کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۰۰۳۰
تاریخ خبر:

فاصله عجیب قیمت خودروهای دوگانه‌سوز از کارخانه تا بازار

پایش بازار خودروی پایتخت حاکی از اختلاف ۲۰ تا ۳۸ میلیون تومانی قیمت خودروی دوگانه‌سوز در مقایسه با خودروهای مشابه بنزین‌سوز است. موضوعی که به گفته کارشناسان، وجود عرضه کم و تقاضای زیاد پس از سهمیه‌بندی سوخت عامل اصلی آن به شمار می‌رود.

قیمت خودروی دوگانه‌سوز

امروز هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX بنزینی ۷۹.۵ میلیون تومان در بازار قیمت خورد، اما نمونه دوگانه‌سوز آن با ۹۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.در حالی که پژو پارس ساده بدون تغییر قیمت محسوس در مقایسه با هفته گذشته ۱۰۴ میلیون تومان قیمت خورده، نوع دوگانه‌سوز آن ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این اختلاف در سمند فاحش‌تر است، به طوری که سمند LX حدود ۸۴.۵ میلیون تومان قیمت دارد، اما نوع دوگانه‌سوز آن ۱۲۲.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.به گفته کارشناسان، عرضه کم سمند دوگانه‌سوز سبب شده بود تا از همان ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین، نوع بنزینی و دوگانه‌سوز این خودرو با اختلاف ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی در بازار به فروش برسند.

بررسی بازار در نخستین روز هفته حاکی است به‌جز دوگانه‌سوزهای یاد شده، سایر خودروها تغییر قیمتی محسوسی نسبت به هفته گذشته نداشته‌اند و با همان قیمت‌های پنجشنبه گذشته (پنجم دی‌ماه) معامله می‌شوند، هرچند که کمبود مشتری همچنان یکی از مهمترین مشخصه های این روزهای بازار است.

قیمت خودرو

امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ بسته به تنوع رنگ با قیمت ۵۳.۶ تا ۵۳.۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به نرخ ۴۹.۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته قبل ۵۶.۵ میلیون تومان قیمت خوردند.

در نخستین روز هفته، تیبای صندوق‌دار با رینگ فولادی ۵۹ میلیون تومان، تیبای صندوق‌دار با رینگ آلومینیومی ۶۱ میلیون تومان، تیبا ۲ با رینگ فولادی ۶۱ میلیون تومان، تیبا ۲ با رینگ آلومینیومی ۶۶ میلیون تومان و ساینا ۶۶.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه ایران‌خودرو ، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۸۹.۵ میلیون تومان، تیپ ۲ فول آپشن ۹۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده و فول آپشن به ترتیب ۱۰۷ و ۱۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ V۸ ساده و فول آپشن به ترتیب ۱۰۸ و ۱۱۳.۵ میلیون تومان و پژو پارس LX با موتور TU۵‌ به نرخ ۱۲۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه چانگان ۲۰۵ میلیون تومان، دانگ فنگ اچ. سی. کراس ۱۶۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به بهای۳۸۱ میلیون تومان، هایما S۷ به قیمت ۳۱۶.۵ میلیون تومان، هایما S۵‌ به نرخ ۲۸۶ میلیون تومان، سراتو شرکتی سایپا ۳۲۷ میلیون تومان و جک S۵ به بهای ۳۰۳ میلیون تومان قیمت خوردند.

کدخبر: ۳۰۰۰۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر