کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۳۸۱
تاریخ خبر:

قهرمان المپیک پشت ویترین موبایل‌فروشی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ایران روز پرمدالی را پشت سر گذاشته و امروز می‌توانیم به این روند ادامه دهیم. در بازار موبایل هم بعضی گزینه‌ها بهتر از رقبای خود عمل می‌کنند و شایسته هستند مدال طلا را به گردن بیاویزند. ما پس از بررسی بازار اطمینان داریم اگر برای گوشی‌های موبایل مسابقات المپیک برگزار کنند، در رشته‌هایی مثل عکاسی، بازی، دقت صفحه‌نمایش و عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توان چند مدال توزیع کرد. یک انتخاب ویژه هم برای موبایل‌هایی در نظر گرفته‌ایم که عمرشان به پایان رسیده و باید کم‌کم کنار گذاشته شوند تا جا برای جوان‌تر‌ها باز شود. بالاخره وقتی پای پول در میان است، آن هم پول زیاد و پردردسری که برایش مدت‌ها زحمت کشیده‌ایم، هیچ مماشات و اغماضی نباید وسط بیاید.

‌بهترین گوشی‌های زیر ۱۰میلیون مناسب عکاسی
عکاسی می‌تواند یکی از دلایل خرید موبایل تازه باشد. برای داشتن عکس‌های خوب لازم نیست حتما یک موبایل پرچمدار بخرید. ما در دسته زیر ۱۰میلیون این هفت گزینه را پیشنهاد می‌دهیم.

شماره یک؛ Redmi Note 10
چرا بخریم: دوربین چهارگامه ۴۸ مگاپیکسلی،لنز ماکرو با کیفیت دو مگاپیکسل، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل، لنز عرض ۴۸ مگاپیکسل، لنز فوق عریض هشت مگاپیکسل

شماره دو؛ Poco X3
چرا بخریم: دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل، رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دوربین‌های اصلی چهارگانه، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K

شماره سه؛ Galaxy M31
چرا باید بخریم: سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/2.0

شماره چهار؛ Poco X3 Pro
چرا باید بخریم: دوربین اصلی چهارگانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

شماره پنج؛ Galaxy A52
چرا باید بخریم: دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل، سنسور ۱۲ مگاپیکسل، دو سنسور پنج مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

شماره شش؛ Mi 10 Lite
چرا باید بخریم: دوربین اصلی با چهار ماژول، رزولوشن عکس ۴۸ مگاپیکسل با سنسورهای تکمیل‌کننده هشت، دو و دو مگاپیکسل، دوربین سلفی واید ۱۶ مگاپیکسل

شماره هفت؛ Mi 10T Pro
چرا باید بخریم: دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل، فیلمبرداری با کیفیت ۸K، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

گوشی‌هایی با کمترین میزان باگ سخت‌افزاری
سال ۸۵ یک سونی اریکسون P990 خریدم. هنوز هم عاشق ظاهر عجیب و غریبش هستم اما اگر در المپیک رشته‌ای به‌عنوان باگ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود داشت، قطعا P990 هر سه تا مدال طلا و نقره و برنز را مال خود می‌کرد. باگ‌های اعصاب‌ خردکن در موبایل‌های عصر حاضر هم وجود دارند اما این فهرست از گوشی‌هایی تشکیل شده که یا باگ ندارند یا کمترین میزان باگ در آنها گزارش شده است.

شماره یک؛ Redmi 9T
گوشی پرفروش شیائومی در دسته ۳٫۵ تا ۴٫۵ میلیون تومان قرار گرفته و در کنار سخت‌افزار خوب، گزارش‌های کاربران دنیا نشان می‌دهد با کمترین میزان باگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روبه‌رو است.

شماره دو؛ Galaxy A32 4G
وجود پردازنده مدیاتک ارزش خرید این گوشی را نسبت به سایر رقبا پایین می‌آورد اما این پردازنده از نظر کلی عملکرد بدی ندارد. مهم‌تر از همه اینکه مشکلات سخت‌افزاری خیلی کمی درباره این گوشی گزارش شده است که هیچ‌کدام آنها آزاردهنده نبوده است. قیمت این گوشی در بازار بین ۵٫۵ تا ۶٫۵ میلیون تومان است.

شماره سه؛ Redmi Note 10 Pro
توانایی‌های سخت‌افزاری این گوشی نسبت به سایر رقبای هم‌قیمت خود اثبات شده است. از نظر نرم‌افزاری هم Note 10 Pro بدون مشکل عمل می‌کند و توانسته برای خود اسم و رسمی در کند. قیمت آن در بازار بین هفت تا ۹٫۵ میلیون تومان است.

شماره چهار؛ Galaxy A52 5G
از نظر سخت‌افزاری می‌توان رقبای بهتر و ارزشمندتری برایش پیدا کرد اما از نظر نرم‌افزاری بهترین انتخاب در دسته خود است. گلکسی A52 نسخه فایو جی را در بازار بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان می‌فروشند.

شماره پنج؛ Mi 10T Pro 5G
تقریبا در هر لیستی می‌توان نام این گوشی را پیدا کرد. چرا؟ چون مثل مشخصات سخت‌افزاری خوب، در بخش نرم‌افزار هم شاهد عملکردی قابل قبول هستیم. تقریبا هیچ مورد آزاردهنده‌ای دربارهMi 10T Pro 5G گزارش نشده است. برای این گوشی باید بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان پول بدهید.

شماره شش؛ Galaxy S20 FE 5G
اگر ملاک و معیار انتخاب موبایل تازه را باگ‌های سخت‌افزاری کم تعیین کنیم، گلکسی S20 FE 5G همیشه در بالای فهرست جا می‌گیرد. قیمت آن در بازار ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان گزارش شده است.

گوشی‌هایی که نباید برایش پول خرج کنیم
پولی که برای گوشی موبایل خرج می‌کنید، ساده به دست نیامده است. برای همین موقع انتخاب و خرید بهتر است حتما وسواس زیادی داشته باشید. این فهرست را می‌توانید جلوی رویتان بگذارید و گزینه‌های جایگزین را بررسی کنید. حتم داشته باشید که ضرر نمی‌کنید.

شماره یک؛ Galaxy A72
با قیمت غیرمنصفانه ۱۴،۱۳میلیون تومانی یک گوشی گرانقیمت و تقریبا از مد افتاده است. حتی قیافه بزک‌کرده‌اش که آن را شبیه S21 می‌کند هم قادر نیست عقب افتادگی سخت‌افزاری آن را جبران کند.
جایگزین: می ۱۰ تی پرو نسخه فایو جی، وان پلاس هشت

شماره دو؛ Galaxy A12
پردازنده ضعیف پاشنه آشیل A12 است با این حال خیلی‌ها به‌خاطر اسم و رسم سامسونگ فریب می‌خورند در حالی که با همین قیمت می‌توان انتخاب‌های بهتری انجام داد.
جایگزین: ردمی ۹ تی، گلکسی M12

شماره سه؛ Galaxy A51
پردازنده ضعیف و قدیمی کمر A51 را می‌شکند حتی با وجود اینکه معمولا در صدر فهرست گوشی‌های پرفروش و خوش‌شانس بازار قرار دارد. وقتش رسیده که با A51 خداحافظی کنیم.
جایگزین: پوکو X3 پرو، پوکو X3 NFC

شماره چهار؛ Redmi 9C
شاید به‌تنهایی گوشی قابل احترامی باشد اما واقعا همیشه با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است و در حقیقت یک مجموعه کامل از ضعف به‌حساب می‌آید.
جایگزین: وان پلاس Nord N10

شماره پنج؛ Galaxy A31
تابستان ۱۴۰۰ بدترین زمان برای خرید یک گوشی قدیمی است. گرد پیری سر و روی این گوشی را پوشانده و به‌نظر می‌رسد سرنوشتی مشابه A51 خواهد داشت.
جایگزین: پوکو X3 و ردمی نوت ۱۰ فایو جی

شماره شش؛ Redmi Note 10s
پشت سر این گوشی حرف‌های خوبی نمی‌زنند. حتی اگر این حرف‌ها شایعه باشد و از دهان بدخواهان بیرون بیاید، باز هم می‌توان بدون عذاب وجدان و به‌خاطر ضعف پردازنده Note 10s را بدون وجدان کنار گذاشت.
جایگزین: می ۱۰ لایت فایو جی

بهترین گوشی‌ها با صفحه‌نمایش عالی
صفحه‌نمایش خوب الزاما به‌معنی صفحه‌بزرگ فلان اینچی نیست. موبایل محبوب در این بخشی موبایل است که درجه روشنایی بالایی داشته باشد و در هر حالت و وضعیت نور،خوانا باشد. اگر می‌خواهید برای خواندن پیام‌ها اعصاب‌تان خرد نشود، این فهرست را جدی بگیرید.

شماره یک؛ Redmi Note 10
خانواده ردمی نوت ۱۰ شیائومی به‌جز ردمی نوت ۱۰ فایوجی همگی صفحه‌نمایش‌های دلربایی دارند. این موفقیت به‌خاطر استفاده از صفحات AMOLED با روشنایی بالای هزار نیت به‌دست آمده است. همه آنها تصویر خوبی دارند و حتی زیر نور آفتاب همچنان کارایی خود را حفظ می‌کنند.

شماره دو؛ Galaxy A32 4G
وجود پنل سوپرامولد و روشنایی معادل ۸۰۰ نیتدر کنار هم ترکیب خوبی را تشکیل داده‌اند و باعث می‌شوند هرطور شده A32 را در این فهرست جا بدهیم.

شماره سه؛ Mi 11 Lite
خوش‌دستی ویژگی مثبت اول می ۱۱ لایت به‌حساب می‌آید اما قبل از هرچیزی این گوشی هفت، هشت میلیون تومانی را به‌خاطر وجود پنل AMOLED و روشنایی ۸۰۰ نیت دوست داریم.

شماره چهار؛ Galaxy A52 5G
پنل سوپرآمولد سامسونگ در این گوشی با همان دقت و ظرافت موبایل‌های بالا رده ظاهر شده است. دقت نمایش رنگ‌ها در این گوشی کاملا قابل قبول به‌نظر می‌رسد و روشنایی ۸۰۰ نیت باعث می‌شود زیر نور شدید خورشید همچنان بتوانید نوشته‌ها را بخوانید. تمام این کمالات و قابلیت نسل پنجم موبایل را با قیمت منصفانه‌ای به‌دست خواهید آورد.

شماره پنج؛ Poco F3
صفحه‌نمایش آمولد با کیفیت تصویر و دقت رنگ بالا شناخته می‌شود و تا حدودی طبیعی است اما در کنار همه این محاسن باید امتیاز زیادی برای روشنایی بی‌نظیر ۱۳۰۰ نیتی در نظر بگیریم. پشتیانی از HDR، وضعیت گوشی Poco F3 را بهتر و بهتر می‌کند.

بهترین گوشی‌ها برای بازی

شماره یک؛ Redmi 9
اگر مجبور باشید با حداقل قیمت دست به انتخاب بزنید، خوشبختانه Redmi 9 در دسترس است. در کنار قیمت پایین، عملکرد سخت‌افزاری خوب و توانایی اجرای بازی‌ها این گوشی را به‌شکل جدی مطرح می‌کند. البته یادتان باشد عملکرد این گوشی عالی نیست.

شماره دو؛ Poco X3 NFC
عنوان ارزانقیمت‌ترین گوشی گیمینگ دنیا را می‌توان برای همین گوشی کنار گذاشت. تنها ایراد قابل ذکر استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۲ است که می‌گویند برای بازی و گیم طراحی شده است.

شماره سه؛ Poco X3 Pro
استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ باعث شده ضعف‌ها و کاستی‌های سری Poco X3 کمتر به‌چشم بیاید و در اجرای بازی‌ها شاهد عملکردی خیره‌کننده را شاهد باشیم.

شماره چهار؛ Mi 10T 5G
اگر یک دیوانه بازی باشید، Mi 10 5G تمام خواسته‌هایتان را برآورده می‌کند. حتی می‌توانیم بگوییم با پرچمدار بازی‌های موبایلی طرف هستیم هرچند قیمت آن به سختی از ۱۰ میلیون تومان تجاوز می‌کند.

کدخبر: ۴۰۶۳۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر