کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۰۹۷۱
تاریخ خبر:

قیمت انواع ارز و سکه طلا در ظهر دوشنبه ۲۰آبان

صرافی‌های بانکی امروز نرخ دلار را ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کردند تا بازار آزاد هم جسارت به‌خرج دهد و قیمت را ۱۱هزار و ۵۵۰تومان افزایش دهند.

در حقیقت دلار در صرافی‌های بانکی امروز با افزایش قیمت روبرو شد و همین مسئله دلایل موجهی برای بالا بردن قیمت‌ها توسط فعالان بازار آزاد ایجاد کرد. اگرچه به‌شکل منصفانه باید گفت عوامل دیگری هم در نوسان ناچیز قیمت دلار اثرگذار هستند؛ مثلا همه ساله در ایام تدوین بودجه و سیگنال‌های منتشره درباره تعیین نرخ ارز در بودجه سبب می‌شود قیمت‌ها در بازار با نوسان روبرو شود.

اگر از این مسائل کلی و حوصله‌سر بر صرف‌نظر کنیم، باید گفت تا ظهر امروز دوشنبه اگر لازم شد سری به بازار ارز بزنید، احتمالا با یورو ۱۲هزار و ۷۳۵تومانی روبرو می‌شوید. نرخ فروش درهم امارات سه هزار و ۱۴۵تومان و نرخ فروش لیر ترکیه هزار و ۹۹۵تومان است. قیمت فروش هر ۱۰درام ارمنستان برای آنهایی که تصمیم دارند سفری به این کشور داشته باشند، تا ظهر امروز ۲۴۱تومان است. منات آذربایجان هم با نرح شش هزار و ۷۹۵تومان به‌فروش می‌رسد.

در بازار سکه، اوضاع کمی متفاوت است و حداقل تا ظهر شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها هستیم. اگرچه فعالان بازار به هفت‌صبح گفته‌اند هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۰۸هزار تومان قیمت دارد و نسبت به‌دیروز هزار و ۶۰۰تومان گران شده اما سکه تمام بهار آزادی را سه میلیون و ۹۹۰هزار تومان می‌فروشند و سه میلیون و ۹۳۰هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت خرید و فروش نیم‌سکه به ترتیب دو میلیون و ۳۰هزار تومان و دو میلیون و ۹۰هزار تومان است.

اگر دنبال ربع سکه باشید، باید برای خریدش یک میلیون و ۲۹۰هزار تومان پول بدهید؛ درحالی که آن را از شما یک میلیون و ۲۳۰هزار تومان می‌خرند. سکه یک گرمی هم ۸۴۰هزار تومان فروخته و ۸۰۰هزار تومان خریداری می‌شود.

دیگه چی؟ آها! خب طبیعتا زمین گرد است و تا شب ممکن است بازار هزار تا چرخ بخورد. پس اگر تغییرات مهمی رخ داد، قول می‌دهیم حتما همین‌جا شما را در جریان اوضاع قرار دهیم.

کدخبر: ۲۹۰۹۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر