کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۰۶۵
تاریخ خبر:

قتل زن میانسال برای سرقت طلاهایش

روزنامه هفت صبح | گذشتن از قصاص مرد جوانی که اقدام به قتل یک زن میانسال کرده بود. خانواده زن ۵۵ ساله از قصاص قاتل مادرشان گذشت کردند تا این فرد از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود. اعضای خانواده این زن میانسال در شب شهادت امام‌رضا(ع) از قصاص قاتل گذشت کردند. ماجرا به بامداد ۲۱ آذر سال ۹۷ بازمی‌گردد. وقتی دختر جوان نیمه‌شب از خانه خواهرش به خانه خودشان حوالی شرق تهران محله تهرانپارس بازگشت با جسد بی‌جان مادرش که با شلیک دو گلوله به قتل رسیده بود، مواجه شد. دختر جوان شوکه‌شده با ماموران تماس گرفت و خبر قتل مادرش را گزارش داد.

قتل توسط کارگر خدمات منزل
زن میانسال که سال‌ها قبل از همسرش جدا شده بود، با دخترش زندگی می‌کرد و از وضع مالی مناسبی برخوردار بود. طبق تحقیقات ماموران مشخص شد از خانه زن میانسال اموال باارزش و طلا به سرقت رفته است. طبق بررسی‌ها مشخص شد مقتول با قاتل آشنایی داشته چرا که آثار درگیری در جسد وجود نداشت. در نهایت سرنخ‌ها ماموران را به کارگر ۲۰ ساله نظافت منزل رساند که مدتی بود خانه مقتول را تمیز می‌کرده و به یک‌باره ناپدید شده بود.

ماموران محل زندگی این مرد را شناسایی کردند اما او آنجا را ترک کرده بود و کسی از محل جدید زندگی‌اش خبر نداشت. به همین دلیل بود که نام وی به‌عنوان نخستین مظنون جنایت مطرح شد و در جریان تحقیقات درباره این مظنون ۲۰ساله معلوم شد که وی چند روز پس از جنایت به ترکیه گریخته است. فرار او به ترکیه احتمال اینکه وی قاتل زن تنها باشد را قوت می‌بخشید و در این شرایط تحقیقات برای دستگیری وی آغاز شد.

پانزده روز بعد از جنایت معلوم شد که تنها مظنون پرونده دوباره به کشور برگشته و با این سرنخ ماموران موفق شدند محل زندگی او را شناسایی و وی را دستگیر کنند. ماموران در بازرسی مخفیگاه متهم توانستند یک قبضه اسلحه کمری کشف کنند. شواهد نشان داد اسلحه کشف شده همان اسلحه‌ای است که مقتول با آن به قتل رسیده است. با کشف اسلحه دیگر شکی وجود نداشت که جوان ۲۰ساله قاتل است.

او وقتی پیش روی بازپرس جنایی تهران نشست به قتل اقرار کرد و درباره انگیزه‌اش گفت: «چندماه قبل از حادثه در فضای مجازی برای انجام کار در منزل آگهی منتشر کردم تا اینکه مقتول برای نظافت خانه‌اش با من تماس گرفت. از آن به بعد هفته‌ای یک مرتبه به آنجا می‌رفتم و کارهای نظافت را انجام می‌دادم. در همان رفت‌وآمدهای اول بود که فهمیدم زن میانسال مقدار زیادی پول و طلا در خانه‌اش دارد و نقشه سرقت از آنجا را کشیدم.

برای اجرای نقشه‌ام ابتدا با یکی از دوستانم در غرب کشور تماس گرفتم و از او خواستم برایم یک کلت کمری تهیه کند. چند روز بعد وقتی اسلحه را تحویل گرفتم برای نظافت به خانه زن میانسال رفتم. آن روز با شلیک دو گلوله او را به قتل رساندم و هرچه پول و طلا در خانه بود را سرقت کردم و گریختم. حدود ۷۰میلیون تومان پول به‌دست آورده بودم که با بخشی از پول به‌دست آمده به ترکیه سفر و چند روزی خوشگذرانی کردم اما بعد به تهران برگشتم و سرانجام دستگیر شدم.»

متهم به قتل بعد از مدتی در شعبه ششم دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. حکم صادر شده به تأیید قضات شعبه ۲۹دیوان‌عالی کشور رسید و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. در حالی که مرد محکوم به قصاص در یک‌قدمی مجازات اعدام بود و از طرفی طبق گزارش زندان، وی توبه کرده و از جنایتی که مرتکب شده بود به‌شدت نادم بود، تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی برای گرفتن رضایت از اولیای دم شروع شد.

تا اینکه سرانجام چهارشنبه هفته گذشته فرزندان مقتول به‌خاطر رضای خدا و به حرمت سالروز شهادت امام رضا(ع) در شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و با بخشش قاتل مادرشان به او زندگی بخشیدند. به این ترتیب مرد محکوم به قصاص از مجازات مرگ رهایی یافت تا به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کدخبر: ۴۱۹۰۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر