کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۰۱۵
تاریخ خبر:

قتل‌عام پنج نفر توسط داماد خانواده در شیراز

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| هنوز حواشی خبر مومیایی کردن جسد شوهر توسط زن و نگهداری‌اش زیر تخت به مدت یک سال در شیراز درست جا نیفتاده که خبر می‌رسد نیمه‌شب اول آذرماه یک مرد خشمگین سلاح به دست شده و پنج نفر از اعضای خانواده همسرش را به قتل می‌رساند! مردی حدود ۵۵ساله که طبق برخی گفته‌ها از بیماری روحی و روانی رنج می‌برده و اعتیاد داشته حوالی نیمه شب اول آذرماه کلاشینکف را برمی‌دارد و به بهانه اختلاف مالی به خانه برادر همسرش در خیابان عدالت شیراز می‌رود. خیابان عدالت شیراز حوالی عادل‌آباد است.

در آنجا بحث‌ها بالا می‌گیرد. عده‌ای می‌گویند مرد با خانواده همسرش بر سر مسائل مالی اختلاف داشته و عده‌ای دیگر می‌گویند بر سر ارثیه پدری همسرش با برادرهای او اختلاف داشته است. مرد ۵۵ساله عصبانی که انگار به خواسته‌اش نمی‌رسد در میانه مشاجره اسلحه را به سمت خانواده همسرش می‌گیرد و می‌شود آن چه نباید می‌شد.

قتل پنج نفر در یک زمان
مرد در خانه برادر زنش شروع به شلیک می‌کند و پنج نفر از اقوام درجه یک همسرش را به رگبار می‌بندد. دو برادر خانمش‌، همسر برادر خانمش و دو فرزندشان یکی دختر و دیگری پسر را با شلیک گلوله می‌کشد. بعد اقدام به گروگان‌گیری می‌کند. برخی می‌گویند دو برادر دیگر همسرش، برخی دیگر می‌گویند پسرخاله یا پسرعموهای همسرش را گروگان گرفته است و در خانه با تهدید اسلحه نگه‌شان می‌دارد. از صدای شلیک‌ها همسایه‌ها به پلیس خبر می‌دهند و ماموران حوالی یک نیمه شب به محل حادثه می‌رسند.

اما مرد ۵۵ ساله عصبانی به حرف هیچ‌کس گوش نمی‌دهد و حاضر به رها کردن گروگان‌ها نمی‌شود و هرلحظه حلقه تهدیدهایش را تنگ‌تر می‌کند تا جایی که حتی شروع به تیراندازی به سوی ماموران پلیس می‌کند. درگیری آغاز می‌شود و در نهایت ماموران برای نجات دو گروگان مجبور به شلیک به سمت مرد می‌شوند و سرانجام با شلیک گلوله مرد ۵۵ ساله از پا درمی‌آید و گروگان‌ها هم رها می‌شوند.

اختلاف بر سر تقسیم ارث یا مشکل مالی
کسانی که در طی این حادثه وحشتناک توسط مرد میانسال به قتل رسیده‌اند بین ۳۵ تا ۶۰ سال سن داشتند. در جست‌وجو از منزل قاتل، تعدادی قرص اعصاب و روان کشف شده که انگار فرد مبتلا به بیماری روحی و روانی و دو قطبی بوده؛ از سوی دیگر از اعتیاد شدید نیز رنج می‌برده است. پلیس نیز این خبر را تایید کرده و می‌گوید تا بامداد در حال نجات دو گروگان از سوی این مرد بودند که وقتی با مقاومت او و تیراندازی‌اش به سمت پلیس مواجه می‌شوند مجبور به واکنش می‌شوند.

هنوز از جزئیات بیشتر این حادثه و علت آن اطلاعات بیشتری در دست نیست اما افرادی که با این خانواده آشنایی دارند می‌گویند مدت‌ها بود داماد خانواده بر سر مسائل مالی با برادرهای همسرش درگیر بود و بارها با یکدیگر مشاجره کرده بودند. حتی شب حادثه به در خانه برادر خانمش می‌رود و فریادکشان او را دعوت به خیابان می‌کند تا حق‌شان را به قول خودش کف دست‌شان بگذارد که در نهایت منجر به قتل پنج نفر اعضای خانواده همسر و هلاکت خودش می‌شود.

انگار مرد از قبل اسلحه را برای همین منظور تهیه کرده بوده و تصمیم داشته اگر مذاکراتش بر سر حل مشکلات به نتیجه نرسید دست به قتل‌عام بزند! دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با اشاره به اینکه پرونده در شعبه ویژه قتل دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز مفتوح شده است، گفت: «انگیزه اقدامات مجرمانه این افراد اختلافات خانوادگی و مسائل مالی بوده است.»

کدخبر: ۴۲۷۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر