کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۵۴۵
تاریخ خبر:

قیمت خودروهای کره‌ای‌‌ کارکرده در بازار

روزنامه هفت صبح| کره‌ای‌ها از مد نمی‌افتند. طراحی زیبا و شاید هم مد روز در کنار لیست امکانات مناسب، قیمت بهتر نسبت به خودروهای ژاپنی و البته دوام قابل قبول باعث شده تا محصولات کره‌ای به جزئی جدانشدنی از بازار ایران تبدیل شوند. خودروهای هیوندای، کیا و سانگ‌یانگ که طی دو دهه اخیر بخش بزرگی از بازار وارداتی‌ها را مال خود کرده‌اند، به عنوان مهم‌ترین ترندهای بازار ایران در معرض انتخاب شما هستند. این خودروها پس از سه، پنج ‌ یا حتی ۱۰ سال آنقدر خوب ساخته شده‌اند که ضمن حفظ وضعیت خود، در برابر رقبای چینی یا داخلی سینه سپر می‌کنند.

برای نمونه هیوندای آوانته ۱۰ سال قبل کماکان از نظر فنی از عمده سدان‌های صفر کیلومتر تولید داخل خود را برتر می‌داند. یا برای نمونه اسپورتیج نسل قبل همچنان خود را چند رده بالاتر از چری تیگو۷ صفر کیلومتر می‌داند و البته چنین نیز هست. بنا به درخواست خوانندگان روزنامه و اقتضائات تازه بازار خودرو، هربار که چرخی در گالری‌های شهر می‌زنیم یا در بسترهای آنلاین خرید و فروش خودرو می‌چرخیم، خودروهای کارکرده و قیمت آنها را پیش روی شما می‌گذاریم.

* یک: هیوندای آی۲۰ مدل ۲۰۱۵
به تازگی قیمت رنو ساندرو اتومات از مرز ۳۶۰ میلیون تومان عبور کرده و سری استپ وی نیز در کانال ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در چنین وضعیتی شاید پرسیدن این سوال واجب باشد که چرا با چنین پرداختی سراغ خودرو جذاب و مدرنی مثل هیوندای آی۲۰ مدل ۲۰۱۵ نرویم. هاچ‌بک کوچک ایمنی که درست مثل استپ‌وی کم مصرف و بادوام است و بعد از ۹۳ هزار کیلومتر کار واقعا تغییر چندانی در آن به‌وجود نیامده است. این خودرو اخیرا با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود که عددی کاملا منصفانه در شرایط فعلی است. موتور این خودرو با ۱۲۴ اسب قدرت کشش بسیار خوبی در این کلاس عاید شما خواهد کرد. در ضمن این خودرو شش کیسه هوا هم دارد!

* د‌و: کیا سورنتو مدل ۲۰۱۳
از کیفیت عالی این خودرو هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. بعد از ۱۱۳ هزار کیلومتر کار این اس‌یووی کره‌ای قیمتی در محدوده ۱٫۲ میلیارد تومان پیدا کرده که با مترومعیار فعلی قیمت‌ها در ایران، گزینه جالبی است. موتور قوی، طراحی شکیل، توان بالای آفرود در کنار بدنه محکم و ایمنی قابل قبول از سورنتو نسل قبل یک گزینه بسیار خوب ساخته که نباید به آن بی‌توجه بود.

* سه: سانگ‌یانگ تیوولی مدل ۲۰۱۶
کراس‌اوور خوبی است. محصولی استاندارد برای ذائقه نسل تازه خریداران که نمی‌خواهند تیگو۷، تیگو۵، هایما اس۷ یا جک اس۵ بخرند. نسخه چهار سال پیش تیوولی هم بعد از ۸۴ هزار کیلومتر کماکان سرحال است و کیفیتش افت چندانی نداشته؛ از این رو خریدنش با قیمتی در محدوده ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند یک انتخاب معقول باشد.

* چهار: هیوندای جنسیس ۲۰۱۰
با حدود ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود یک سدان کشیده مجلل از کره را که کمتر درباره‌اش حرف زده‌ایم خرید. جنسیس که محصول نخست هیوندای در بازار پیچیده تولیدات نیمه لوکس (پریمیوم) بود، موتور قدرتمندی دارد، کابینش نرم و آرام و راحت است. امکاناتش به نسبت عمر ۱۰ ساله مناسب است و بدون استثنا از تمام خودروهای چینی بازار ایران ایمن‌تر است.

* پنج: کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۳
با آن ظاهر خشن، دماغه ببر و عضلات ورزشی هنوز هم جذاب است و حتی از نسل جدیدترش بهتر به نظر می‌رسد. اسپورتیج که در نسخه معمول به موتور ۱۶۴ اسبی چهار سیلندر مجهز است، در سال هفتم حیات قیمتی ۷۴۰ میلیونی دارد که ۱۰۰ میلیون از سوزوکی گرند ویتارا ارزان‌تر است و ۱۰۰ میلیون از چری تیگو۷ گران‌تر‌‌. به این مورد خوب ‌ فکر کنید.

* شش: هیوندای آی۱۰ مدل ۱۳۹۶
تنها به تعداد هزار دستگاه در کشور مونتاژ شد و همین باعث شده کمیاب و گران باشد. چیز خاصی هم ندارد. یعنی انصافا جزو گزینه‌های ما نبود. منتها به دلیل توجه بازار به قیمت ۳۰۰ میلیونی پژو ۲۰۷ اتومات، گفتیم بد نیست این ها‌چ‌بک سه ساله را که قیمتی در محدوده ۳۵۰ میلیون دارد به شما پیشنهاد کنیم. بالاخره خیلی‌ها معتقدند کوچک زیباست!

* هفت: دوو سیلو مدل ۱۳۸۱
تنها ۷۰ هزار کیلومتر کار کرده و حدود ۱۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. بررسی این خودرو از نزدیک نشان داد که عینا آنچه در آگهی گفته شده بود صحت دارد و خودرو تنها برای رفت و آمد به محل کار در برخی از روزها مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین بعد از ۲۰ سال اینچنین تازه و سرحال به نظر می‌رسد. سیلو هنوز هم کیفیتش از محصولات هم‌رده وطنی بالاتر است.

* هشت: هیوندای آوانته اتومات مدل ۱۳۸۹
با ۲۵۰ میلیون تومان می‌توانید این سدان ۱۴۰ اسبی سایز C را که رقیب مستقیم مزدا۳ و رنو مگان در ابتدای دهه۹۰ خورشیدی بود بخرید. خودرو بی‌دردسر و آرامی که گرچه زشت است اما سربه زیر و مقاوم کارش را می‌کند و گاهی هم اگر پا روی پدال گاز بگذارید مثل چینی‌ها ناامیدتان نمی‌کند. آوانته هنوز هم پس از ۱۰ سال ارزش توجه دارد.

* ۹: کیا سول مدل ۲۰۱۵
جعبه جذاب کیا در ایران خیلی فروش نداشت و این طبیعی است. ظاهر این خودرو مثل ون‌هاست اما اتاق کشیده و جادار نیست. در عین حال ابعاد خودرو به اندازه یک هاچ‌بک است اما طرح خودرو کاملا محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. همین هم هست که با وجود امکانات و ایمنی خوبی که سول دارد، کمتر کسی در ایران سمتش می‌رود. اگر اهل ریسک هستید از خرید این تحفه ۶۵۰ میلیونی دریغ نکنید!

* ۱۰: هیوندای توسان مدل ۲۰۱۰
با ۱۰ ایربگ، سیستم‌های ESP و گرمکن، موتور شش سیلندر، گیربکس اتومات، صندلی‌های گرمکن‌دار و سانروف سه حالته بعد از ۱۰ سال قیمتش نزدیک به ۵۰۰ میلون تومان است. عددی که شاید برای خودرویی اینچنین قدیمی بالا باشد ولی وقتی هایما اس۵ با آن کیفیت نازل و مونتاژ ضعیف بیش از ۵۲۵ میلیون تومان قیمت دارد، خرید توسان حتما در اولویت است!

کدخبر: ۳۴۶۵۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر