کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۶
تاریخ خبر:

قیمت خودرو ‌صعودی شد؛ پراید ۱۱۵‌میلیون

روزنامه هفت صبح | در حالی که در هفته‌های گذشته خریداران تشویق به صبر می‌شدند و فاصل قیمت در‌ کارخانه با بازار به شدت کم شده بود،‌ نزدیک ‌شدن شب عید، نوسانات نرخ ارز و عدم تصویب بودجه ۱۴۰۰ که بخشی از آن به واردات خودروهای مناطق آزاد مربوط می‌شد، سبب شده است تا بار دیگر قیمت‌ها افزایش یابند.

در این شرایط خریداران ترجیح می‌دهند شانس خود را در طرح‌های فوق‌العاده فروش خودروسازان بیازمایند و بار دیگر ثبت‌نام در این طرح‌ها با اقبال روبه‌رو شده است. در حال حاضر با توجه به روند افزایشی قیمت خودروهای داخلی در گروه محصولات ایران‌خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش دو میلیونی؛ ۱۹۷میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده با سه میلیون؛ ۲۷۸میلیون تومان.

پارس سال با یک‌ میلیون افزایش؛ ۲۱۴میلیون ‌تومان، پارس TU5 با سه میلیون افزایش؛ ۲۵۳میلیون تومان، دنای معمولی با دو میلیون افزایش؛ ۲۶۵میلیون تومان، سمند LX با دو میلیون افزایش؛ ۱۸۵میلیون تومان، پژو ۴۰۵SLX با سه میلیون افزایش؛ ۱۹۸میلیون تومان، سمند EF7 با دو میلیون افزایش؛ ۲۰۶میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتومات با بیشترین تغییر و افزایش پنج میلیونی؛ معادل ۴۳۵میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند.

‌ روز گذشته تغییرات قیمتی خودروهای سایپا نیز به این شرح بود: پراید ۱۳۱ با چهار میلیون افزایش ۱۱۵ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با دو میلیون افزایش؛ ۱۲۲میلیون تومان، تیبای هاچ‌بک با سه میلیون افزایش؛ ۱۳۱میلیون تومان، ساینا با سه میلیون افزایش؛ ۱۳۸میلیون تومان و کوییک با دو میلیون افزایش؛ ۱۴۵میلیون تومان ارزش‌گذاری شدند.

در چنین شرایطی آمار عرضه خودروهای تولید ۹۸ توسط دلالان نیز افزایش داشته است و آگهی‌های بسیاری در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. دلالانی که این خودروها را با قیمت پایین‌تر، همچون ۷۰ میلیون تومان برای پراید، خریداری کرده بودند حال در تکاپو هستند که تا پیش از اتمام سال و قدیمی ‌شدن خودروهایشان آنها را بفروشند.

در روزهای اخیر بازار خودروهای زیر یک میلیارد تومان شاهد کوچ خریداران از خودروهای چینی به سوی خودروهای مونتاژی و مدل‌های ارزان‌قیمت وارداتی بود. از خودروهای پرتقاضای این بخش می‌توان به کیا سراتوی سایپا (۷۹۰ میلیون)، مزدا ۳ جدید تیپ ۴ (۸۶۰ میلیون)،‌ میتسوبیشی لنسر (۸۴۵ میلیون)، پژو ۲۰۰۸ (۹۲۰ میلیون)، سیتروئن C3 (855 میلیون)، رنو داستر (۷۰۰ میلیون) و هیوندای النترا (یک میلیارد) اشاره کرد.

با توجه به اقدامات دولت و افزایش عرضه به بازار احتمال توقف این روند و حتی کاهش قیمت خودرو در روزهای آتی بالاست. اخیراً علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت‌ در پاسخ به خبرنگاری در مورد وضع بسته حمایتی و اصلاح نرخ خودرو، گفته است: حمایت وزارت صنعت از صنایع خودروسازی به یک یا دو خودروساز منحصر نخواهد بود بلکه از همه خودروسازان و قطعه‌سازانی که به سمت داخلی‌سازی‌ بروند و از ظرفیت صنایع داخلی برای تامین قطعات استفاده کنند، حمایت می‌شود.

رزم‌حسینی درباره اصلاح یا آزادسازی نرخ خودروهای داخلی افزود: در زمینه تعیین نرخ خودرو مجبوریم طبق قانون عمل کنیم اما به‌دنبال تعیین نرخ دستوری نبوده و نیستیم. باید نظارت بر نرخ و عرضه نیز در خود تشکل‌های صنفی اعمال شود و صنوف، بازار را کنترل کنند. او در پاسخ در مورد آخرین وضعیت تأیید بسته حمایت از تولید در دولت و شورای جهش تولید، افزود: تدوین این بسته مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بخش‌هایی از آن نیز هم‌اکنون در حال اجراست.

کدخبر: ۳۷۳۸۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر