کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۹۳۴
تاریخ خبر:

قدر نادیده‌های فصل نقل و انتقالات لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح | در بازار مکاره نقل و انتقالات و در حالی که چند بازیکن خاص در حال بازارگرمی هستند و تیم‌های خواهان‌شان را به بازی گرفته‌اند، بازیکنانی هم هستند که با وجود عملکرد درخشان در فصل گذشته، خیلی پرمشتری نیستند. خلاصه عملکرد این چند بازیکن را بخوانید و با ستاره‌های این روزهای بازار نقل و انتقالات مقایسه کنید.

محسن آذرپاد
هافبک ریزنقش مس رفسنجان فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان این تیم و از عوامل اصلی آقای گلی گادوین منشا بود. او در تیم تحت هدایت محمد ربیعی عملکردی فوق‌العاده داشت و توانست آمار ۱۰ پاس گل در یک فصل را از خود به جا بگذارد. از لحاظ آماری او ۳ گل کمتر از سعید صادقی داده است، بازیکنی که این روزها پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد را سرکار گذاشته اما واقعیت این است که آذرپاد برخلاف صادقی، بیشتر پاس‌هایش را در جریان بازی به همبازیانش داده است. این در حالی است که صادقی بیش از نیمی از پاس گل‌های را روی کرنر یا ضربات ایستگاهی ثبت کرده است. آذرپاد دو گل هم در این فصل زد که یکی از آنها که در بازی مقابل سپاهان به ثمر رسید، حتی می‌تواند کاندیدای بهترین گل فصل باشد.

محمد عباس‌زاده
او یکی از قدرندیده‌ترین مهاجمان سال‌های اخیر فوتبال ایران است. عباس‌زاده در این چند سال، همواره آمادگی خود را حفظ کرده و در هر فصل یک میانگین گلزنی استاندارد را از خود به جا گذاشته است. او در فصل گذشته ۸ گل برای تراکتور زد که حدود یک‌سوم گل‌های این تیم در لیگ بیست و یکم بود. عباس‌زاده در نیم‌فصل اول مصدوم و ناآماده بود و زیاد گل نزد اما در اواخر فصل که تراکتور برای بقا به شدت به گلزنی و پیروزی نیاز داشت، راه افتاد و در ۹ بازی آخر ۶ گل زد که این گل‌ها نقش مهمی در بقای تراکتور در لیگ برتر داشت. در حالی که پرسپولیس با هزینه‌ای دلاری به دنبال جذب مهاجم خارجی است که ممکن است مثل خریدهای قبلی این تیم باشند، عباس‌زاده با کارنامه‌ای مشخص می‌تواند گزینه‌ای مطمئن‌تر باشد.

کریم اسلامی
او البته سن و سال زیادی دارد و همین می‌تواند باعث عدم علاقه تیم‌ها به جذب او باشد. اما واقعیت این است که اسلامی در تیمی که یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله و هافبک را داشت آمار خوبی را ثبت کرد و ۷ گل برای نساجی زد که حدود یک‌سوم گل‌های این تیم در لیگ بیست و یکم است. او دو گل هم در جام حذفی زد. اگر ضربات پنالتی را در جدول گلزنان لیگ بیست و یکم در نظر نگیریم، اسلامی بعد از مغانلو و حسین‌زاده، سومین گلزن برتر فصل گذشته خواهد بود‍! اسلامی علاوه براینکه به واسطه قد بلندش خوب سر می‌زند، در بازی روی زمین هم تسلط مناسبی دارد. او به رغم سن بالا، آمادگی خوبی دارد و جزو مهاجمان دونده‌ای است که به شدت مدافعان حریف را تحت فشار قرار می‌دهند و وادار به اشتباه می‌کنند.

محسن پورحمیدی
در لیگی که چند صدهزار دلار به امثال کریستوفر نت داده می‌شود، جوانی مثل پورحمیدی به راحتی نادیده گرفته می‌شود. او که سابقه عضویت در استقلال را دارد، در لیگ بیست و یکم دروازه‌بان آلومینیوم اراک بود و تا نیم‌فصل اول، عملکردی فوق‌العاده داشت اما تیمش در نیم‌فصل دوم افت کرد و همین باعث شد تعداد گل‌های خورده او در پایان فصل بیشتر از انتطارات باشد. شاید اگر آلومینیوم افت نمی‌کرد پورحمیدی آماری تاریخی و به یادماندنی را ثبت می‌کرد. او تا هفته آخر تنها رقیب جدی سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال در رقابت برای دستکش طلایی بود و در نهایت با ۱۴ کلین‌شیت در این رقابت دوم شد. او فقط ۲۴ سال دارد و برای بسیاری از تیم‌های مدعی قهرمانی، گزینه‌ای فوق‌العاده و نه‌چندان گران‌قیمت است.

محمدرضا اخباری
دروازه‌بان تراکتور پس از چند فصل پرفراز و نشیب، در لیگ بیست و یکم عملکردی فوق‌العاده داشت. تراکتور در این فصل ۳۲ گل خورد و تا هفته آخر نگران سقوط به لیگ یک بود اما اگر اخباری آماده نبود، تراکتور به جای یکی از دو تیم شهرخودرو و فجر، قبل از پایان فصل سقوطش به لیگ یک قطعی می‌شد. با وجود اینکه استقلال با سیدحسین حسینی رکورد کمترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کرد اما این محمدرضا اخباری بود که طبق آمار سایت‌های مرجع ایرانی مثل متریکا، میانگین ۳٫۳ مهار در هر بازی را ثبت کرد که همین عدد می‌تواند اهمیت حضور او در ترکیب تراکتور را نشان بدهد. با این درخشش، او باید همین حالا از نیمی از تیم‌های لیگ برتر پیشنهاد داشته باشد اما فعلا که خبری از پیشنهادات برای او نیست.

کدخبر: ۴۶۲۹۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر