز مثل نیسان جوک اسپرت.

۴۲۰ میلیون / هیوندای کوپه - مدل ۲۰۰۸


هیوندای کوپه یا آنطور که در دیگر بازارها صدایش می‌کردند، توسانی و تیبورن، در اواخر عمر خود به ایران آمد و خیلی زود جایش را به جنسیس کوپه داد اما همان سه سال حضور باعث شد تا خیلی‌ها عاشقش شوند. حتی همان موقع هم کسانی کوپه را می‌خریدند که متریال بد کابین یا کمبود آپشن‌های این خودرو برایشان مهم نبود. از این رو اگر می‌خواهید کوپه‌سوار شوید اصلاً فکر اینجور چیزها را نکنید اما عوضش این هیوندای عصبانی چه برای‌تان آورده است؟ یک ترکیب فنی فوق‌العاده و هماهنگ. یعن پیشرانه‌ای با قدرت قابل قبول در این بازه قیمتی که با گیربکس خودرو خوب چفت شده و سیستم تعلیقی که هر چند کوبش بالایی دارد اما هندلینگ اسپرتش شما را به یاد ب.ام.و می‌اندازد! البته مشترک‌ بودن پیشرانه کوپه با اسپورتیج و توسان شش سیلندر باعث می‌شود که خیلی برای تامین قطعات موتوری آن به ‌ دردسر نیفتید.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۳ متر
وزن: ۱۲۸۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۶۲ لیتر
قدرت موتور: ۱۶۷ اسب بخار
مصرف سوخت: ۹٫۹ لیتر
نوع موتور: ۲٫۷ لیتری

۸۶۵ میلیون: کیا سراتو کوپ - مدل ۲۰۱۶


در بین کلاس خودروهای کوپه، کیا سراتوی کوپ شاگرد مثبتی است که رگه‌هایی از رسمی ‌بودن را در خود دارد. شاید این به خاطر آن است که در بازار سراتوی کوپ را چیزی جز نسخه دودر سراتوی معمولی نمی‌بینند که البته کره‌ای‌ها همیشه زیباترین رینگ‌های‌شان را برای آن در نظر می‌گیرند! اگر زشتی کابین هیوندای کوپه را یک جوری می‌توانستید به دلیل قدیمی ‌بودنش توجیه کنید‌ اما کابین سراتوی کوپ هیچ جایی را برای توجیه باقی نمی‌گذارد و کیا واقعاً در این بخش کم‌کاری کرده است. البته فضای محور عقب به نسبت تویوتا GT86 یا هیوندای جنسیس کوپه جادارتر است. سراتوی کوپ نسل دوم نسبت به نسل اول در زمینه کیفیت رانندگی پیشرفت خوبی داشته و به خصوص تعویض دنده و سیستم تعلیق آن حالا به کلاس خودروهای کوپه نزدیک‌ترند. این خودرو از سدان‌های هم‌قیمتش همچون میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ پرشتاب‌تر و سریع‌تر است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۵ متر
وزن: ۱۳۵۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۲۵ لیتر
قدرت موتور: ۱۷۳ اسب بخار
مصرف سوخت: ۸٫۳ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری

۷۵۵ میلیون/ هیوندای جنسیس کوپه - مدل ۲۰۱۱


ملقب به سوسمار و یکی از خوش‌رخ‌ترین کوپه‌های وارداتی آسیایی به بازار ایران. جنسیس کوپه نشان داد که می‌توان اروپایی نبود اما متفاوت بود و کاری کرد که مشتری از صدای دل‌انگیز اگزوز ماشینش لذت ببرد. پیشرانه مشترک پرقدرت جنسیس شتاب بالایی (حدود ۷ ثانیه) به جنسیس کوپه داده اما در عین حال باعث شده که استهلاک این خودرو و به تبع هزینه‌های نگهداری‌اش مثل خود جنسیس بالا باشد. سیستم صوتی جنسیس در مدل‌های قبل از ۲۰۱۳ اینفینیتی و در مدل ۲۰۱۳ لکسیکن است اما در هر دو می‌توان از صدای شفاف استرو لذت برد که مرهون وجود ساب‌ووفر و تیونر در این خودرو نیز هست. گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور عقب و کروز کنترل از جمله آپشن‌های هیوندای جنسیس کوپه هستند. این خودرو دو مشکل فنی معمول دارد: عملکرد نه‌چندان سریع ترمزها و استهلاک زودهنگام لاستیک‌ها به دلیل عملکرد نه‌چندان خوب دیفرانسیل عقب.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۹ متر
وزن: ۱۹۱۲ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۲۸۰ لیتر
قدرت موتور: ۲۹۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۹٫۵ لیتر
نوع موتور: ۳٫۸ لیتری

۸۵۰ میلیون/ تویوتا جی‌تی ۸۶ - مدل ۲۰۱۳


۹۰ اسب بخار قدرت کمتر و ردیف عقبی که از فرط تنگ‌ بودن بهتر است بگوییم اصلاً وجود ندارد باعث شد تا تویوتا جی‌تی ۸۶ در دوره حضور دو ساله خود در بازار ایران بتواند مشتریان کمتری را نسبت به رقیب اصلی‌اش هیوندای جنسیس کوپه به سمت خود جذب کند. اما الان و با گذشت چند سال از حضور این محصول مشترک تویوتا با سوبارو در ایران معلوم شده که خرید جی‌تی ۸۶ عقلانی‌تر از جنسیس کوپه به نظر می‌رسد. این خودرو یک خودروی دیفرانسیل عقب واقعی است و هرزگردی چرخ‌های جنسیس کوپه را ندارد. کیفیت بالای قطعات و پیشرانه هزینه‌های نگهداری‌اش را کاهش داده و همچنین کیت‌های بدنه بیشتر و جذاب‌تری برای آن قابل سفارش هستند. نکته جالب در مورد گیربکس GT86 آن است که به‌رغم اتوماتیک ‌بودن، آنقدر خوب و سریع ظاهر می‌شود که اصلاً حس نمی‌کنید پشت خودرویی اتومات نشسته‌اید.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۲ متر
وزن: ۱۲۹۸ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۱۹۵ لیتر
قدرت موتور: ۲۰۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۱ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری

یک میلیارد و ۵۰ میلیون/ ب.ام.و ۳۳۰ آی کوپه - مدل ۲۰۰۹


قوی‌ترین تیپ سری ۳ ب.ام.و با بدنه کوپه تنها در مدل ۲۰۰۹ در بازار ایران موجود است و یکی از کمیاب‌ترین‌های این سری نیز به شمار می‌رود. نسخه کوپه نسل پنجم ب.ام.و سری ۳ که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ‌ روی خط تولید باواریایی‌ها قرار داشت، تفاوت‌های اساسی با نسخه سدان دارد؛ از جمله سپر اسپرت متفاوت و گرافیک‌ تهاجمی چراغ‌های جلو. این خودرو که توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۰۹ را کسب کند، از سطح آپشن خوبی در کابین برخوردار است که از جمله مهم‌ترین‌های آن می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردن با هشت بلندگوی های‌فای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، فرمان اکتیو و سیستم اطلاعاتی سرگرمی بهبودیافته آی درایو اشاره کرد. ب.ام.و ۳۳۰ آی اگرچه خودرویی ایده‌آل برای مسافت‌های طولانی است‌ اما پیشرانه تنفس طبیعی آن باعث شده که گشتاورش نسبت به تیپ‌های توربو پایین‌تر باشد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۵ متر
وزن: ۱۶۹۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۳۰ لیتر
قدرت موتور: ۲۷۲ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۸ لیتر
نوع موتور: ۳ لیتری

یک میلیارد و ۷۰ میلیون / آئودی TT کوپه - مدل ۲۰۰۸


آئودی TT اگرچه حضور کوتاه‌مدتی نسبت به بازار ایران داشت و هیچ وقت از خدمات پس از فروش درست و حسابی بهره نبرد‌ اما از نظر فنی آنقدر قابل اطمینان بود که باعث شد سری ۱ ب.ام.و جزو محصولات شکست‌خورده پرشیا خودرو در اواخر دهه ۸۰ شمسی باشد و خریداران GT86 هم به‌رغم گذشتن چند سال از حضور این خودرو با دیدنش دست و دلشان بلرزد! نسخه‌های موجود از آئودی TT در ایران به پیشرانه دو لیتری مجهز هستند و در تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شده‌اند. مزیت اصلی آئودی TT به شاسی سبک آن باز می‌گردد که از ترکیب آلومینیوم و فولاد ساخته شده است و موجب شده تا این خودرو عملکرد درخشانی را در شتاب‌گیری و هندلینگ از خود به نمایش بگذارد. آئودی TT برخلاف بسیاری از رقبای اسپرت خود قابلیت استفاده روزانه را دارد و به واسطه مهندسی خوب پیشرانه و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، خودرو پراستهلاکی قلمداد نمی‌شود.

ظرفیت: ۲ نفر
طول: ۴٫۱ متر
وزن: ۱۴۰۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۰۵ لیتر
قدرت موتور: ۲۱۱ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۱ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری توربو

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون / فولکس‌واگن بیتل - مدل ۲۰۱۳


بیتل در ایران از جمله خودروهایی است که برای خریدنش باید دل بزرگی داشته باشید چون نه قیمتش به قد و قواره‌اش می‌خورد و همیشه یک خودروی بهتر برای خریداری هست و نه مثل مدل‌های وارد شده توسط ماموت خودرو خدمات پس از فروش درست و درمانی دارد‌ اما اگر مشکلی با این موارد ندارید و به استفاده طولانی‌مدت از یک خودروی مطمئن فکر می‌کنید باید بگوییم بیتل کاملاً مناسب شماست. پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو شتاب ۷٫۵ ثانیه‌ای برای آن به ارمغان می‌آورد و از فضای جادار کابین و متریال باکیفیت آن تعجب خواهید کرد. روی تمامی بیتل‌های وارد شده به ایران کیت ABT نصب شده که آیرودینامیک و ظاهر بهتر و هندلینگ اسپرت‌تری دارند. دیگر ویژگی مثبت بیتل آن است که بر‌خلاف دیگر خودروهای کوپه زیر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون فقر آپشنی ندارد و اگر کمی سخت‌گیری را کنار بگذارید از آپشن‌های متنوعش لذت خواهید برد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۲ متر
وزن: ۱۴۱۷ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۳۶ لیتر
قدرت موتور: ۲۰۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۶ لیتر
نوع موتور: ۲ لیتری توربو

یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون / رنو لاگونا کوپه - مدل ۲۰۱۲


تنها نماینده کشور فرانسه در این فهرست خودرویی کمیاب‌تر از دیگر گزینه‌ها در بازار است و مثل بقیه خودروهای فرانسوی هزینه نگهداری بالایی را از جیب شما می‌مکد! با این حال لاگونای کوپه برای کسانی که می‌خواهند ماشینی متفاوت سوار شوند و دلبستگی زیادی به سبک طراحی خاص محصولات رنو دارند، خودرویی جذاب و چه بسا یک اثر هنری است! امکاناتی همچون کروز کنترل، سنسور عقب، سنسور باران، صندلی برقی راننده با گرمکن، شش کیسه هوا و آینه‌های جانبی برقی دارد (و البته شیفتر فرمان ندارد که همه رقبایش دارند!). بر‌خلاف ظاهر مظلومش، قلب آن را یک پیشرانه ۳٫۵ لیتری شش سیلندر تشکیل داده که شتابش را به زیر ۷٫۵ ثانیه رسانده است. کابین جادار رنو از متریالی پر شده که بر‌خلاف خودروهای کره‌ای پس از استفاده طولانی‌مدت از بین نمی‌روند. رنو در انتخاب گیربکس این خودرو اشتباه بدی کرد و گیربکس اتومات نرمی برای آن قرار داد که هیچ وقت نمی‌تواند حس و حال یک خودروی اسپرت را تداعی کند.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۶ متر
وزن: ۱۵۵۲ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۲۳ لیتر
قدرت موتور: ۲۴۰ اسب بخار
مصرف سوخت: ۱۰ لیتر
نوع موتور: ۳٫۵ لیتری

کدخبر: ۴۲۷۳۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر