کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۶۰۴
تاریخ خبر:

قربانیان تازه مانش؛ این بار یک زوج جوان مریوانی

روزنامه هت صبح | تصویر تازه‌ای منتشر شده از دو نفر دیگر که در رویای رسیدن به اروپا جان داده‌اند، یک زوج مریوانی که کانال مانش آنها را هم قربانی کرده است. رسانه‌ها درباره این حادثه غم انگیز نوشته‌اند که یک زوج جوان اهل مریوان که یک سال پیش از ایران خارج شده بودند، در آب‌های یونان غرق شده و جان باخته‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی نام این زن و شوهر جوان را «سمیه جامخانه» و«جلیل روانگرد»، اعلام کرده‌اند. سمیه ۲۸ ساله و جلیل ۳۴ ساله، هر دو اهل مریوان بوده و از زمانی که ایران را ترک کرده بودند، در ترکیه زندگی می‌کردند، ولی به تازگی از ترکیه به یونان رفته بودند. در ماه‌های گذشته خبر غرق شدن یا یخ زدن دست‌کم ۱۰ پناهجوی کرد ، رسانه‌ای شده است.

کمتر از شش ماه پیش، پلیس نروژ خبر پیدا شدن جسد، «آرتین ایران‌نژاد»، کودک ۱۵ ماهه کردی که به‌همراه ۴ عضو دیگر خانواده خود در کانال مانش بین بریتانیا و فرانسه، غرق شده و جان باختند را منتشر کرد. جسد سایر اعضای خانواده ایران‌نژاد ماه‌ها قبل از آرتین پیدا شده و به ایران آورده شده بود. پلیس نروژ در گزارش خود نوشته بود که جسد آرتین ۱۵ ماهه را یک ماهیگیر نروژی در جلیقه نجات بزرگسالان پیدا کرده و بیشتر از دو ماه در آب شناور بوده است.

همچنین حدود یک ماه پیش، «آگاه بختیار» جوان ۲۵ ساله اهل «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه، در مرز لهستان و بلاروس در اثر یخ‌زدگی جان باخت. «منیره حیدری»، زن ۳۵ ساله کرد هم از دیگر پناهجویان کرد قربانی امواج دریای مدیترانه در ماه‌های اخیر است که جسد او در مرداد‌ماه به همراه ۵۷ نفر دیگر در سواحل شرق یونان، پیدا شد.

کدخبر: ۴۳۶۶۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر