کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۴۲۸
تاریخ خبر:

قاتل تاجر معروف فرش ‌‌اعدام شد

روزنامه هفت صبح | یکی از پرونده‌های پر سر و صدای حوادث در سال ۹۲، قتل تاجر فرش معروف تهران با شلیک هفت گلوله از سوی برادرش مقابل حجره فرش‌فروشی‌اش بود. حوالی ساعت ۷ و ۴۱ دقیقه روز ۲۲مردادماه سال‌۹۲ در خیابان مصطفی خمینی تهران، تعدادی از حجره‌داران شاهد بودند که مردی نایلون در دست از چند متری خودروی گلف تاجر فرش تپانچه‌ای را از زیر لباسش بیرون آورد و با مسلح کردن آن ۷‌تیر به سوی این تاجر خوشنام شلیک کرد.

او کسی نبود جز محمد، صاحب فرش فروشی عزیزی که به دست مهد‌ی برادر ۴۰‌ساله‌اش قربانی یک انتقام کور شد. بعد از گذشت هفت سال بالاخره قاتل این فرش‌فروش معروف، به دار مجازات آویخته شد و فرزندان مقتول حاضر به بخشیدن عمویشان نشدند چرا که او پدرشان را قربانی ماجرایی کرده بود که هیچگاه قصد دخالت در آن را نداشته است.

*** ماجرای اختلاف بین خواهر و برادر
در آن زمان (سال ۹۲) امید یکی از پسران محمد عزیزی تاجر فرش درباره قتل پدرش گفت: «ماجرا از این قرار است که پدرم سال ۳۷ خانه‌ای را در خیابان سهروردی که آن زمان ۲۱ میلیون ارزش داشت به قیمت ۸ میلیون تومان به پدربزرگم فروخت و به خاطر این که مهدی چندین بار به خاطر برخی اتهامات توسط پلیس اینترپل دستگیر شده بود پدربزرگم خانه را به اسم عمه‌ام به نام کبری زد و قرار شد با ازدواج عمویم ۳ دانگ از خانه به نام مهدی شود که این کار نیز صورت گرفت و با ازدواج عمویم ۳ دانگ از خانه برای وی شد.

پس از مرگ پدربزرگم عمویم قصد داشت هر طوری شده ۳دانگ بقیه خانه را به دست آورد و با عمه ام مدام اختلاف داشتند و بارها برای وی و عمه دیگرم مزاحمت ایجاد کرده بود. حتی به مقابل خانه عمه کبری رفته و با عربده کشی برایشان مزاحمت ایجاد کرده بود که با این کار عمه‌ام نیز برای گرفتن حق‌الاجاره ۳ دانگ خانه خیابان سهروردی از مهدی شکایت کرد.چند ماه قبلش نیز مهدی به مقابل خانه عمه‌ام رفته و شوهر عمه‌ام را به خاطر این‌که سال‌ها پیش خانه پدربزرگم را خریده بود با قمه هدف قرار داد و پرونده دیگری برای خود درست کرد و با این کارش پدرم را ناراحت کرد.

پدرم از وی خواست زورگویی‌هایش را کنار بگذارد و با منطق مشکلش را حل کند نه با زور! و در این اختلاف از عمه‌هایم حمایت کرد. ماجرای درگیری مهدی با عمه هایم هنوز ادامه داشت و من به او گفتم پدرم قصد دخالت در این ماجرا را ندارد. اما صبح زود کارمند مغازه زنگ زد و گفت که مهدی به پدرم شلیک کرده است، سریع همراه با برادرانم مقابل مغازه آمدیم و دیدیم وی بی‌رحمانه و با شلیک ۷ گلوله به قلب، گردن و دست پدرم وی را به قتل رسانده است.»

*** قصاص عموی قاتل
متهم بعد از دستگیری پرده از راز جنایت هولناک خود برداشت و در اعتراف به قتل برادرش گفت:«از مدتی قبل با برادرم بر سر ارثیه و مسائل مالی دیگر اختلاف داشتیم.برای همین بالاخره تصمیم گرفتم به منظور انتقام از برادرم او را با شلیک گلوله به قتل برسانم.» پس از گذشت هفت سال از وقوع قتل،در حالی که حکم قصاص قاتل در مرحله اجرا قرار گرفته بود، وی نتوانست رضایت اولیای دم را کسب کند و به دار مجازات آویخته شد.

کدخبر: ۳۷۶۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر