کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۱۰۱
تاریخ خبر:

قیمت‌ خودرو روی دور سقوط

هفت صبح| علیرغم کاهش پیوسته بهای اتومبیل در بازار خودرو طی روزهای اخیر، هنوز هم خریداران میل آشتی با بازار را ندارند، شاید چون انتظار بازگشت به قیمت‌های قبلی را دارند

تقریبا از ابتدای هفته اخیر موجی در بازار اتومبیل به راه افتاده که قیمت اتومبیل را به سمت و سوی کاهش سوق داده و موجبات افزایش خوشبینی برای بازگشت خریداران به بازار را فراهم آورده است. این کاهش که عمدتا روی بازار اتومبیل‌های تولید داخل تاثیر داشته، طبق بررسی هفت صبح ناشی از پیام‌هایی است که برخی از مدیران دولت به بازار و خریداران ارسال کرده‌اند. این پیام که در خلال سخنرانی عمومی و یا طی گفتگو با رسانه‌ها از زبان مسئولان وزارت صنعت منتشر شده، هرگونه افزایش قیمت برای خودروسازان را ممنوع اعلام کرده است.

موردی که باعث شده تا قیمت خودرو وضعیتی نزولی به خود گیرد و پس از مدت‌ها، کانال‌های قیمتی تازه‌ای را در سطوح پایین تر تجربه کند. البته نکته جالب گالری گردی این هفته، ثبات قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی است.

در واقع در گالری‌گردی این هفته، بیشترین تمرکز ما روی قیمت محصولات وارداتی است اما گریزی هم به بهای محصولات داخلی خواهیم زد. طبق بررسی میدانی خبرنگار هفت صبح، بهای معاملاتی و نه نمایشگاهی محصولات وارداتی طی روزهای اخیر و متاثر از کاهش قیمت دلار اندکی کاهش یافته ولی اصرار دلالان روی قیمت‌ها همچنان باعث شده تا بهای محصولات مختلف رنو، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، هیوندای، پژو و کیا روی کانال‌های قبلی ثابت باقی بماند.
برای نمونه با اینکه بهای رنو تالیسمان در برخی معاملات تا حدود ۵۵۵ میلیون تومان هم افت کرده ولی اغلب نمایشگاه‌ها تالیسمان فول اپشن ۲۰۱۸ را ۵۷۵ میلون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند. این مورد برای لکسوس ان‌ایکس، پژو ۵۰۸، کیا اسپورتیج جدید و فولکس واگن تیگوان هم ملموس بوده و قابل مشاهده است. بر این مبنا این خودروها در روزهای اخیر گرچه بین ۱ تا ۲ درصد افت قیمت داشته‌اند اما در گالری‌های مختلف همچنان بهایی بالاتر از سطح معاملات واقعی دارند. قیمت دو محصول نیسان یعنی جوک اسپورت و ایکس‌تریل ۲۰۱۸ هم با اندکی کاهش به ترتیب روی اعداد ۳۵۷ و ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

در بازار خودروهای تولید داخل اما شرایط کمی متفاوت است و کاهش قیمت به جان مدل‌های مختلف افتاده است. بهای پژو ۴۰۵ SLX با یک میلیون تومان کاهش به مرز ۵۴ میلیون تومان رسیده در حالی که سری GLX همین خودرو ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. پراید ۱۳۱ هم با افت ۱میلیونی، فعلا روی عدد ۳۱ میلیون تومان ثابت مانده است. هاوال اچ‌۲، چری تیگو۵ و هایما اس۷ نیز به ترتیب با ۲، ۲ و ۱ میلیون افت هم‌اینک در بازار به قیمت ۱۹۷، ۱۹۴ و ۱۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

در رده‌های دیگر، هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان موتور قیمتی ۱۹۶ میلیون تومانی پیدا کرده در حالی که هیوندای آی۲۰ بهایی ۲۰۴ میلیون تومانی دارد. پژو ۲۰۶ تیپ۲ هم که رسما تا قیمت ۵۹ میلیون تومان افت کرده، در سری تیپ۵ قیمتی ۶۹ میلیون تومانی دارد. تندرپارس خودرو پرفروش رنو هم بهایی ۸۵ میلیون تومانی دارد ضمن اینکه سری تندر پلاس اتوماتیک با افت۱ میلیونی، فعلا ۱۰۱ میلیون تومان قیمت دارد.

کدخبر: ۲۳۲۱۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • reza7711

    لابد بعد از دوبرابر شدن میخواد هر کدوم ۵ ۰۰ تومن سقوط کنه

  • mazdak

    ما که همش صعود دیدیم