کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۳۸۴
تاریخ خبر:

‌قهرمانی در مشت شاگردان مورایس؟

روزنامه هفت صبح| یحیی گل‌محمدی تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، امید عالیشاه، مهدی ترابی، محمد عمری و لئاندرو پریرا به مصاف سپاهان فرستاد. نکته عجیب در ترکیب پرسپولیس نیمکت‌نشینی وحدت هنانوف پس از گلزنی به تراکتور بود. سپاهان هم با ترکیب سیدپیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، جلال‌الدین علی‌محمدی، سید محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن و شهریار مغانلو مقابل پرسپولیس قرار گرفت.

چند بدشانسی برای یحیی
پرسپولیس با یک بدبیاری بزرگ بازی مقابل سپاهان را شروع کرد. از چند روز پیش مشخص بود که گئورگی گولسیانی به دلیل بیماری به این بازی نخواهد رسید. یحیی با علم به این موضوع از قبل می‌دانست که ترکیب خط دفاعی‌اش را چگونه باید بچیند. اما ناگهان مشخص شد که سینا اسدبیگی هم درست مثل گولسیانی بیمار شده و بازی مقابل سپاهان را از دست داده است. البته پرسپولیس در پست او کمال کامیابی‌نیا را داشت اما جا افتادن اسدبیگی در ترکیب اصلی آنقدر خوب اتفاق افتاده بود که می‌شد پیش‌بینی کرد در غیاب او، کمال نتواند جای خالی‌اش را به خوبی پر کند.

یحیی به هر شکلی که بود این مشکل را حل کرد اما در جریان بازی هم با دو بدشانسی بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی مواجه شد. در دقیقه 30 مرتضی پورعلی‌گنجی مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد و علی نعمتی جانشین او شد. حالا شما خودتان را جای یحیی و هواداران پرسپولیس بگذارید و به این فکر کنید که تیم‌تان قرار است مقابل سپاهان، بیشتر از یک ساعت با زوج نعمتی و فرجی در خط دفاع بازی کند! چند دقیقه بعد دومین بدشانسی پرسپولیس در جریان بازی از راه رسید.

پریرا که یک کارت زرد را به خاطر اعتراض بی‌مورد گرفته بود، بعد از انجام یک خطای خطرناک روی بازیکن سپاهان کارت زرد دوم را هم گرفت و اخراج شد تا پرسپولیس مجبور شود بیشتر از یک نیمه 10 نفره بازی کند! اتفاقات این نیمه برعکس اتفاقاتی بود که دو هفته پیش در استادیوم نقش جهان رخ داد. در تقابل دو تیم در جام حذفی این سپاهان بود که با بدشانسی‌های زیادی روبه‌رو شد. این تیم محمد دانشگر را به دلیل مصدومیت در بین دو نیمه از دست داد و سیاوش یزدانی هم در اواخر بازی اخراج شد تا سپاهان 10 نفره شود!

یحیی خوش‌شانس هم بود!
پرسپولیس در کنار بدشانسی‌هایی که آورد، در لحظاتی از نیمه اول خوش‌اقبال بود که دروازه‌اش باز نشد. مهم‌ترین اتفاق این نیمه گل محمد کریمی هافبک سپاهان بود که به اشتباه توسط کمک داور آفساید و مردود اعلام شد. در حالی که 3 نفر از 4 مدافع پرسپولیس عقب‌تر از میلاد زکی‌پور بودند، توپ ارسالی دانشگر به او رسید و او پس از پیشروی تا نزدیکی خط عرضی، توپ را با یک کات‌بک خوب به کریمی رساند و او هم با یک بغل پای مطمئن دروازه بیرانوند را باز کرد.

اما کمک‌داور به شکلی باورنکردنی آفساید زکی‌پور را اعلام کرد و گل سالم کریمی از دست رفت. در این نیمه سپاهان چند موقعیت گلزنی هم داشت که با بی‌دقتی بازیکنان این تیم از دست رفتند.نیمه دوم بازی به همان شکلی آغاز شد که پیش‌بینی می‌شد. سپاهان با یک بازیکن بیشتر صاحب توپ و میدان بود و پرسپولیس به ضدحملات رو آورد و این در حالی بود که عیسی آل‌کثیر بین دو نیمه به جای امید عالیشاه وارد زمین شده بود.

بعد از یکی دو ضدحمله خطرناک پرسپولیس، مورایس دست به تعویض رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده زد و از این دقیقه به بعد پرسپولیس در ضدحملات هم مهار شد. سپاهانی‌ها تا لحظه پایانی حمله کردند و بعد از اینکه چند موقعیت را از دست دادند، سرانجام در وقت‌های تلف‌شده به گلی رسیدند که استحقاقش را داشتند. جلال‌الدین علی‌محمدی پاس رو به عقب مغانلو را با یک بغل پای فنی تبدیل به گل کرد و 3 امتیاز این بازی حساس را نصیب تیمش کرد. این احتمالا کلیدی‌ترین لحظه فصل برای سپاهان بود و بعید نیست با همین پیروزی، قهرمانی سپاهان قطعی شده باشد.

مورد عجیب تیم یحیی
این چهارمین باخت فصل پرسپولیس بود. عجیب اینکه فقط یکی از این شکست‌ها بیرون از خانه و مقابل فولاد خوزستان رقم خورده و 3 شکست دیگر پرسپولیس در خانه و ورزشگاه آزادی رقم خورده است. شاگردان یحیی در تهران به تراکتور، هوادار و سپاهان باخته‌اند و 9 امتیاز خانگی را از دست داده‌اند. عجیب‌تر از همه این موارد اینکه هر 4 شکست پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر رقم خورده است!

پاس گل به استقلال
این نتیجه اگر‌چه اختلاف سپاهان با پرسپولیس را در صدر جدول به 4 امتیاز رساند و حاشیه امن خوبی برای شاگردان مورایس ایجاد کرد و برای استقلال هم نتیجه بدی نبود. البته ترجیح استقلالی‌ها این بود که بازی مساوی تمام شود اما حالا استقلال با شکست دادن فولاد در بازی امشب می‌تواند 46 امتیازی شود و علاوه بر رسیدن به رده دوم و پایین کشیدن پرسپولیس، به 3 امتیازی سپاهان هم برسد.البته که کار استقلال در اهواز بسیار سخت خواهد بود.

کدخبر: ۵۰۸۳۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر