کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۲۹۴
تاریخ خبر:

قوی و چابک مثل پورشه ماکان GTS

روزنامه هفت صبح | ممکن است برخی از مرگ سگمنت‌های سدان، هاچ‌بک و واگن سخن بگویند اما تقریباً همه متفق‌القول‌اند که این روزها بهترین روزهای کراس‌اوورهاست. در این دوره که حتی بنتلی و فراری هم نتوانسته‌اند جلوی خودشان را بگیرند و در دام این کلاس خوش‌فروش افتاده‌اند، داشتن کراس‌اوور یا کراس‌اوورهایی قابل اطمینان و شناخته‌شده امتیازی برای یک خودروساز است و با آخرین نسخه ماکان GTS می‌توان ادعا کرد پورشه به این امتیاز دست یافته است.

از نظر ظاهری پورشه ماکان GTS با بسته اسپرت دیزاین عرضه می‌شود و چهره جذاب‌تری دارد. این بسته شامل رکاب‌های جانبی، قاب‌های تیره ورودی‌های هوا و چراغ، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و سر اگزوزهای اسپرت می‌شود. از نظر طراحی کابین هم شاهد تغییراتی هستیم. مهم‌ترین نکته، استفاده از پوشش چرم و آلکانترا در صندلی‌های برقی با هشت حالت تنظیم و قسمت‌های داشبورد است.

فرمان اسپرت و تریم آلومینیومی نیز از دیگر نکات کابین هستند. از جمله آپشن‌هایی که در قسمت داخلی موجود است، می‌توان به سیستم صوتی حرفه‌ای Bose، پوشش چرمی و شارژ وایرلس اشاره کرد. این مدل در کنار ماکان توربو و ماکان S قرار می‌گیرد. مدل GTS از پیشرانه ۹/۲ لیتری شش سیلندر تویین‌توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۹ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

بدین ترتیب نسبت به مدل قبل، ۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۹ نیوتن متر گشتاور به آن افزوده شده است. به لطف قدرت بیشتر پیشرانه و جعبه دنده دوکلاچه PDK جدید، ماکان GTS با بسته اسپرت کرونو در مدت زمان ۵/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت خودرو نیز ۲۶۱ کیلومتر بر ساعت است.

تیم موتورترند در تست میدانی این خودرو توانست به شتاب خارق‌العاده ۳٫۹ ثانیه‌ای نیز دست پیدا کند که بیش از هر عامل دیگری مرهون تعویض‌های سریع و پی‌در‌پی جعبه دنده PDK ماکان GTS است. ترمزها پاسخ‌دهی مطلوبی دارند و با کمک‌های الکتریکی راننده احساس خوبی از کار با سیستم هیدرولیک خودرو دارد. با وجود سرعت بسیار بالای این کراس‌اوور آلمانی اما صندلی‌ها با دقت بالا تقویت شده‌اند به گونه‌ای که راننده و سرنشینان با راحتی و به صورت ایمن در صندلی خود قرار می‌گیرند.

صدای اگزوز نیز گوش‌نواز است و اولین باری که می‌شنوید شاید گمان کنید با یک ۹۱۱ روبه‌رو هستید. با وجود حفظ خطوط اصلی طراحی این خودرو هنوز هم جذاب است و در برابر رقبای ژاپنی و کره‌ای سربلند بیرونی می‌آید. با انتقادات بسیاری که به زبان طراحی جدید BMW وارد شده بعید نیست که خریداران سری X ب.‌ام‌.و به سراغ ماکان بیایند.

تیم موتورترند معتقد است که هنوز هم مشکل فضای تنگ کابین در سری جدید ماکان GTS وجود دارد. البته پورشه کماکان ترجیح می‌دهد که کسانی که به دنبال کابین جادارترند را به خرید کاین تشویق کند. مصرف سوخت این خودرو نیز هنوز بالاست. با قیمت پایه ۷۳ هزار و ۴۵۰ دلاری، ماکان GTS کراس‌اووری گران‌قیمت است. با این حال به قدری شایستگی‌هایش بالاست که خرید آن کاری منطقی به نظر بیاید.

کدخبر: ۳۷۵۲۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر