کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۸۵
تاریخ خبر:

قتل‌عام به‌خاطر ضرر در بورس یا اختلاف خانوادگی؟

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | دوازدهم بهمن‌ماه، ماجرای قتل اعضای یک خانواده توسط پدر خانواده در ایلام خبرساز شد. افشین حیدریان، حدود ۴۵ ساله که ۲۰ سال کارمند یکی از بانک‌های ایلام در خیابان سعدی شمالی بود، شب قبل از حادثه به گفته برخی با همسرش مشاجره داشته و به گفته برخی دیگر با پسر ۱۸ساله‌اش درگیر می‌شود که کار به کلانتری و حضور ماموران انتظامی می‌کشد.

درگیری‌ای که عده‌ای علت آن را بحث با پسرش به دلیل تجدیدی در یک درس می‌دانند. به هرحال افشین تا پاسی از شب کلافه و ناراحت بیدار می‌ماند. صبح بالای سر پسرش رفته با اسلحه به او شلیک می‌کند و سپس همسر و دختر ۹ساله‌اش را به قتل می‌رساند و بعد راهی بانک محل کارش می‌شود.

آنجا هم حال خوشی نداشته، با همکارانش مشاجره داشته بعد ماجرا را تعریف می‌کند و بسیار از اقدامی که انجام داده بوده نادم و پشیمان بوده است، سپس لحظه‌ای خودش را به اتاقی دیگر در بانک می‌رساند در را قفل کرده و کار خودش را نیز یکسره می‌کند. او قاتل علی حیدریان ۱۸ساله، هستی حیدریان ۹ساله و لیلا زنگنه، همسرش می‌شود.

اما در همان زمان طی صحبت‌هایی که با منابع رسمی در ارتباط با این فرد انجام شد، اکثرا علت حادثه را اختلاف خانوادگی افشین و همسرش و همچنین افسردگی او ذکر می‌کنند. کما این که یکی از همکاران او گفت:«‌افشین از اوضاع مالی خود شکایت داشت و با اینکه زندگی خوبی داشت، همیشه انسان گله‌مندی بود. او این اواخر زیاد از مرگ حرف می‌زد و می‌گفت این دنیا دیگر جای خوبی برای زندگی نیست.»

به گفته برخی منابع او وضع مالی مناسبی به دلیل موقعیت شغلی‌اش داشته و حتی یک آپارتمان سه طبقه و خودروی مناسبی نیز داشته است اما خب شاید به دلیل افسردگی از وضعیت‌اش چندان راضی نبوده است. حتی یک بار تصمیم داشته اقدام به مهاجرت کند که با مخالفت همسرش روبه‌رو می‌شود.

*** قتل‌عام به دلیل ضرر در بورس!
اما حالا بحث‌هایی در فضای مجازی صورت گرفته که علت خودکشی او و قتل‌عام خانواده‌اش را به ضرر در بورس نسبت می‌دهند، موضوعی که اطرافیان او حاضر به تاییدش نیستند. حتی تا جایی که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد او در بورس ضرر نکرده است.

چه بسا که علیرضا باغانی، فعال رسانه و تحلیلگر بورس درباره این ماجرا در توئیتر خود توضیحاتی بدین مضمون می‌دهد:«متاسفانه خبر این قتل عام خانوادگی درست است، اما نه به خاطر بورس. بررسی دقیق من نشان می‌دهد خانواده آن مرحوم ۲۸۶میلیون تومان سهم خریده بودند که ۳۸۵میلیون تومان آن را فروخته و تنها ۲۰میلیون تومان سهم داشتند. پس دلیل این قتل‌عام خانوادگی زیان در بورس‬ نبوده…»

اما به هرحال افراد دیگری هم به نقل از آشنایان افشین حیدریان نوشته‌اند:« او به نزدیکانش گفته بود ۸۰۰ میلیون تومان در بورس ضرر کرده است.» هنوز منبعی رسمی این موضوع را تایید نکرده است اما در هر صورت نمی‌توان از کنار ماجرای افسردگی و ناراضی بودن از زندگی برای این فرد به آسانی گذر کرد و اصل ماجرا را به یک ضرر در بورس تقلیل داد.

اصل ماجرایی که حکایت از این موضوع دارد که هر چقدر هم شکست مالی در میان باشد راحت نیست ماشه را روی فرزندان خود کشیدن! آن هم برای فردی که هنوز شغل ثابت، خانه و سرپناه و خودرو داشته است.

کدخبر: ۳۷۲۷۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ahmad bijarchi

    شیشلیک همان ششلیک است