کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۹۲۰
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| ‌‌ملکه انگلیس در ایران و رگ‌به‌رگ شدن پای پله!

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

‌قاب تاریخ ۱
ملکه انگلیس در تهران؛ در تمام سال‌های سلطنت شاه، ملکه انگلیس (الیزابت دوم) تنها یک بار به صورت رسمی به ایران آمد و آن هم سفری با همسرش پرنس فیلیپ به سال ۱۳۳۹ بود. سفری در جواب سفر سال پیش محمدرضا به لندن. تا سال ۱۳۵۲ هم پرنس فیلیپ، همسر ملکه سه بار به صورت غیررسمی به ایران آمد که بیشتر جنبه تفریحی داشت. سال ۱۳۵۲ هم ملکه در بازگشت از استرالیا ساعاتی چند را در تهران گذراند ‌. به هر صورت مهم‌ترین سفر ملکه الیزابت همان سفر سال ۱۳۳۹ وی است که ۱۰ روز به طول کشید و برنامه مفصلی برای وی تدارک دیده شده بود.

قاب نوستالژی
فروش پرتقال در پاکت میوه توسط دستفروشان چرخی در یکی از محلات تهران- سال ۱۳۵۴(اون قدیما)

قاب مشاهیر ۱
بریده جراید؛ «پای پله رگ به رگ شد». یک زمانی رگ به ‌رگ شدن پای پله خبر مهم دنیای فوتبال بود!‌ اتفاقی که بعد از جام‌جهانی ۱۹۷۰ و در مراسم استقبال از تیم قهرمان افتاد.(فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

قاب مشاهیر ۲
عکسی از پشت صحنه فیلم سرگروهبان‌. وثوق در کنار ناصر ملک‌مطیعی و کارگردان فیلم سعید مطلبی (با عینک) - سال ۱۳۵۱ ‌جزیره مینو آبادان.(تونل زمان)

قاب تاریخ ۲
محمدحسن‌خان اعتمادالسلطنه و غلامعلی‌خان عزیزالسلطان (ملیجک دوم) در سفر سوم ناصرالدین‌‌ به فرنگ‌. عکس در آتلیه «nadar» فرانسوی برداشته شده است.

کدخبر: ۴۲۶۹۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر